Ga naar inhoud

Darmtorsie konijn????


Shivas

Aanbevolen berichten

Sinds 6 januari heb ik een konijn bij de da gehospitaliseerd. Dit konijn werd binnen gebracht met enorme etterende wonden.
Het konijn was nu aan het herstellen at erg goed, was weer vrolijk en opgewekt. Vandaag bericht gekregen van de da dat het konijn vanmorgen overleden was terwijl er gisteren niets aan te merken was tijdens mijn bezoek aan haar. Zij heeft toen haar verse groenten mengeling die ik voor haar had meegenomen volledig verorberd. Vanmiddag deze mail van de da gekregen: Ik heb slecht nieuws... vanochtend Vondel dood gevonden terwijl er gisteren helemaal niets te merken was Ik heb haar open gemaakt en vond een darmprobleem, torsie... Hoe, waarom? Geen idee.
Op mijn vraag of ik Vondel mocht komen halen om haar hier te begraven kreeg ik volgend antwoord: ik heb haar al begraven....Ik kan haar alsnog uitgraven en brengen maar er is autopsie gedaan (ik vond dat het moest omdat ik wilde weten of ze door die wonden was overleden, het was niet zo).

Wat ik nu graag wil weten of het bekend is dat een konijn een darmtorsie krijgt... Heb dit nog nooit eerder gehoord!!!!
Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb het ook nooit eerder gehoord bij een konijn, maar dat wil natuurlijk niet zeggen dat het niet vaker gebeurt. De meeste mensen laten geen sectie doen als ze hun konijn ineens dood in het hok vinden. Wie weet hoeveel daarvan een darmtorsie hebben gehad?

Konijnen hebben een uitgebreid maagdarmkanaal, dus opzich niet heel gek dat daar een keer iets gedraaid kan raken. 

Link naar reactie
Delen op andere sites

9 minuten geleden zei snuffie en ik:

Nee nog nooit van gehoord, vind het trouwens wel vreemd dat de da haar al begraven had zonder dat jij iets wist.

Vind het ook allemaal raar klinken. Begrijp het gewoon niet! Gisterenavond was Vondel nog zo levendig en heeft ze haar groenten mengeling nog smakelijk verorberd en nu is zij plots overleden!!! Toen zij werd gehospitaliseerd was zij er veel erger aan toe als dat ze nu was.
Zou graag een foto van haar willen plaatsen van hoe zij werd gehospitaliseerd maar dan krijg ik waarschijnlijk reacties met de vraag waarom ik zo'n foto plaats.
Kan je wel zeggen dat de da de huid op haar rug bijna volledig had weggesneden om de etter te verwijderen en er 100ml etter uit een abces onder haar oksel is verwijderd. Vondel zag er afgrijselijk uit toen zij hier werd binnen gebracht.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Even los van de doodsoorzaak, ik weet natuurlijk niet wat de onderlinge relatie en afspraken zijn in dezen maar dat een dierenarts sectie pleegt en het konijn begraaft terwijl jij als eigenaar nog niet eens weet dat het konijn dood is, laat staan hebt kunnen besluiten of je sectie wil, vind ik heel vreemd. Ik heb wel eens meegemaakt dat het lichaampje na sectie niet meer teruggegeven kon worden, maar dat hoort dan ook van te voren duidelijk gecommuniceerd te worden. 

  • Vind ik leuk 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

1 uur geleden zei Dollie:

Even los van de doodsoorzaak, ik weet natuurlijk niet wat de onderlinge relatie en afspraken zijn in dezen maar dat een dierenarts sectie pleegt en het konijn begraaft terwijl jij als eigenaar nog niet eens weet dat het konijn dood is, laat staan hebt kunnen besluiten of je sectie wil, vind ik heel vreemd. Ik heb wel eens meegemaakt dat het lichaampje na sectie niet meer teruggegeven kon worden, maar dat hoort dan ook van te voren duidelijk gecommuniceerd te worden. 

