Ga naar inhoud

EC, hoelang 'hopen', ervaringen gevraagd


Rifca

Aanbevolen berichten

Dat klinkt ook wel logisch. Ook omdat de Panacur niet aan lijkt te slaan, al ben ik daar nog maar 4 dagen mee bezig.


Wat voor antibiotica zou daar het beste voor zijn denk je? Ze zit inmiddels 11 dagen aan de Enrofloxoral. Ik bel morgenochtend sowieso de DA even op. De korsten in het oor zijn inmiddels verdwenen, ongeveer gelijk met de tong die het weer deed. Afgelopen woensdag dus. Er is geen kweek van gemaakt.


 


Ze ligt nu alleen nog maar op haar zij. Ik heb haar binnen in een bench gedaan, zodat ze aan alle kanten zacht ligt en zichzelf niet kan beschadigen. Echt heel sneu zo. Ik ben wel bang dat ze er morgenochtend misschien niet eens meer is.


Link naar reactie
Delen op andere sites

Enrofloxoral is wel een goede ab om een binnenoorontsteking tegen te gaan, maar het kan soms wel enkele weken (tot maanden) duren voor het helemaal weg is. In de opvang kregen ze er een keer een binnen die dus een binnenoorontsteking bleek te hebben na dat er een kweek gemaakt was (hij was eerst ook behandeld voor ec) het heeft toen 2 en een halve maand geduurd voor het helemaal genezen was. Fijn dat ze ondanks de situatie wel wat gegeten heeft. Hoe gaat het verder met haar drinkt ze genoeg? Plast ze en heb je verse keutels gezien?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Bedankt voor je reactie. Fijn om te weten dat het qua medicatie goed zit. Aangezien het de laatste dagen hard achteruit is gegaan, heb ik een afspraak gemaakt om haar in te laten slapen.

Het is heel dubbel, omdat ze alles wat je haar voorhoudt opeet, ze drinkt uit een spuitje, omdat ze haar kop echt niet meer rechtop houdt, dwangvoer eet ze ook zo op. Ze heeft vannacht wel geplast, maar ik heb geen keutels gezien. Omdat ze op haar oog ligt, is dat helemaal nat en rood geworden. Haar andere oog is omhoog gericht, ik zie zo af en toe dat het iets tikt.

Ze ligt nu dus in een reisbench, want als ze een stap zet, ligt ze om.

Gezien haar leeftijd (8,5 en ze is 4 kg) en haar andere lichamelijke ongemakken (artrose in de poten, helft vd kiezen is getrokken en ze kan zichzelf niet meer schoonhouden) moet ik met heel veel pijn in het hart deze beslissing nemen.

Nog 2 maanden dagelijks voeren en geen beweging wil ik haar besparen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Onze website website maakt gebruik van cookies. Meer informatie hierover lees je bij onze privacy policy Privacybeleid .