Ga naar inhoud

Koppige Lynn


Aanbevolen berichten

Hallo iedereen,

Ik heb mezelf een beetje bij elkaar kunnen schrapen en mooi afscheid kunnen neen van mijn lieve Bakkes. Het is nu 4 dagen geleden dat wij Bakkes hebben moeten laten gaan. Zijn maatje Lynn is er volgens mij kapot van.

De eerste 2 dagen gedroeg ze zichzelf eigenlijk niet anders dan normaal. Huppelen, lekker eten en vooral lekker brutaal zijn. Vandaag is hier wel wat verandering in gekomen. Vanmorgen heeft Lynn lekker gespeeld in de tuin, met mijn schoen, slipper en in haar nieuwe zandbak. Vanmiddag lag ze tijdens het warme weer heerlijk te slapen bij haar icepod.

Vanavond zag ik wat veranderig in haar gedrag. Naar mijn gevoel eet ze minder en ook laat ze haar biks staan. Gek, want ze is er gek op! Ze komt ook niet als ik haar roep en ze doet soms net of ik niet besta. Het andere moment kan ze heel aanhankelijk doen en wilt ze helemaal geknuffeld worden. Ze gaat voornamelijl languit liggen en zoekt steeds een rustig plekje op. Desondanks ze niet veel eet heeft ze wel normale keutels.

Zelfs groenvoer neemt ze niet aan en ze kijkt me dan net aan alsof ze wilt zeggen eet het lekker zelf op! 

Heeft een van jullie ervaring met zo'n eigenwijze voedster na het verlies van haar maatje? Moet ik mezelf zorgen maken voor een gasbuik? Het is net alsof ze ontzettend verdrietig is doordat Bakkes er niet meer is... iemand hier ervaring mee?

Owja! Even goed om te weten, as vrijdag gaan we zowiezo op zoek naar een nieuw vriendje voor Lynn. Hoe moeilijk ik dit ook vind. Het is voor haar natuurlijk wel het beste.

Link naar reactie
Delen op andere sites

@Deeskuh88 ik heb haar nog niet kunnen betrappen op het eten van hooi. In ieder geval niet in de hoeveelheid wat ze normaal deed. Ik snap niet zo goed wat er mis is. Ze heeft niets anders gedaan dan voorgaande dagen...

Het is ontzettend moeilijk voor me. Maar ik denk dat haar gedrag zo veranderd omdat ze een maatje mist. Of kan dit niet van de een op de andere dag?

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Dankjewel! Kan vanalles zijn. Ze hebben een foto genomen waarop te zien is dat er 'iets' in haar buik zit wat niet goed is. Ze heeft ook sinds vanacht niet meer gekeuteld. Het kan dus een ophoping zijn, haar, gas of iets anders... 

De tijd duurt echt lang nu... gelukkig kon ik wel terecht bij 1 van de beste DA hier in de omgeving

Link naar reactie
Delen op andere sites

HoI hoi, Lynn had een flinke gasbuik en het is ontzettend fijn voor haar dat we er zo snel bij waren. Ze hebben een echo gemaakt van haar buik en daar konden ze op zijn dat ze een flinke ophoping van gas en keutels had. Het heeft even tijd nodig om eruit te komen. Ze moet daarom ook een nachtje blijven bij de dierenarts... spannend! Verder krijgt ze pijn stilling, middel voor de  darmwerking en dwangvoeding om alles op gang te krijgen. Natuurlijk is en blijft het een konijn. Dus 100% garantie heb ik nog niet. Pfffff even afwachten. Eerst de nacht goed doorkomen

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hallo iedereen.


Even mijn hart luchten: Yeeeeeeeeeeeeeee! Lynn mag vanavond naar huis. GELUKKIG! Alles is goed onder controle en mevrouw had echt veel last van haar gasbuikje. We hebben haar vannacht bij de dierendokter laten slapen en deze heeft mij vanmorgen netjes laten weten dat Lynn weer volop hooi eet, lekker alles onder keutelt en ook weer lekker brutaal is. Ze is alert. En daar ben ik heel blij om.

Vanavond om half 7 mag ik haar ophalen, wel moet ze even een nachtje binnenblijven. Ze krijgt wat pijnstillend medicatie mee naar huis en wat dwangvoer in geval van nood. Maar oh oh oh wat ben ik opgelucht. Was echt bang om haar ook kwijt te raken.

Mijn vraag naar jullie toe: moet ik Lynn wel binnen laten slapen? Ze is nog nooit bij mij binnen geweest en heeft altijd samen met Bakkes buiten gezeten. Wel is haar nachtverblijf tocht dicht en lekker warm. Ik ben bang dat ik haar onnodig stress geef als ik haar in de woonkamer zet. Plus het feit dat ze vannacht in een klein hokje moet slapen terwijl er buiten om haar hok heen een gigantische ren staat... Wat denken jullie?

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Onze website website maakt gebruik van cookies. Meer informatie hierover lees je bij onze privacy policy Privacybeleid .