De afspraak was dat de da Vondel zou gehospitaliseerd blijven tot zij vond dat het diertje voldoende hersteld was om terug naar hier te komen.
Wat er zou moeten geburen als Vondel kwam te overlijden is nooit ter sprake gekomen daar het er erg belovend uitzag en de da hoopvol was dat zij ging herstellen. Wist tot vanavond toen ik de laptop aanzette nog helemaal niet dat vondel overleden was. Vanavond zette ik de laptop aan en las dat bericht wat aankwam als een mokerslag in mijn gezicht. Begrijp ook niet dat dit zomaar kan zonder toestemming van mij ( ga hiervoor morgen contact opnemen met de NGROD. Begrijp ook niet dat zij vondel zomaar heeft kunnen begraven zonder dat ik hiervan iets wist. Ga dit morgen allemaal even navragen.

 
Link naar reactie
Delen op andere sites

2 uur geleden zei Christaaa:

Tja, ik neem aan dat die dierenarts weet wat ze doet. Je schreef immers dat ze heel goed is, niks anders doet dan konijnen en cavia's en dat er zelfs mensen uit Nederland helemaal naar Belgie komen voor een consult....

Wat wil je precies bereiken met dit topic shivas? 

Daar gaan we weer met die onzinnige commentaar.

Is het al zo erg dat ik zelfs geen vraag meer mag stellen!!!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Op 27-1-2017 at 11:48 zei Lienappelsien:

Wat vreemd. Je mag er toch van uit gaan dat je eerst op de hoogte wordt gebracht.

Daar ga je zekers van uit en dat heeft zij niet gedaan.
Heb onderstaande gekopieerde mail aan een andere dierenarts verzonden.

 
From: Shiva's home
Sent: Friday, January 27, 2017 1:16 AM
Subject: Info.
 
Beste,
 
Op 9 december is er een konijn als vondeling in de opvang binnen gebracht.
Betreffend konijn had ernstige etterende wonden waardoor ik mijn dierenarts
heb laten komen,deze heeft haar toen een penicilline vloeistof voorgeschreven
waarvan ik haar 0,3cc dagelijks onderhuids moest injecteren en haar wonden
spoelen met prontosan en daarna ontsmetten met iso-betadine wat ik dan ook deed.
Op 6 januari heb ik deze dierenarts dan terug naar het konijn komen laten kijken
daar de wonden ondanks de dagelijkse verzorging erger werden inplaatst van te
genezen.Zij heeft toen dit konijn meegenomen ter hospitalisatie.
Telkens ik haar vroeg hoe het met het diertje ging antwoorde zij wel goed wat ik
dan ook kon bevestigd toen ik donderdag 20/1 naar haar ging kijken.
 
Vanavond toen ik mijn laptop aanzette en mijn mailbox opende zag ik dat ik van
haar een privé bericht had ontvangen op facebook waar ik dan uiteraard meteen
naar ging kijken.Schrok enorm van wat ik daar te lezen kreeg.
Stuur u hierbij een kopie van dit gesprek:
 
 
 
 
 
 
 
 
aangepast door Marjoleintje
Privegesprekken dienen niet zonder toestemming van beide partijen openbaar gemaakt te worden
Link naar reactie
Delen op andere sites

10 minuten geleden zei Lienappelsien:

Het is mij niet helemaal duidelijk waarom je dit bericht naar een andere dierenarts hebt verzonden. 

Heb je je eigen dierenarts ook gevraagd waarom ze niet eerst met besproken heeft of ze autopsie zou doen?

Heb dat gedaan omdat ik nu nog te boos ben om met haar contact op te nemen (wat niet wil zeggen dat ik haar niet meer als da wil,bij haar weg gaan zal een enorme flater zijn daar zij wel goed is in haar vak).

Nee heb geen contact meer gehad met deze da. Daar wacht ik liever nog even mee aar ik te boos ben op haar omdat zij mij niet op de hoogte heeft gebracht.Zij heeft niet eens de moeite genomen om eens even telefonisch contact op te nemen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Oke, je bent boos. Maar waarom dan toch niet netjes je onvrede met haar bespreken? Waarom dit verhaal naar een andere dierenarts sturen en waarom je dierenarts, die je met naam en toenaam op het forum genoemd hebt, hier zwart maken? Dit blijft altijd staan en kun je dus niet ongedaan maken als je het uitgesproken hebt.

