Ga naar inhoud

Vriendje verloren


DinoMira

Aanbevolen berichten

Gisteren is Dino plotseling overleden. Mira zit nu alleen en ze lijkt constant op zoek te zijn naar haar vriendje. Ik heb op internet al het een en ander opgezocht en daar staat dat er een nieuw maatje gezocht moet worden voor Mira. Voor ons voelt dat op dit moment heel erg vervelend, omdat we gek waren op Dino en hij nooit te vervangen zal zijn. Maar we willen natuurlijk het beste voor Mira. Hoelang kan ze nu alleen zijn en hoe kunnen we het vinden van een nieuw maatje het beste aanpakken?

Ik hoop dat jullie me kunnen helpen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

oh wat vervelend zeg! zo in eens... heb je enig idee wat het geweest kan zijn? hopelijk iets waar Mira in ieder geval geen gevaar voor loopt.


 


Een konijn alleen is geen goede zet dus een maatje vinden is inderdaad voor haar een goede oplossing. dit kan bij de opvang (asiel) in de buurt bijvoorbeeld. Er is veel info over te vinden bij de koppel-pagina. logisch dat dit wel erg snel lijkt, in mijn ervaring is het echter ook wel erg leuk toch om een nieuw konijn in huis te hebben, beetje afleiding voor jezelf. maar natuurlijk doe je het voor mira en dat je zelf liever even zou wachten snap ik wel.


 


volgens mij is het niet zo dat ze absoluut niet een dag of week alleen kan zijn. het is gewoon een mentale kwestie dat een konijn niet alleen zou moeten zijn. Gewoon even bijkomen, rondkijken naar wat je graag wil en rustig beslissen voor een juiste en succesvolle koppeling.


 


veel succes!


  • Vind ik leuk 2
Link naar reactie
Delen op andere sites

Heel veel sterkte.

Geef jezelf even de tijd om het verlies te verwerken. Let er wel op of Mira goed blijft eten en actief blijft. Zolang zij zich goed voelt en niet ziek wordt van eenzaamheid kun je best even wachten met een nieuw maatje.

Het vriendinnetje van mijn konijn is vorige week overleden en hij zit nu ook nog alleen, omdat ik er zelf nog niet echt aan toe ben.

Link naar reactie
Delen op andere sites

sterkte! wat erg, zo onverwacht...


het is zoals gezegd beter dat mira terug een vriendje krijgt, maar je moet ook geen overhaaste beslissing nemen en een week alleen is geen ramp, je moet jezelf de tijd geven om het te verwerken en pas als je zelf vind dat je er klaar voor bent het ook doen en zolang je ziet dat je konijntje niet verdrietig word van eenzaamheid kan ze nog wel alleen blijven. ik zou wel toch in de gaten houden of alles goed gaat met mira, dat ze goed eet en drinkt en geen symptomen vertoont van ziektes. verder super veel succes met het verwerken van je verdriet en hopelijk komt alles wel weer goed!


Link naar reactie
Delen op andere sites

Bedankt voor jullie lieve reacties. Ik heb geen idee wat het geweest kan zijn, er was niks aan hem te zien. Mira zit veel op de plek waar ik hem gevonden heb of ze zoekt in de tuin. Gelukkig eet ze nog wel, maar ze lijkt zo verdrietig.

Dino was een gecastreerde ram. Is het nodig om er weer een ram bij te zetten of kan een vrouwtje ook? Het liefst laat ik Mira zelf een nieuw maatje kiezen. Heeft iemand ervaring met opvangen waarbij ze met meerdere konijnen kennis kan maken?

Sanne voor jou ook sterkte met het verlies van je konijn.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Dankjewel!

Bij vrijwel iedere opvang werkt het zo dat je een afspraak maakt om te komen koppelen. Dan neem je Mira mee naar de opvang en dan kunnen jullie daar samen een leuk maatje uitzoeken.

Een opvang koppelt eigenlijk alleen gecastreerde rammen met voedsters, omdat dat echt de beste combinatie is. Ik denk dat Mira nu ook weer het gelukkigst zal zijn met een leuke ram.

Ik weet niet waar je in de buurt woont, maar op bunnybunch hebben we een lijst met konijnenopvangen ingedeeld per provincie, dus wellicht staat er daar een tussen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Veel sterkte met je verlies, ik heb in oktober ook mijn grote knuffelbeer moeten afgeven.


 


Ik heb belachelijk veel voor hem geweend, ondanks dat we hem nog niet zo lang hadden. 


Na de shock vond ik het idee dat Noedels nu daar alleen in haar kamertje zat nog het ergste van al, je zag ook dat ze er niet goed van was.


Ik heb toen (op aanraden van de opvang zelf ook) een dag later contact opgenomen om naar een nieuw vriendje te gaan zoeken.


Ik wou het zelf eigenlijk nog niet, ik had het nummer van de opvang ingetoetst en begon weer te huilen omdat ik alleen maar onze Joey terug wou.


We hebben Noedels toen weer een vriendje laten uitkiezen en dat zij zo vrolijk waren heeft me toch ook snel beter doen voelen, ook weer wat nieuwe afleiding.


 


Wij zijn bij vzw het Knabbelthuisje gegaan (Melsele, België) ik weet niet van waar je bent. De meeste opvangen hebben we keuze genoeg aan rammelaars.


Wij mochten zelf onze favoriet uitkiezen en dan begon de koppeling.


  • Vind ik leuk 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

In de opvang waren geen gecastreerde rammen. We hebben gekozen voor twee zusjes. Bij de opvang gekoppeld en dat ging redelijk. Thuis gaat het echter helemaal niet goed. Mira is erg dominant en een van de andere voedsters ook. We zijn nu aan het proberen Mira eerst met de onderdanige voedster te koppelen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Sterkte nog.

Oei, 3 dames is nou niet bepaald een stabiele combinatie. Ik sluit me ook aan bij Christa. Hoe jammer ook dat je dan die 2 voedsters terug moet brengen, maar als het straks (of over een paar maanden) niet werkt in deze combinatie ben je aan die twee gehecht en zit je met de gebakken peren. Een gecastreerde ram en een voedster is veel stabieler.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ze gaan inderdaad terug naar de opvang zodra daar weer plek is. We hebben door de emoties een te snelle keuze gemaakt en gehoopt dat dat goed zou gaan. We wachten nu op een gecastreerde ram en hopen dat de volgende koppeling meer succes heeft, zodat Mira weer een maatje heeft.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ga alsjeblieft niet terug naar de opvang in Echt. Ik spreek liever geen kwaad over asiels, maar over Echt heb ik dit soort verhalen al vaker gehoord. Helaas lijkt (in mijn ogen) geld daar een belangrijke drijfveer te zijn. Ik snap dat ze daar geen gecastreerde rammen hadden. Daar hebben ze namelijk het geld niet voor (over).


  • Vind ik leuk 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

Vanuit Eindhoven zitten er wel goede opvangen in de omgeving hoor, dus denk als je wat verschillende opvangen bekijkt je wel een leuke ram zult vinden. Lapina in Andel zit ook maar 45 min rijden vanuit Eindhoven en Hazel in Heesch is 30 min vanuit Eindhoven. 


 


Naast de opvangen die al gegeven zijn, Franky's in Eindhoven of het Knabbelhuis in Deurne want dat zijn misschien ook wel opties voor je. Zelf geen ervaring mee maar volgens mij zijn dat ook prima opvangen. Met Lapina en Hazel heb ik goede ervaringen.


Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Onze website website maakt gebruik van cookies. Meer informatie hierover lees je bij onze privacy policy Privacybeleid .