Ga naar inhoud

Raar gevoel in de buik?


dotje2001

Aanbevolen berichten

Oke, dat gebeurt wel eens. Komt ze ook wel eens in de tuin? Zou het kunnen dat er een gat in de heg zit oid? Baal je er niet van trouwens, een wild konijn, ik zou balen als een stekker. Dan krijg je dus half wilde konijnen. Hebben de buren geen konijnen?

Nou ja, sterkte met de bevalling, die zal wel snel komen ook, denk ik. Is ze verder wel gezond enzo omdat ze gister zo slap was. Hoogzwangere konijnen zou ik nu even een koel plekje geven met die hitte. Misschien vindt ze een fles bevroren water met een handdoek erover prettig. Want ik denk wel dat dat de reden kan zijn geweest van gisteren, de hitte gecombineerd met zwanger zijn.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gelukkig is ze dus niet ziek!


Als ik het goed terug heb gelezen zal dit jouw vierde niet geplande nestje worden. Misschien is het goed om je eens af te vragen hoe jij jouw voedsters het beste kunt huisvesten zonder dat er ook nog maar 1 ram bij hen in de buurt kan komen ;)


  • Vind ik leuk 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

Jaa ze zitten in de tuin.


En het is waarschijnlijk ook de reden waarom ze zo slapjes was.


 


Maar we zijn onlangs 2 weken op reis geweest en toen zorgde de buurvrouw voor onze dieren, maar zei was er natuurlijk ook niet altijd bij.


Dus het is niet zeker dat het van een wild konijntje is het kan ook van een ander konijn in de buurt zijn. Want het kan sowieso niet van de papa of de broer zijn want die zijn gecastreerd.


 


Ik baal wel een beetje maar er is ook goed nieuws: er zijn al 2 mensen die ook konijntjes van ons willen :)


de dierenarts zei dat het er wel is veel konden zijn.


 


Maar we houden haar goed in de gaten en nu kunnen we ons wat beter voorbereiden op de bevalling.


 


Ik hou jullie op de hoogte !


Link naar reactie
Delen op andere sites

Dat is inderdaad even schrikken!

Is het geen optie om haar te laten castreren?

Dat je dat in dit stadium van dracht liever niet meer doet kan ik wel begrijpen, hoewel je denk ik ook niet op een nestje halfwildjes zit te wachten.

Ik zou er in ieder geval over nadenken, want dit is haar derde nestje binnen iets meer dan een half jaar. Lijkt me ook niet helemaal gezond.

Als je haar laat castreren ben je voor eens en altijd van die ellendige oeps nestjes af.

Sterkte nog!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Wat ontzettend sneu om te lezen hoe er met de konijnen omgegaan wordt. Dit konijn is al twee keer 'onverwachts' zwanger geweest en van een van de dochters had je in Mei ook gedacht dat ze 'per ongeluk' zwanger was. Ik vraag me dan wel echt serieus af hoe vaak zo iets nou echt per ongeluk gebeurt. De buurvrouw de 'schuld' geven is wel makkelijk maar het zijn toch jouw konijnen? Als ze opgesloten zitten dan kan ze toch niet zwanger raken ook al is de buurvrouw er niet 24/7 bij? Dat ben je zelf ook niet neem ik aan? 


Ik weet niet waarom maar ik had hier al een klein voorgevoel bij, ik weet het, bot reageren mag schijnbaar niet maar dit is toch om moedeloos van te raken?


 


In jouw geval zou ik je adviseren al de dames die je hebt (weet niet of dit de enige is) te laten castreren zodat ze dit niet keer op keer mee hoeven te maken. 3 keer in zo'n 7 maanden tijd, er zijn fokkers die minder konijnen op de wereld zetten...  8-)


  • Vind ik leuk 5
Link naar reactie
Delen op andere sites

Het geeft niet dat je zo geageerd hoor.


En het gaat waarschijnlijk gebeuren hoor dat we de voedsters laten castreren.


 


Het is helemaal niet met opzet gedaan dat we zoveel nestjes hebben.


Ik vind het ook heel jammer voor de voedster dat ze dit allemaal meemaakt het is zo'n schatje :)


 


Ik zal jullie op de hoogte houde!


en heel hard bedankt voor jullie tips ookal waren ze soms wat hard ;) !


Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik kan de reacties van sommigen ook niet peilen, maarja het is een manier van denken en daar is iedereen anders in zullen we maar zeggen? Anders kan ik het ff niet verwoorden ;)


 


@Dotje: Dat je zegt dat je het niet met opzet doet wil niet zeggen dat het niet te voorkomen was natuurlijk. Dat zijn twee verschillende dingen.


  • Vind ik leuk 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik vind het aan de ene kant heel fijn dat je konijntje niet ziek is, maar aan de andere kant wordt ik er ook wel een beetje verdrietig van.
Dus ik sluit me bij Anjo aan.

En laat haar echt castreren; gelijk zodra ze weer een beetje op de been is na de bevalling.

Zorg wel ze in de tussentijd geen contact met ongecastreerde heren kan hebben, een konijn kan direct na de bevalling alweer gedekt worden, en je weet nooit precies wanneer ze zal bevallen. Er zal maar net een heer gelijk weer bij kunnen...
Zoveel zwangerschappen achter elkaar in zo'n korte tijd is echt heel zwaar voor dat lijfje, dit moeten er echt niet nog meer worden!


 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Al onze rammen zijn gecastreerd het kan sowieso niet van de onze komen. Ik had ze allemaal laten castreren zodat er zeker gen kleintjes meer konde komen. Ik haat pretnestjes maar dit had ik totaal niet verwacht. Ik ben zo blij dat ze niet ziek is maar ik vind het ook jammer dat er nog meer kleintje komen. We hebben er zelf ook niet nog meer plaats voor. Ik krijg al een super grote ren van mijn ouders die in dan op het gras kan plaatsen zodat ze nog meer ruimte hebben als in hun kleinere ren. Ik heb echt het allerbeste voor met hun.