Ik begrijp dat je verdrietig bent en een dier verliezen, zeker na zoveel moeite, is ook wrang. Maar waarom toch altijd anderen in het openbaar zwart maken? Wat wil je hier nu mee bereiken?

  • Vind ik leuk 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

Zojuist zei Christaaa:

Oke, je bent boos. Maar waarom dan toch niet netjes je onvrede met haar bespreken? Waarom dit verhaal naar een andere dierenarts sturen en waarom je dierenarts, die je met naam en toenaam op het forum genoemd hebt, hier zwart maken? Dit blijft altijd staan en kun je dus niet ongedaan maken als je het uitgesproken hebt.

Ik begrijp dat je verdrietig bent en een dier verliezen, zeker na zoveel moeite, is ook wrang. Maar waarom toch altijd anderen in het openbaar zwart maken? Wat wil je hier nu mee bereiken?

Ik heb haar niet zwart gemaakt. Heb alleen de vraag gesteld of e al iemand had gehoord dat een konijn een darmtorsie kon krijgen en haar bericht hier geplaatst. Dat is iets heel anders dan zwart maken.

Link naar reactie
Delen op andere sites

38 minuten geleden zei Christaaa:

Nou, niets van wat je in dit topic schrijft getuigt van vertrouwen in de dierenarts. Je zet vraagtekens bij haar manier van handelen en vindt het raar klinken. Dat schrijf je toch echt zelf.

Ik vind dat dingen om met de betrokkene te bespreken ipv op een forum te gooien. 

Ik zet zekers vraagtekens bij wat zij gedaan heeft. Hoe zou je zelf zijn als je zoiets via fb verneemt in plaats van dat je hiervan telefonisch van op de hoogte wordt gebracht? Zou jij het niet raar vinden als jij zoiets via verneemt?

Vind wel dat ik het recht heb om hierbij vragen te stellen. Heb NOOIT gezegd dat zij niet goed is in haar vak in tegendeel.
Daarbij heb ik nog nooit gehoord dat een konijn een darmtorsie kon krijgen wel een darmstasis en dit is te genezen.

Zal dit ook met haar bespreken maar nu nog niet.

Link naar reactie
Delen op andere sites

3 minuten geleden zei Shivas:

Ik zet zekers vraagtekens bij wat zij gedaan heeft. Hoe zou je zelf zijn als je zoiets via fb verneemt in plaats van dat je hiervan telefonisch van op de hoogte wordt gebracht? Zou jij het niet raar vinden als jij zoiets via verneemt?

Vind wel dat ik het recht heb om hierbij vragen te stellen. Heb NOOIT gezegd dat zij niet goed is in haar vak in tegendeel.
Daarbij heb ik nog nooit gehoord dat een konijn een darmtorsie kon krijgen wel een darmstasis en dit is te genezen.

Zal dit ook met haar bespreken maar nu nog niet.

Allemaal niet mijn punt. Het gaat er niet om wat ik vind in deze zaak. Het gaat er om dat je mensen niet altijd zwart moet maken op het internet.

Link naar reactie
Delen op andere sites

3 minuten geleden zei Christaaa:

Allemaal niet mijn punt. Het gaat er niet om wat ik vind in deze zaak. Het gaat er om dat je mensen niet altijd zwart moet maken op het internet.

Het is niet jou punt omdat het jou niet overkomen is.

En nogmaals ik heb haar helemaal niet zwart gemaakt. Als ik iemand zwart maak dan zeg ik ook niets goeds over haar. Heb duidelijk gezegd dat zij goed is in haar vak en dat is helemaal niet zwart maken.

Dat ik gekopieerde berichten plaats is door wat er in het verleden hier is gebuurt.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb even het privégesprek tussen Shivas en haar dierenarts weggehaald, want ik vindt dat het openbaar maken van dergelijke gesprekken zonder toestemming en aanwezigheid van beide partijen niet thuishoort op het internet, en zo ook dit forum.

