Ga naar inhoud

De anus/ vagina van mijn konijntje bloed??


stijn.w

Aanbevolen berichten

Mijn konijnen zijn nu al 2 jaar gescheiden van elkaar sinds hun geboorte. Ik wil ze binnenkort bij elkaar doen maar dan moet wel het vrouwtje eerst gesteriliseerd worden. Ik kwam gister dus terug van school en ging de konijnen even aaien... Toen heb ik ze die avond verwisselt van hok en op dat moment waren ze best rustig. Maar toen ik 's middags terug kwam van school vertelden mijn vader dat de kont/ vagina van mijn voedster bloeden. toen ik het ging bekijken bleek dus dat haar kont/ vagina aan het bloeden was en ook nog opgezwollen was. Nu is mijn vraag hoe kan dat? Ik weet dat het een aanduiding van baarmoederkanker kan zijn maar daar is ze nog te jong voor (1,5 jaar oud). Ik heb haar nu gewassen en het hok schoongemaakt en nu bloed ze niet meer, maar haar kont/ vagina is nog wel opgezwollen. Help??

Link naar reactie
Delen op andere sites

14 uur geleden zei stijn.w:

Is het niet een opzwelling die ze krijgt van het ruiken van het mannetje??

 

Een voedster die rams is (gedekt wil worden) krijgt een rood geslacht. Er hoort absoluut geen sprake te zijn van (extreme) zwelling en al helemaal niet van bloed. Konijnen worden niet loops of iets dergelijks en bloed is altijd een indicatie dat er iets mis is. Baarmoederproblemen kunnen voorkomen bij alle leeftijden (ik heb voedsters van vijf maanden gehad met aangetaste baarmoeders..) en daarnaast kan hier sprake zijn van bijvoorbeeld syfilis. De dierenarts is de enige die hier uitsluitsel over kan geven en daar moet je dan ook vandaag nog een afspraak mee gaan maken.

  • Vind ik leuk 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Onze website website maakt gebruik van cookies. Meer informatie hierover lees je bij onze privacy policy Privacybeleid .