Ga naar inhoud

Gewicht en groei jong konijn


Pambé

Aanbevolen berichten

Hoihoi,

 

Sinds kort heb ik er twee konijntjes bij, ze zijn nu ongeveer een maandje of 5. Nu tilde ik de voedster laatst op voor een check (nagels, wondjes enz). En ik dacht echt, jeeeeetje wat ben jij ineens zwaar. Ze weegt nu dus 2,1 kilo, daarmee is ze het zwaarste konijn dat ik ooit heb gehad.

 

Ik snap dat ze natuurlijk nog groeit, maar ik vroeg me af of ze misschien wel iets aan de volle kant is. Als je dr vast houd voel je wel echt een beetje een pokkeltje. Waar ik ook benieuwd naar ben is hoe zwaar/groot ze ongeveer zal worden. D'r vriendje Miller weegt denk ik nog geen kilo, maar hijs dan ook een kleurdwergje (en het lichtste & kleinste konijn dat ik ooit heb gehad) :p

 

Ben benieuwd :)

 

 

 

 

FullSizeRender.jpg

FullSizeRender(1).jpg

Link naar reactie
Delen op andere sites

Aan de oren kun je vaak wel zien hoe groot een konijn gaat worden, en op de fotos zie ik redelijke flappers ;) ik denk dat het best een 2.5-3 kg konijn kan worden. Met 5 maanden is ie nog niet helemaal volgroeid. 

 

De uitdrukking 'pokkeltje' heb ik overigens echt nog nooit gehoord :'D is dat dialect?

Link naar reactie
Delen op andere sites

4 minuten geleden zei Evee:

Aan de oren kun je vaak wel zien hoe groot een konijn gaat worden, en op de fotos zie ik redelijke flappers ;) ik denk dat het best een 2.5-3 kg konijn kan worden. Met 5 maanden is ie nog niet helemaal volgroeid. 

 

De uitdrukking 'pokkeltje' heb ik overigens echt nog nooit gehoord :'D is dat dialect?

 

Haha ja ze heeft echt mega oren :'D Lekker grote bunny dus, leuk :) Arme mini Miller :p  Nee ze zijn echt gek op elkaar.

 

Hahaha, dat kan maarzo. Het zal wel Gronings of Drents zijn voor ' Buikje'. 

Link naar reactie
Delen op andere sites

1 uur geleden zei IreneM:

Ha, grappig. In het Twents is pokkel 'rug'. :D Ik vind haar trouwens niet dik uitzien op de foto's. Maar meestal kun je dat bij dieren het beste zien als je een foto van boven maakt.

 

haha wauw dat is wel wat anders ja! Nee, ik vind haar er ook niet per se dik uit zien, maar tis vooral omdat ik wel een 'pokkeltje'  voel dat k dacht van hmmmm. De enige recente foto' s die ik van boven af heb zijn denk ik moeilijk te beoordelen omdat dr vriend altijd tegen dr aan ligt ;p

IMG_4943.PNG

IMG_4964.JPG

  • Vind ik leuk 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

Een goede graadmeter zijn de ribben. Ik heb ook een konijn met een stevig buikje. Maar ze eet niet veel, beweegt constant, dus ik ga haar niet op een dieet zetten. De ribben moeten zonder veel druk (een beetje voelen zeg maar, niet losjes ertegenaan houden, maar ook niet echt drukken) goed voelbaar zijn. Als dat het geval is, zijn ze prima. 

  • Vind ik leuk 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Onze website website maakt gebruik van cookies. Meer informatie hierover lees je bij onze privacy policy Privacybeleid .