Ga naar inhoud

Kruidenplantjes bij de Aldi


belleke

Aanbevolen berichten

Ja ze zijn er weer de kruidenplantjes van de Aldi.


Ieder jaar koop ik er een aantal.


Ze zijn een stuk goedkoper dan bij het tuincentrum en zijn echt wel sterk.


maart2014%20124a_zpseiegwqn8.jpg


 


Ik heb een kruidentuintje en twee kruidenrekken.


Eentje heb ik hier al eerder geplaatst.


Deze heeft mijn man vorig jaar gemaakt voor mij. Gratis Pallet opgehaald bij vriendin en mijn man heeft met een haakse slijper de spijkers afgeslepen.


De planken die hij weghaalde aan de onderkant erin gezet en zo kreeg ik dit mooie rek.


Knuffels Kaatje


  • Vind ik leuk 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

wat leuk!! mijn basilicum gaat ALTIJD dood! terwijl ik er juist zo gek op ben :(


 


Terwijl de bieslook hier de winter overleefd heeft en ik heel trots was (tot ik lees dat dit normaal is whaha). Maggie overleeft het ook altijd maar, terwijl ik die twee juist bijna niet eet.


Link naar reactie
Delen op andere sites

Dan doe jij iets fout :) sorry :P

Staan ze wel in de volle grond? Het verschilt ook wel hoor, peterselie heeft echt na 2 zomers zijn langste tijd wel gehad bijvoorbeeld.

:P Ze stonden in een bak. Een grote, hoge van 80 x 80 x 80 geloof ik, per 3 plantjes. Weet niet meer in welke samenstelling, maar had rozemarijn, oregano, citroenmelisse, salie, peterselie en munt. Heb ze toen in verse potgrond gezet. En af en toe pokon gegeven. Maar ook binnen overleeft niets bij mij hoor. Groene vingers hebben wij absoluut niet!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Neem een orchidee in huis. Die hoef je nauwelijks water te geven. ;)


 


Basilicum kweken is mij niet gelukt, op de een of andere manier gaat dat altijd fout. Citroenmelisse is een ontzettend grote struik geworden, salie ook. Munt zet ik niet in de volle grond, dat woekert. Peterselie doet het ook niet zo heel goed, maar dat krijgt bij mij ook geen tijd om te groeien, want dat is in no time op in de soep. :P Kamille staat de hele tijd altijd vol mee, heerlijk om thee van te zetten en ook makkelijk als ik weer last heb van mijn ogen of mijn dieren weer last hebben van de ogen.


 


Mijn lavasplant is helaas wel doodgegaan vorig jaar (maggiplant), ik had door de pijnklachten geen zin om de tuin te doen, want dat was te zwaar en de rest van de planten overwoekerden de lavas. Wel jammer, want ik vind de blaadjes heerlijk in de soep, dus toch dit jaar ff een nieuwe scoren.


Link naar reactie
Delen op andere sites

haha ik ook hoor, ik heb er ook een paar dood gekregen. ik was wel heel trots op een half-grote plant die al een tijdje leeft. maar toen zei mijn moeder doodleuk dat het een vetplantje was en dat die niet stuk te krijgen zijn hahahaha egodeuk


  • Vind ik leuk 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

Mooi rek, echt leuk gemaakt! Ik wil ook wel meer kruiden dingen, maar ik heb er gewoon geen tijd voor, er zijn zoveel dingen die ik altijd al wil doen. Nu op het balkon heb ik wel aardbeiplantjes staan, die heb ik gekregen voor mijn verjaardag en hebben de winter puur overleefd op tips van mn moeder ;) Niet eetbare plantjes in huis leven wel al best een tijdje ook al doe ik eigenlijk nooit wat op de kaartjes sta :P


Link naar reactie
Delen op andere sites

Super leuk Belleke! Toch eens onthouden, leuk idee.

Ik ken het Daisy, groene vingers mis ik ook, vind ik echt jammer want ik wil ook zo graag plantjes en kruiden kweken maar hier overleeft ook nog geen kamerplant.

Heb nu een paar cactusjes en een paar vetplantjes. Die gaan alweer even mee, misschien kun je zoiets ook aan? ;)

  • Vind ik leuk 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

hahahaha mijn vriend zorgt heel goed voor onze plantjes maar het ligt er ook aan hoe sterk de plant is hoor! Munt gaat bij ons al dood zodra het het huis binnen komt en de basilicum, meegenomen uit frankrijk, raakt ondertussen bijna het plafond (hij staat wel op een plankje). We noemen hem Bassie. 


Link naar reactie
Delen op andere sites

Hahaha in huis overleefd ook niet veel hier. Zelfs de cactus ging dood bij mij. Helemaal blij heb er een hekel aan :bye: hij was van mijn man.

Maar ik heb sinds vorig jaar kerst een kerstster. Meestal halen ze bij mij de kerst niet maar deze heeft dus al de tweede kerst overleefd. Het waren er twee maar de tweede ging tijdens de kerst dood hahahaha. Vast en zeker doordat hij op de grond onder de kerstboom gezet werd.

Maar goed ik ben vanmorgen vroeg al bij de Aldi geweest.

Twee Rozemarijn, 3 Oregano, 1 munt en een thijm meegenomen. Ze hadden alleen citroentijm. Vind ik toch iets minder maar de konijnen zullen het wel lusten denk ik.

Peterselie komt hier alweer op.
Basilicum doet het hier ook niet maar hoorde eens dat je die alleen op de voet water mag geven.

Knuffels Belleke

Link naar reactie
Delen op andere sites

Haha hier geen probleem met kamerplanten, sommige ben ik na een jaar of 10 wel beu en dan gaan ze op de composthoop maar mijn probleem is altijd dat ze zo groot worden juist. Dood gaan ze nooit eigenlijk.

Kruiden binnen werkt hier ook niet hoor. Maar buiten wel, al blijft basilicum wel lastig inderdaad.

Mijn konijnen krijgen ook tijm, ik heb dat veel staan als afscheiding van de border, blijft ook in de winter mooi groen. De rozemarijn ook maar die is te groot voor in de border. Staat wel mooi te bloeien nu. Mijn konijnen leven ook nog en die niet meer leven komt niet door de tijm dat ze dood zijn.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Onze website website maakt gebruik van cookies. Meer informatie hierover lees je bij onze privacy policy Privacybeleid .