Ga naar inhoud

Vervroegd inenten?


Charita

Aanbevolen berichten

Ik heb eens een vraag over de vaccinatie van mijn konijnen.


 


Ik kreeg van de dierenarts een e-mail dat ze gevaccineerd zouden moeten worden.


Ik stond daar nogal van te kijken gezien ze in augustus nog geweest zijn en ik heb dus de dierenarts terug gemaild.


 


Zij kwamen met het verhaal dat het beter is om in te enten voor het muggenseizoen en het in de maand april ook goedkoper is.


 


Nu is dus mijn vraag: Wat kan ik het beste doen?


Kan het kwaad om na 8 maanden al opnieuw te vaccineren en heeft het überhaupt zin? De vaccinatie zou toch 12 maanden moeten werken zou je denken.


 


Ze zijn trouwens in augustus gevaccineerd omdat ik ze in mei kreeg en ze een vaccinatie hadden gekregen die maar 3 maanden werkzaam was.


De Dierenarts wilde ze destijds niet direct de vaccinatie voor een jaar geven omdat ze net iets hadden gehad.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Het kan wel, of het nodig is is een tweede. Zelf vind ik het als het even kan ook fijn om in maart/april in te enten, de vaccinatie loopt dan af in de winter zeg maar. Maar ik heb Bram bijvoorbeeld pas in augustus of zo kunnen inenten en die gaat ook pas in augustus weer.


Link naar reactie
Delen op andere sites

Bij mij zijn de meesten ook in juli en september ingeënt (gewoon voor een jaar). Ik lees even mee, ik vraag me dit ook al een tijdje af, maar vind het nogal wat om ze zoveel eerder weer te laten enten. Het zou in princiepe toch niet nodig hoeven zijn, zo'n enting werkt toch een jaar? Maar ja, op het laatst zal het wellicht wat minder effectief zijn en als er dan juist veel muggen zijn... 1 is er trouwens niet ingeënt. De dierenarts durft het bij hem niet aan vanwege z'n gezondheid.

Link naar reactie
Delen op andere sites

De jaarlijkse enting hoef je volgens mij echt niet eerder te doen. Het kan wel een paar maanden eerder als dat makkelijker uitkomt, maar het is niet nodig en je bent wat duurder uit.

Maar ik lees dat de dierenarts van charita de jaarlijkse niet durfde te geven, dus dan hebben haar dames wsch de oude enting gehad. Die is minder goed en dus bedoeld voor twee keer per jaar. Haar konijnen zijn dan wel echt weer aan de beurt.

Om even te verduidelijken wat ik bedoelde. ;)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ze zijn destijds door de ''fokker'' die ik dus niet ken bij een dierenarts gevaccineerd met een vaccin voor 3 maanden, mijn dierenarts kende de bestanddelen niet en heeft ze opgezocht, die klopte met 3 maanden werktijd.


Ik heb trouwens een paspoort meegekregen van de winkel waar een stempel van de dierenarts op staat die dat vaccin gegeven heeft.


 


Op dat moment, vlak na aanschaf en nog maar kort na die vaccinatie, wilde mijn eigen arts niet direct nog eens een vaccinatie er bovenop geven. Vooral omdat ik toen al kwam met een Leyla die een reactie had op die enting van 3 maanden, namelijk geïnfecteerde ogen.


 


 


Ze zijn toen in augustus, toen het vaccin van 3 maanden uitgewerkt was door mijn eigen dierenarts gewoon gevaccineerd met het vaccin voor een jaar ;)


 


Ik hoop dat het zo duidelijk is :P


Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Onze website website maakt gebruik van cookies. Meer informatie hierover lees je bij onze privacy policy Privacybeleid .