Ga naar inhoud

Wondherstel Ilona


Gast

Aanbevolen berichten

Laatst een discussie bij (kynologen)cursus die ik volg. Als een dier wat niet van jou is, op jouw grond komt en een direct gevaar vormt voor jouw dieren vormt, dan mag je deze bij wezen van spreken neerschieten. Niemand die het doet en weinig mensen hebben wapens in huis (of je hebt een vergunning) maar je mag eigen dieren & eigen grond wel verdedigen.

Lastig met katten want die komen overal en nergens. Nu wil ik niet zeggen: schiet die kat maar dood maar je zou wel sterk staan als je naar de eigenaar gaat, het gebeuren uitlegt en zegt dat je de kat niet meer in de tuin wilt zien omdat de hond hem anders pakt.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Nee doodschieten vind ik ook te ver gaan.. Onze hond jaagt ze tot nu toe ook alleen maar weg hoor maar gewoon het idee.

Ik neem trouwens mijn woorden terug, m'n moeder heeft rollen gaas van 5 meter lang en 1 m hoog, draaddikte 1,3 mm en kleine maaswijdtes gekocht. 4 rollen voor €34, ga maandag gelijk meer halen

Link naar reactie
Delen op andere sites

Mooi. Uiteindelijk de enige oplossing want overdag zal de hond ook wel eens weg zijn natuurlijk als hij uitgelaten wordt of zo.

Het is gewoon helaas zo dat je de ren veilig moet hebben tegen katten ook al zijn het niet jouw katten. Vind het ook wel jammer voor de konijnen, ze hebben bij mij ook minder ruimte daardoor maar ja. Van mijn part mochten ze dag en nacht loslopen als ze geen prooidieren waren maar het is de aard van het beestje.

Overigens heeft mijn huisbaas van vroeger wel eens een paar konijnen kunnen redden door een kat af te maken toen er geen andere opties waren maar dat wil je natuurlijk helemaal niet.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Is ook zo hoor. Toen ik bij de dierenarts sprak een vrouw daar het ook goed wat de kat gedaan had. Want "je kunt ze moeilijk bij je houden he zijn onafhankelijke zelfstandige dieren die graag struinen" ja, mijn hond en verzorgpaard ook, mag dat dan bij u in de tuin?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Wij worden met onze honden overal beperkt, ongeacht of je hond wel of niet stroopt, kindertjes bijt, hardlopers achtervolgt enz. Ook moeten wij (terecht!) onze hondenpoep binnen de bebouwde kom opruimen. Maar als je op zo'n info-avond voor hondenbezitters van de gemeente vraagt naar het kattenbeleid en bv. de zoonose die hun ontlasting overbrengt, wordt men zenuwachtig.

Hoe zou men het vinden als ik 's morgens voor mijn werk mijn hond buiten de deur zet en zeg: voor poepen, plassen, schuilen voor regen en spannende spelletjes met konijnen en kippen staan de tuinen van de hele buurt tot je beschikking...

Het stoort mij enorm dat mensen, zeker ook in deze tijd van het jaar met al die nesten/jonge vogels, hun katten ('s nachts) laten rondstruinen. En nee, dat is niet 'de natuur', tien katten op een vogelbestand van 1 vierkante kilometer.

Ik heb zelf bijna 20 jaar katten gehad. Nooit heeft iemand een van hun in zijn tuin aangetroffen, het hoeft echt niet. Maar omdat het toch niet echt fijn is voor de meeste katten om steeds binnen te zitten voor ons geen kat meer helaas.

Ik kan me je boosheid goed voorstellen NGN. De gemeenten zullen toch echt regels moeten stellen, maar de controle zal teveel geld en tijd gaan kosten vrees ik.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Och ja, hondenbelasting, ook zoiets!

Volgens mij is het in Nieuwegein al afgeschaft. Utrecht nog niet. Ik snap het hoor, die poop-a-scoops (wagentjes die de velden schoonmaken) kosten ook geld maar man... Vraag dan ook belasting aan de katten- ganzen- en paardeneigenaren, haha!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ilona's wond vandaag.


Ik merk dat haar weerstand iets omlaag is gegaan, ze reutelt weer een beetje en haar neusje is nattig. Toen ze voor castratie ging is het de dierenarts destijds al opgevallen dat ze wat snotterde, echt minimaal. Ondanks dat ik haar toen nog niet zo kon behandelen als dat ik toen deed hield ik haar wel goed in de gaten. Hij heeft haar toen Draxxin gegeven, sindsdien is het volledig weggeweest, ze niest alleen wat meer dan een gemiddeld konijn. Tot aan nu dus.. Even in de gaten houden en ik zet de AB nog even door.


