Ga naar inhoud

Hoe reanimeer je een konijn


Kim1982

Aanbevolen berichten

Hallo allemaal, 

Ik heb een cursus EHBO voor mensen gedaan en was benieuwd hoe je een konijn kunt reanimeren (hopelijk nooit nodig!)

http://uphow.info/nl/pages/1039413

Ik heb dit op internet gevonden, weet iemand of dit klopt? Of weet iemand waar je een cursus EHBO voor dieren kunt volgen in Zuid-Limburg en waar ook konijnen aan bod komen? 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik denk ook dat je bij jezelf moet afvragen of je dat wel wil bij een konijn in een thuis situatie. Vaak bij een hartstilstand treed er door zuurstof te kort hersenbeschadiging op. Daarbij is een konijn zeer fragiel, waardoor je makkelijk de ribben kan breken met mogelijke long of zelfs hartperforatie ter gevolg. Ik denk niet dat ik er aan zou beginnen, maar hoe verdrietig ook, het konijntje in zo'n geval zou laten gaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

39 minuten geleden zei MichelleloveElmo:

Ik denk ook dat je bij jezelf moet afvragen of je dat wel wil bij een konijn in een thuis situatie. Vaak bij een hartstilstand treed er door zuurstof te kort hersenbeschadiging op. Daarbij is een konijn zeer fragiel, waardoor je makkelijk de ribben kan breken met mogelijke long of zelfs hartperforatie ter gevolg. Ik denk niet dat ik er aan zou beginnen, maar hoe verdrietig ook, het konijntje in zo'n geval zou laten gaan.

Ik zou daar bij een konijn ook niet aan beginnen nee. Vaak weet je niet zeker wat er op dat moment echt aan de hand is en of het dus überhaupt zinvol is om te gaan reanimeren. Ik zou het konijn op zo'n moment dan ook 'liever' zelf laten gaan in plaats te proberen te reanimeren. Zeker omdat het een prooidier is kan dat denk ik ook een extra nare ervaring voor hem/haar zijn.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Onze website website maakt gebruik van cookies. Meer informatie hierover lees je bij onze privacy policy Privacybeleid .