Ga naar inhoud

verzekering voor konijnen


Deem

Aanbevolen berichten

Ik heb een eigen verzekering in de vorm van een spaarpot waar ik elke maand iets in gooi. Ik vind dierenverzekeringen heel duur voor wat je 'krijgt' want als je de voorwaarden heel goed doorleest dan zijn er echt heel veel dingen die niet mee tellen of wat heel 'vaag' niet in een hokje past waardoor ik al helemaal zie gebeuren dat je uiteindelijk in een dik geschil zit met die maatschappij. 


 


Ben wel benieuwd of er iemand is die wel een goede heeft gevonden inderdaad. 


Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik denk dat in de meeste gevallen een verzekering behoorlijk duur uitvalt. Je zit al gauw met een eigen risico en kleine lettertjes waarbij veel voorkomende aandoeningen al uitgesloten worden etc. Een verzekering loont alleen wanneer je echt een enorme kneus blijkt te hebben, maar dat weet je van te voren niet. En een konijn dat al niet gezond is kun je niet meer of alleen tegen hele hoge premie nog verzekeren. Ik denk dat je in de meeste gevallen beter af bent als je een x bedrag per maand opzij zet. 


 


Voor mensen die niet kunnen sparen om wat voor reden dan ook is het misschien wel een verstandige keuze, je bent per saldo misschien duurder uit maar je weet wel zeker dat je je dier niet zo maar moet laten inslapen omdat een operatie te duur is. (Hoewel je wel goed naar de kleine lettertjes moet kijken dus.)


Link naar reactie
Delen op andere sites

Het is in NL geloof ik niet zo gebruikelijk om een verzekering af te sluiten voor je huisdier.


ik vroeg het me af omdat ik zag dat op fora het in UK en USA wel veel voorkomt.


Had ook even naar de policy bij zo'n verzekering gekeken en daar wordt veel meer vergoed dan in NL, ook minder strenge voorwaarden.


 


Voor mij wordt het idd even geld opzij zetten, of mn ouders lief aankijken mocht ik een dure rekening van de dierenarts krijgen. (semi zelfstandige student haha)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Wij hebben voor geen enkel huisdier een verzekering.


 


Paarden en honden worden wel regematig verzekerd in nederland hoor! Katten op zich ook wel. Konijnen niet vaak. Zoals Iris zegt, er zijn heel wat dingen die niet onder de verzekering vallen. En er zijn konijnen waar je een leven lang alleen voor een enting en castratie bij een DA komt en verder niet. Moet dat wel net onder de verzekering vallen.


 


Even voor een willekeurige verzekering gekeken, van petplan in dit geval, daar hebben ze een basis, plus en totaalversie:


Bij een basisverzekering moet je voor ongeveer alles wat vergoed wordt 50% zelf betalen. Er valt helaas ook heel veel niet onder de vergoedingen.  Entingen / vlooien / wormenmiddelen vallen pas onder het meest uigebreide pakket, en dan max 60 euro. Gebit valt ook niet onder basis, bij een iets uitgebreidere moet je de helft nog betalen en pas bij de duurste krijg je dat vergoed. Castratie / serilisatie valt er niet onder. Dan is het ook nog mogelijk dat je een eigen risico hebt van 250 per jaar. Dan betaal je minder premie, maar moet je dus wel 250 zelf betalen, ook al valt dat onder de vergoedingen.


 


Ohra en protec verzekeren alleen honden en katten voor zo ver ik kan vinden, geen konijnen.


 


Denk dat je dan de meest voorkomende konijnendingen al hebt, en het komt er op neer dat je waarschijnlijk meer betaald aan premie (20-30 euro per maand!), dan je aan de behandelingen kwijt bent. Zou dus aanraden om zelf een spaarpotje te maken voor je konijn en daar maandelijks geld in te stoppen. Ben je voordeliger uit.


Link naar reactie
Delen op andere sites

Wij hebben voor geen enkel huisdier een verzekering.

