Ga naar inhoud

Jong konijntje met snot, toch een vriendje?


Bunnybabys

Aanbevolen berichten

Mijn voedster van ongeveer 4 maanden heeft al sinds dat ze net bij mij is snotklachten. Verschillende kuren gehad, waarbij voor mijn gevoel er een kuur was die effect had. Nu niest ze nog af en toe, neusje lijkt wel gewoon schoon. In overleg met de dierenarts krijgt ze in ieder geval tot na het weekend even geen medicatie meer, omdat ze nog vrij jong is en na 6 weken verschillende antibiotica haar darmpjes misschien ook even rust nodig hebben (en ik geen effect merk van de laatste kuur).

Mijn vraag aan jullie is: kan ik mijn konijntje in deze staat een nieuw vriendje geven? Haar vorige vriendinnetje kreeg ook snotklachten, maar werden bij haar erger en ze is uiteindelijk overleden aan diarree en de longontsteking die het is geworden. Voor een konijn van nog geen 4 maanden was dat teveel. Heel triest allemaal :(. Ik merk nu alleen wel dat mijn overgebleven nijn wel een vriendje kan gebruiken.

Wat zijn jullie tips?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik zou toch wachten tot je nijn beter is. Het zou niet eerlijk zijn om een ander konijntje te besmetten. Ik las hier wel wat over antibiotica injecties. Misschien dat dit minder belastend is voor de darmen? Te snel stoppen met een kuur lijkt mij ook niet handig want dan heb je straks alles voor niks gedaan en kan je weer overnieuw beginnen of werkt het niet meer. 

Ik heb verder niet zoveel ervaring met snot dus misschien dat er anderen zijn die wat meer info kunnen geven.

Succes en beterschap met je nijn. 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ja maar als haar nijn nog gewoon kan genezen zit ze denk ik niet op een chronisch ziek konijn te wachten die haar inmiddels gezond konijn zou kunnen besmetten. Het klinkt rot. Tuurlijk verdient elk konijntje een vriendje of vriendinnetje en een thuisje, maar is TS konijn chronisch? 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Dan zou ik me daar eerst op focussen en niet op een vriendje. Los van het besmettingsgevaar (dat er altijd is) kan ze haar energie ook wel beter besteden. Het is overigens niet verstandig om een antibiotica kuur te onderbreken, zeker bij snot moet je een lange adem hebben en daarnaast uiteraard wel de juiste AB kiezen.

  • Vind ik leuk 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Onze website website maakt gebruik van cookies. Meer informatie hierover lees je bij onze privacy policy Privacybeleid .