Ga naar inhoud

Opvangkonijn


juudjuhlove

Aanbevolen berichten

Via via is er een konijn bij mij.

Hij is aangereden en behalve een kale plek, zie je niets aan hem en lijkt hij daardoor ook niets te mankeren.

Thom liep dus los en is vermoedelijk gedumpt (gezien de plek waar het gebeurt is).

Hij wilde eerst niet zelf eten, maar eet inmiddels wel zelf dwangvoeding en wat groenvoer.

Verder heeft hij een oogje waar wat pus uit komt, daar krijgt hij nu cavasan oorzaak voor.

Maar nu voelde in ook wat kleine bultjes op zijn beide oren.

Echt mini korstjes/bultjes.

Kan dit uitslag zijn van iets wat in het gras staat?

Uiteraard wordt hij strikt gescheiden gehouden van mijn konijnen en was en ontsmet ik tussendoor mijn handen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Was ook mijn eerste gedachte.

Maar oogleden zijn niet dik, prut is maar uit 1 oogje, geen verdikte anus, geen verdikte neusbrug oid.

Maakt verder een erg levendige indruk en eet nu dus vrij goed zelf.

Oogje lijkt ook goed te reageren op de zalf.

Konijn is bij de dierenarts binnengebracht, dus daar is hij goed bekeken ;)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Nou myxomatose was eigenlijk al niet meer waarschijnlijk toch wat ik begrijp? Lijkt me dan ook inderdaad eerder doordat er teken op hebben gezeten, maar los daarvan; de achteruitgang bij myx gaat niet zo snel hoor, dat is een traag verloop helaas, zeker in het begin. Maar inderdaad dan zou je verhoging verwachten.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Voorlopig laatste update van Thom.

Het gaat erg goed met hem.

Hij eet erg goed zelf!

Oogje wordt steeds beter, oogleden slinken weer.

Oren worden iets beter.

En hij kan zichzelf nu goed warm houden.

Hij wordt ook steeds actiever, vanmorgen de hele overloop onderzocht :)

Over anderhalve week zal meneer gecastreerd worden en mag dan op zoek naar een nieuw huis en vriendin ;)

  • Vind ik leuk 2
Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Onze website website maakt gebruik van cookies. Meer informatie hierover lees je bij onze privacy policy Privacybeleid .