En sorry dat er nog een nest komt ik vond het zelf ook jammer maar ik kan er nu niets meer aan verandern.

@Christaaa: wat bedoel je met ik denk dat jij weet dat het geen halfwildjes zijn?? En voor de zekerheid nee ik weet dat niet maar het komt 100% zeker niet van onze konijnen!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Eh...ik had natuurlijk nooit gezegd: dat kan gebeuren, als ik had geweten dat het onverwacht nest nummer vier was. Jeetje da's wel veel zeg. Kun je misschien in het kort vertellen wat er bij elke zwangerschap mis ging waardoor ze zwanger raakte? Ik heb ook een onverwacht nest gehad en daarna meteen nog een door onwetendheid. Maar dat was wel een les genoeg hoor. Een vruchtbaar konijn komt hier nooit in contact met een ander vruchtbaar konijn, m-v bedoel ik. Ik vond het niet bepaald een prettige ervaring persoonlijk.

Of is het toch stiekem een beetje zo dat je er erg van genoten hebt en dat de noodzaak om haar te laten castreren niet je hoogste prioriteit was? Ik vind wel dat je die indruk wekt met zoveel nestjes. Maar goed, ik zou dus graag horen wat er dan elke keer mis ging. Misschien kun je die indruk wegnemen. Blijf wel posten ajb, het zou kunnen dat je zometeen adviezen nodig hebt namelijk. Ik vind het niet prettig om te zeggen maar het komt erg onverantwoordelijk over.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Snap er de ballen van, hier wordt niemand "per ongeluk" zwanger. geen snode wilde geilaard die langs hupst om onze dames te bezwangeren, of eigen rammen die vieze spelletjes willen doen met onschuldige maagden en bij jou gebeurd het 3x of 4x!!!


 


Je hebt wel veel pech zeg............en dan ook nog geschrokken zijn....... jeetje.............. 


 


Nou je kunt mij nog meer vertellen, tis gewoon onnadenkend en stom bezig zijn!


Mijn broek zakt hier van af!


Link naar reactie
Delen op andere sites

@DeborahCsdeBobbies: de rammen zijn 4 maande geleden gecastreerd en hebben 1 maand apart gezeten.


En we hebben maar 2 overwachte nestjes gehad en misschien een 3de.


 


Het begon allemaal zo:


Ik kreeg voor mijn verjaardag 2 konijntjes, 2 vrouwtjes (dachten we) maar het bleken dan een man en vrouw te zijn dus we hadden een onverwacht nestje. Ze was rond de middag bevallen maar wij moesten toen we dus pas toen we terug kwamen hebben we naar de dierenarts gebeld en die zei dat we ze moesten scheiden (we hadden totaal geen ervaring met nestjes want we wouwen er geen). maar het was te laat en 1 maand later terug een nestje in die 1 maand hebben we de papa laten castreren en heeft de papa 1 maand apart gezeten.


 


Toen de kleintje groot waren hebben we er 2 gehouden 1 vrouw en 1 man (de man was gecastreerd en heeft 1 maand apart gezeten).


De 2 koppeltjes zitten nu in een apart ruim hok met een grote ren (en ik krijg nog een grotere ren).


 


Maar eergisteren voelde ik is aan mijn voedsters buik en voelde iets raars ik dacht van oh nee ze is terug zwanger maar dat is onmogelijk. dus ik dacht aan een soort ontsteking in de buik. En we gingen naar de dierenarts maar die zei dat ze zwanger is en wij zeiden van dat is onmogelijk. En toen zei ze dat er een ander konijn haar bevrucht heeft.


 


Het was dus helemaal niet mijn bedoeling om kleintjes te hebben!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Dotje: een konijn wordt niet zwanger van de lucht. Als je voedster zwanger is, dan moet er ook een ram bij gezeten hebben. Wat verder opvallend is aan je verhaal: het is best lastig om te voelen dat een voedster drachtig is. Dat jij dus een buik vol met bolletjes voelt vind ik bijzonder. Je moet daar meestal wel echt je best voor doen. Dat de dierenarts ook nog eens kan voelen wanneer ze moet bevallen, is ook iets wat je niet vaak hoort.


 


Ik zou je willen vragen op te houden met liegen. Het lijkt me duidelijk dat dit geen onverwacht nest is. Als je vindt dat je zoveel pretnestjes moet nemen, vind ik dat je ook zo eerlijk moet zijn dit toe te geven. En val ons er vervolgens niet mee lastig.


Je lijkt me oud genoeg om het verschil tussen eerlijkheid en liegen te weten.

  • Vind ik leuk 2
Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik dacht misschien had je de gecastreerde ram er te vroeg erbij terug gezet, maar dat is ook niet het geval. Dan zal het waarschijnlijk toch een wild konijn zijn. Maar dan moet je dus nu echt zorgen dat de ren goed afgesloten wordt. Dat ze nu voor de derde keer zwanger is, is ontzettend zwaar voor haar en moet je dus zorgen dat ze er goed doorheen komt etc. Geef der lekker veel groente dat ze bevallen is, als ze dit al gewend is. Witlof schijnt goed te zijn voor de melkstimulatie, maar ze vinden het vooral erg lekker

Zorg er nu absoluut voor dat het niet voor een 4e keer kan gebeuren, want ik denk niet dat je wilt dat je konijn het niet overleefd. En ze gaat er anders wel aan onderdoor.

succes!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Onze website website maakt gebruik van cookies. Meer informatie hierover lees je bij onze privacy policy Privacybeleid .