Ga naar inhoud

Dwangvoer maken van gepureerde groenten?


ShinLi

Aanbevolen berichten

Ik zat even te denken hoe ik mn EC konijn cooper op een goede manier kan dwangvoeren. Ik heb hem nu paar keer wat SS verpulvert en gemengd met water gegeven. Hij neemt dit goed aan. Maar met alleen SS komen we er niet, en pas morgen in de loop van de middag kan ik officieel dwangvoer halen bij de dierenarts (wanneer ik met meneer erheen ga). Maar ja wij mensen eten tegenwoordig de gekste 'smoothies', dus mijn gedachte was, waarom niet z'n favoriete/gezonde groente maken tot smoothie en dit dwangvoeren? Iemand hier ideeën over? Of misschien eens geprobeerd? Gewoon groenten neemt hij niet aan, ik moet het echt in het bekje kunnen spuiten. 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ja en nee. Groenten zijn goed voor ze, maar het vergt wel wat uitzoekwerk ivm de vezels. Die zijn juist zo belangrijk. Van SS is bekend dat er genoeg vezels in zitten. Bij groenten verschilt dat per soort. Misschien dat het gemengd wel kan: Beetje SS, aangevuld en gemengd met gepureerde groenten. 

Link naar reactie
Delen op andere sites

In principe zitten in de brokken alle voedingsstoffen die ze nodig hebben, dus in dat opzicht is het niet nodig om daar nog verse groenten aan toe te voegen. Het kan wel zijn dat ze het lekkerder vinden en alles wat zonder (of met weinig) dwang naar binnen gaat is natuurlijk meegenomen nu. 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Toen Jasmijn EC had, wilde ze niet eten, dus moest ik haar ook dwangvoeren. Dat heb ik ongeveer een maand moeten doen, misschien zelfs langer. Ze was gewend om naast haar biks ook kruiden, gedroogd fruit en allerlei groenten te eten en toen kreeg ze alleen wat SS-biksjes met water. Ik hoopte dat andere smaken haar aan zouden zetten tot zelfstandig eten, dus heb ik wortelen gekookt en gepureerd en door de dwangvoeding gemixt. Dat heb ik ook met appel gedaan. 

Of het echt heeft geholpen om haar weer te gaan eten, weet ik niet. Waarschijnlijk niet, maar het kon geen kwaad om dit te proberen. 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Mijn dierenarts heeft mij eens het advies gegeven om in plaats van die voorgemaakte poedertjes te voeren groenten te stoven en dan te pureren. Hij sprak toen van groenten zoals broccoli en wortels. Het kan dus geen kwaad denk ik...maar ik zou toch ook zeker nog wel zijn biks blijven voeren. 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Onze website website maakt gebruik van cookies. Meer informatie hierover lees je bij onze privacy policy Privacybeleid .