2015_06_12_19_22_15.jpg

 

2015_06_12_19_22_26.jpg

 

2015_06_12_19_22_49.jpg

 

2015_06_12_19_23_25.jpg

 

2015_06_12_19_40_49.jpg

 

Plus Flip z'n oor, er is een nieuwe scheur bij dus ik denk dat Fiona hem een beetje terroriseert...

 

2015_06_12_19_49_17.jpg

 

2015_06_12_19_50_12.jpg
Link naar reactie
Delen op andere sites

Jemig er ligt ook een half konijn aan haar achter Flip? Gaat dat wel goed zo?

Ilona lijkt nu nog meer op Klaver maar zij had het litteken van de kattenbeet op dezelfde plek aan de linkerkant :P vreemd dat Ilona nu gaat snotteren juist nu ze aan de antibiotica zit. Weet niet of ze nu andere antibiotica dan Draxxin krijgt? Het kan ook de stress zijn, Hazel heeft er ook nooit meer last van gehad na de echte snot maar als hij stress heeft komt het meteen weer opzetten en als de stress zakt is het na een paar uur ook weer weg. Klaver kreeg het niet terug met stress maar misschien is het bij Ilona net als bij Hazel.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Dat is z'n eigen vacht, haha, hij komt zelf niet goed door de rui dus heb 'm even geholpen :P


 


Ze krijgt nu enrofloxoral, ik vond het ook wel gek maar het was voor mij een teken dat de weerstand wel omlaag is. Ik merkte dat ze meer reutelde, gister, en vandaag nog meer. Als het erger wordt laat ik er nog even naar kijken.


 


Ilona lijkt volgens mij sowieso op Klaver, haha


Link naar reactie
Delen op andere sites

Ja maar nu is het met die bijtwond van de kat erbij helemaal af natuurlijk :P

Gelukkig dat het haar niet van vechten komt! :D Ik dacht al jemig.

Ze zal gewoon veel stress ervaren op het moment. Aangevallen, Freek dood, alleen zitten, die wond, de behandeling, en dan ook nog in een andere omgeving zitten binnen. Het is niet niks. Wellicht kun je gewoon overstappen van enrofloxoral op Draxxin als je het even overlegt met de dierenarts? Nu ook nog een luchtweginfectie erbij is niet echt wat je wilt natuurlijk.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ja, dat is waar :P als het straks genezen is, is het een echte lookalike.


Nou, dan had ik ze allang uit elkaar gehaald. Ik zie ze gek genoeg ook niet vechten, sterker nog, liggen lekker bij elkaar in de zandbak, maar het moet toch echt door Fiona komen..


 


Ja, mevrouw vind het niets. AB geven is een hel, vanaf vandaag hoor. Ze laat het uit haar bekje lopen, trapt, krabt, bijt, ik moet haar echt klemzetten. Morgen eens proberen op een stukje brood ofzo. Kan Draxxin ook oraal geven worden? Toen bij Douwe kreeg ze een injectie. En nee, dat wil ik zeker niet! Vind dit wel even genoeg


Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik denk niet dat overstappen een goed idee is. Draxxin is best wel specifiek en werkt goed tegen een paar soorten bacteriën, waardoor de wond dus alsnog kan gaan infecteren.

Enroflox werkt best wel breed, maar helaas vaak wat minder goed bij snot.

Misschien dat de dierenarts nog een ander antibioticum weet dat wel werkt en ook wat breder is.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Nou ja volgens Douwe werkt Draxxin ook goed bij abcessen maar ik zou dat soort dingen verder niet goed weten en echt in overleg met de dierenarts. Deze helpt iig niet goed tegen de luchtweginfectie die zij nu te pakken heeft dus wellicht is er iets anders wat tegen beide tegelijk helpt. Draxxin is er niet oraal denk ik nee maar injecties vind ik juist minder stressvol voor een konijn. Maar de medicatie op een stukje brood zou ik in ieder zeker doen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Met Iloon weer bij de dierenarts geweest.. Hoorde sinds 2 dagen dat ze reutelde en ze had een vies neusje. Het was vandaag minder, ze heeft een antibiotica injectie gehad en een ontstekingsremmer. Wond was iets ontstoken maar niet zorgwekkend, terug naar een keer smeren per dag ipv 2 zodat de korst ook de kans krijgt verder te genezen. Moet haar verder goed in de gaten houden en contact houden. Ze eet verder goed, is actief, goede ontlasting, maar ze is zo hard voor zichzelf... :(

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ilona's wond 15-6 na zalven


 


IMG_20150615_WA0023.jpg

 


Ilona's wond 16-6 (roodachtige wat je ziet is betadine)


 


2015_06_16_18_19_12.jpg

 

Foto's zijn uit verschillende hoek genomen maar het is al veel kleiner en veel rustiger
Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Onze website website maakt gebruik van cookies. Meer informatie hierover lees je bij onze privacy policy Privacybeleid .