Ga naar inhoud

Vetkwabben?


Sonja1990

Aanbevolen berichten

Muts heeft sinds vorige week een nieuwe vriendin. 

Het gaat op zich goed tussen de twee, ze zijn een stuk rustiger dan vorige week (beiden wilde de baas zijn) en eten al samen. 

nu mijn vraag; 
Madam heeft 2 ballen onder haar oksels. 
Ik weet niet of het goed te zien is op de foto, ik weet waar ze zitten dus zie het wel hangen zeg maar, dat er een bal/kwab bij haar oksel zit. Ze heeft dit dus aan allebei de kanten. Kan een voedster daar ook een vetopslag hebben? 
Ze heeft namelijk niet echt een gigantische wam ofzo... En naast die kwabben vind ik haar ook niet overdreven dik. 

 

Iemand een idee?

Ga er sowieso nog mee naar de dierenarts maar aangezien ze pas een weekje samen zitten vind ik het erg onhandig om weer stress in het koppel te brengen. 

Link naar reactie
Delen op andere sites

tja, kan ook iets simpels als over gewicht zijn. maar ook dit is een probleem. Maar je gaat naar de dieren arts, misschien even afwachten wat die zegt?

Ja maar nu nog even niet ivm de verse koppeling. 

Bij Muts zit er een bult op zijn schouder, hier is een biopt opgedaan en dat was echt alleen maar vet. 

Maar wil de ideeën hier wel over horen om te kijken wat het naast vetkwabben nog meer kan zijn, logisch gezien dan. Het zou heel toevallig zijn als ze onder beide oksels bijvoorbeeld een tumor zou hebben zitten natuurlijk

Link naar reactie
Delen op andere sites

Zou het zoiets kunnen zijn als een verslapping van bindweefsel? Ik roep maar wat. Je ziet het bij katten na een sterilisatie, dan is het een verslapping van de buikwand waardoor de vetlaag goed te zien is, gaat dan allemaal lekker hangen.


Ik weet niet hoe ze daar dan aan zou kunnen komen, maar het lijkt me op zich een logische gedachte.


Link naar reactie
Delen op andere sites

Dat ze schattig is daar is geen twijfel over mogelijk. Ze is echt sinds het hok dicht is enorm aanhankelijk. Vrees alleen wat er gaat gebeuren als ik het hok weer toegankelijk maak. 

 

Ze kan prima bewegen met de kwabjes. Ze beweegt sowieso vrij veel waardoor Muts ook weer wat meer gaat bewegen. Ze passen wel bij elkaar wat betreft de kwabjes dus ;)

Alleen net zoals hierboven gezegd wordt is ze op dit moment niet overdreven dik. Ook haar wammetje is maar klein terwijl je toch eerder zou verwachten dat het vet daar opgeslagen wordt. 

Een klein ander 'mankementje' is dat ze onwijs veel drinkt in vergelijking met mijn andere konijnen. De wcbak moet 2x per dag leeggemaakt worden en dan istie echt gewoon vies. 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik hoop het ook niet. 
Ik had toch vriendelijk verzocht om een gezond konijntje dit keer omdat ik de afgelopen maanden al teveel ziekte en verlies mee heb gemaakt. 
Maargoed, een gezond ogend konijn kan ook wat mankeren natuurlijk. 

 

Ik moet morgen naar de dierenarts voor Hugo die een bultje op zijn buik heeft zitten. 
Dus dan maak ik meteen een afspraak voor volgende week voor Madam. Ze zitten nu al vaker samen en er word niet meer gereden dus het gaat de goede kant op ;)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Je gaat al naar de Da, dus even afwachten...dat vele drinken is een symptoom van Ec. , maar wellicht is het een symptoom van zoveel en het verklaart niet de kwabjes. 1 van mijn voedsters heeft overgewicht en een giga wam, maar niet van dit soort kwabjes.


 


Ben benieuwd wat de Da zegt!


Link naar reactie
Delen op andere sites

Nee ik ben er bekend mee, daarom google ik ook niet teveel. 

9 vd 10 keer kom je toch uit op EC. Mijn dierenarts zegt dat elk symptoom bij een konijn terug te leiden is naar EC maar dat het niet wil zeggen dat het ook altijd zo is. 

Als ik wat weet laat ik het hier sowieso weten. 
Bij Muts heeft ze toen ook wat vocht uit de bult gehaald en op een microscoop plaatje gelegd en toen zag ze dat het vet was. dit heeft ze 5x gedaan op verschillende plekken in de bult zodat ze zeker wist dat het alleen maar vet was wat erin zat. 

Ik ben benieuwd hoe ze er komen maar ook of ze er ooit nog vanaf gaan. 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Als je naar de DA gaat ze gewoon samen in een reisbench meenemen. Ik denk dat je dan niks verstoort tussen hen.

Ik heb mijn ram nog moeten laten enten toen ik hem meenam uit de opvang maar wilde ze ook niet binnen een paar dagen al scheiden dus heb ze gewoon samen meegenomen omdat ik wel wilde dat dat enten zsm gebeurd was. Het heeft de koppeling niks verstoord.

Hopelijk valt het allemaal mee. Leuk dat Muts een nieuw vriendinnetje heeft!

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 2 weken later...

Gisteren bij de dierenarts geweest. Muts dacht volgens mij weer; waarom moet ik elke keer mee? 
Maargoed, de dierenarts heeft de kwabben uitgebreid zitten voelen en er mee bewegen en het ziet er naar uit dat het gewoon vetkwabben zijn. 

De dierenarts vergeleek het een beetje met mensen. Sommige mensen hebben een dikke buik maar is de rest van het lichaam slank terwijl andere mensen misschien een slanke buik hebben maar juist weer dikke benen. 

Kortom, het kan genetisch zijn dat de vetopslag zich niet onder haar kin verzameld maar onder haar oksels. Ze zaten te hoog om de lymfknopen te zijn en te symetrisch om tumoren te zijn. Ook is haar gebitje meteen bekeken, de oren en haar nageltjes zijn bijgewerkt. En uiteindelijk ging ik met een goedgekeurd konijn de deur weer uit. 

Ze is verder overigens op heel mooi gewicht 2,14 kg dus lijnen is niet nodig gelukkig! 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Onze website website maakt gebruik van cookies. Meer informatie hierover lees je bij onze privacy policy Privacybeleid .