Het beste advies wat ik verder kan geven is om dit persoonlijk met je dierenarts te bespreken Shivas. Niet via de app of de mail, maar face to face of anders in elk geval telefonisch. Zonder er anderen hier of zelfs andere dierenarts er al bij voorbaat bij te betrekken.

De gang van zaken lijkt namelijk wat vreemd (zo enkel per mail/facebook overleg, en een alreeds begraven konijn?) maar ik krijg niet het idee dat je dierenarts zich niet aan haar inspanningsverplichting heeft gehouden; sterker nog, het lijkt erop dat ze zelf juist heel graag wilde weten wat de oorzaak was waarom dit konijn jullie ontglipt is. Ik heb zelf nog niet eerder een darmtorsie gezien bij een konijn, maar het klinkt niet onmogelijk. Mijn eigen konijn is ook aan iets gestorven wat de dienstdoende dierenarts (een oudere voormalig vee-arts, hij draait al een tijdje mee) nog niet eerder was tegengekomen.

Dus zeker als ze verder goed in haar vak is en je haar graag als dierenarts aan wil houden; bespreek het met haar, gewoon even als volwassenen onder elkaar ;). Een verkeerde communicatie is helaas de oorzaak van heel veel misverstanden, onvrede en zelfs langdurige tuchtzaken. 

 


 

 

  • Vind ik leuk 2
Link naar reactie
Delen op andere sites

7 uur geleden zei Marjoleintje:

Ik heb even het privégesprek tussen Shivas en haar dierenarts weggehaald, want ik vindt dat het openbaar maken van dergelijke gesprekken zonder toestemming en aanwezigheid van beide partijen niet thuishoort op het internet, en zo ook dit forum

Het beste advies wat ik verder kan geven is om dit persoonlijk met je dierenarts te bespreken Shivas. Niet via de app of de mail, maar face to face of anders in elk geval telefonisch. Zonder er anderen hier of zelfs andere dierenarts er al bij voorbaat bij te betrekken.

De gang van zaken lijkt namelijk wat vreemd (zo enkel per mail/facebook overleg, en een alreeds begraven konijn?) maar ik krijg niet het idee dat je dierenarts zich niet aan haar inspanningsverplichting heeft gehouden; sterker nog, het lijkt erop dat ze zelf juist heel graag wilde weten wat de oorzaak was waarom dit konijn jullie ontglipt is. Ik heb zelf nog niet eerder een darmtorsie gezien bij een konijn, maar het klinkt niet onmogelijk. Mijn eigen konijn is ook aan iets gestorven wat de dienstdoende dierenarts (een oudere voormalig vee-arts, hij draait al een tijdje mee) nog niet eerder was tegengekomen.

Dus zeker als ze verder goed in haar vak is en je haar graag als dierenarts aan wil houden; bespreek het met haar, gewoon even als volwassenen onder elkaar ;). Een verkeerde communicatie is helaas de oorzaak van heel veel misverstanden, onvrede en zelfs langdurige tuchtzaken. 

 


 

 

Bedankt om het privé gesprek te verwijderen.

Het is niet makkelijk om face to face met de d.a te communiceren daar zij niet echt de nederlands talige worden begrijpt daar zij van Poolse afkomst is. Sommige woorden die goed bedoeld zijn verstaat zij verkeerd en dan voelt zij zich aangevallen.

Vind het zelf ook vreemd dat zij mij niet via tel. gecontacteerd heeft om me te melden dat Vondel overleden was en wat zij met haar moest doen. De d.a heeft enorm veel inspanning gedaan om Vondel zo ver te krijgen dat haar wonden aan het genezen was en ze heeft het er zelf ook moeilijk mee dat het diertje door deze omstandigheid is gestorven. Het id idd mogelijk dat een konijn een darmtorsie krijgt maar dat is uitermate zeldzaam er zijn niet veel gevallen bekend dat een konijn daaraan is overleden.

Ik twijfel ook niet aan haar deskundigheid en wil uiteraard haar behouden als d.a. voor de konijntjes.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Onze website website maakt gebruik van cookies. Meer informatie hierover lees je bij onze privacy policy Privacybeleid .