 

Paarden en honden worden wel regematig verzekerd in nederland hoor! Katten op zich ook wel. Konijnen niet vaak. Zoals Iris zegt, er zijn heel wat dingen die niet onder de verzekering vallen. En er zijn konijnen waar je een leven lang alleen voor een enting en castratie bij een DA komt en verder niet. Moet dat wel net onder de verzekering vallen.

 

Even voor een willekeurige verzekering gekeken, van petplan in dit geval, daar hebben ze een basis, plus en totaalversie:

Bij een basisverzekering moet je voor ongeveer alles wat vergoed wordt 50% zelf betalen. Er valt helaas ook heel veel niet onder de vergoedingen.  Entingen / vlooien / wormenmiddelen vallen pas onder het meest uigebreide pakket, en dan max 60 euro. Gebit valt ook niet onder basis, bij een iets uitgebreidere moet je de helft nog betalen en pas bij de duurste krijg je dat vergoed. Castratie / serilisatie valt er niet onder. Dan is het ook nog mogelijk dat je een eigen risico hebt van 250 per jaar. Dan betaal je minder premie, maar moet je dus wel 250 zelf betalen, ook al valt dat onder de vergoedingen.

 

Ohra en protec verzekeren alleen honden en katten voor zo ver ik kan vinden, geen konijnen.

 

Denk dat je dan de meest voorkomende konijnendingen al hebt, en het komt er op neer dat je waarschijnlijk meer betaald aan premie (20-30 euro per maand!), dan je aan de behandelingen kwijt bent. Zou dus aanraden om zelf een spaarpotje te maken voor je konijn en daar maandelijks geld in te stoppen. Ben je voordeliger uit.

 

 

Ja onze paarden zijn wel verzekerd inderdaad, maar de hond en katten niet.

Bedankt voor de uitgebreide informatie!

Het wordt inderdaad wat geld sparen mocht het nodig zijn  ;)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Duidelijke informatie Evee. Dat is precies de reden dat ook wij een eigen dierenspaarpotje hebben. Een aparte bankrekening waar elke maand automatisch een vast bedrag naar toe gaat.

Wel fijn dat wij, toen een van onze honden haar kruisband scheurde, direct een afspraak konden maken voor een operatie en 1,5 jaar later ook voor de andere knie. Het lijkt mij heel erg als je om financiële redenen je dier moet laten inslapen. De voorgaande 3 konijnen hebben de afgelopen tijd ook het nodige gekost en dan ben ik blij dat ik al bijna 30 jaar zelf spaar voor mijn beestjes!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik leg het ook iedere maand aan de kant. Het afgelopen jaar was dat erg lastig wegens een klein inkomen maar gelukkig weet onze dierenarts dat we vrijwel altijd betalen, dus iets later betalen was ook niet erg.


Sommige rassen vallen ook niet onder die verzekeringen en inderdaad, zoveel word er niet vergoed. De 6 konijnen die ik nu nog heb komen sowieso nooit bij de DA als alleen voor de enting. Flip was degene die altijd wel iets had. Maar ook die had ik niet verzekerd.


Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 4 jaren later...

Dag mensen.

Mijn konijn moest geopereerd worden in Utrecht omdat niemand anders het kon.

Ze is te oud voor de verzekering.

 

Ik ben er zo van geschrokken dat het andere konijn meteen in de verzekering zit.

En wel de plus verzekering van ongeveer 20 pm.

Daarbij word 80% operatie vergoed en kan hij ook naar faculteit Utrecht 75% operatie.

 

Kosten kunnen razendsnel oplopen als er echt iets aan de hand is.

Dan haal je die 750 verzekering in 3 jaar er wel uit  hoor..

 

M.n geopereerde konijn word gelukkig toch  over 1 maand 7 ♥️🐰

 

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Onze website website maakt gebruik van cookies. Meer informatie hierover lees je bij onze privacy policy Privacybeleid .