Ga naar inhoud

Bronwater in plaats van kraanwater?


Domino

Aanbevolen berichten

Op advies van mijn dierenarts krijgen mijn nijnen Bar le Duc. Het water hier is vrij hard. Ik heb twee konijnen gehad die heel vaak sludge hadden, en dit kwam echt door het water. Ik merk het ook aan de andere nijnen. Als ik hun gewoon leidingwater geef, dan zie ik na een paar dagen weer neerslag in hun urine. Als ze op Bar le Duc staan hebben ze er geen last van. Het is wellicht duurder dan normaal leidingwater, maar als je konijn iedere keer gespoeld moet worden omdat er sludge blijft zitten in de blaas is dit ook geen goedkope aangelegenheid. En daarbij is het voor het konijn ook niet prettig om iedere keer gespoeld te moeten worden. Als dit te ondervangen is door je konijn bronwater te geven dan is dit voor mij een simpele keuze.

Als ik vragen mag uit nieuwsgierigheid , hoe zien jullie de neerslag in de urine? Vangen jullie dat op oid? Want ik zou in de wc van mijn konijnen toch weinig kunnen zien aan de urine. Tenzij t heel erg van kleur veranderd. ( ik heb houtkorrels in de wc )

Link naar reactie
Delen op andere sites

Mijn ouders hebben één of ander apparaat op de waterleiding aangesloten waardoor het water helemaal wordt gefilterd door middel van een soort zout. Kalk wordt eruit gehaald en het enige wat nog in het water zit, zijn goede mineralen die niet schadelijk zijn voor vaatwassers en dergelijke.


Persoonlijk vind ik dit enorme onzin en ik vind het water ook niet lekker smaken. Mijn ouders zeggen dat ze geen verschil proeven, maar ik vind het water heel smerig.


 


Het is verder wel heel erg gezond en perfect voor jouw konijn. Het kost alleen wel een hele smak geld. Aan de andere kant heb je nooit meer last van kalkaanslag in de douche, waterkoker, etc.


Link naar reactie
Delen op andere sites

onzindelijk gedrag, nat van onderen, vaak op de bak zitten. dat zijn tekenen van problemen bij het plassen

 

 

Dat had mijn konijn niet echt, enige wat me wel opviel is dat hij vrij vaak op de bak zat en ik vond de urine zo donker gekleurd. En mijn vermoeden bleek dus te kloppen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Mijn ouders hebben één of ander apparaat op de waterleiding aangesloten waardoor het water helemaal wordt gefilterd door middel van een soort zout. Kalk wordt eruit gehaald en het enige wat nog in het water zit, zijn goede mineralen die niet schadelijk zijn voor vaatwassers en dergelijke.

Persoonlijk vind ik dit enorme onzin en ik vind het water ook niet lekker smaken. Mijn ouders zeggen dat ze geen verschil proeven, maar ik vind het water heel smerig.

 

Het is verder wel heel erg gezond en perfect voor jouw konijn. Het kost alleen wel een hele smak geld. Aan de andere kant heb je nooit meer last van kalkaanslag in de douche, waterkoker, etc.

Kennissen van mij hebben dat ook, maar als ik mijn handen ging wassen had ik net het gevoel dat ik de zeep er totaal niet af kreeg. Maar ik vind dat wel heel erg kostbaar om aan te schaffen ;) Ik ken het systeem inderdaad wel.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 7 maanden later...

Ik trek toch dit topic weer even omhoog omdat het probleem met teveel calcium in z'n urine nog steeds speelt.


 


Na aanleiding van reacties in een ander topic over Eurogolist ben ik dat eens gaan bekijken en heb ik dat besteld. Misschien is dat een oplossing voor mijn konijn.


 


Gisteren zijn urine nog een keer laten nakijken om een beginwaarde te hebben voordat ik Eurogolist ga gebruiken en vandaag heeft hij de eerste 2 pilletjes gehad.


 


Verder krijgt hij al een tijdje geen medicatie meer omdat eigenlijk toch niks helpt. Dus ik ben benieuwd! Over ongeveer 2 weken ga ik het weer laten bekijken en ben dan heel benieuwd naar het resultaat!


Link naar reactie
Delen op andere sites

Mijn ouders hebben één of ander apparaat op de waterleiding aangesloten waardoor het water helemaal wordt gefilterd door middel van een soort zout. Kalk wordt eruit gehaald en het enige wat nog in het water zit, zijn goede mineralen die niet schadelijk zijn voor vaatwassers en dergelijke.

Persoonlijk vind ik dit enorme onzin en ik vind het water ook niet lekker smaken. Mijn ouders zeggen dat ze geen verschil proeven, maar ik vind het water heel smerig.

 

Het is verder wel heel erg gezond en perfect voor jouw konijn. Het kost alleen wel een hele smak geld. Aan de andere kant heb je nooit meer last van kalkaanslag in de douche, waterkoker, etc.

Wij willen ook zo'n apparaat gaan aanschaffen. Ik hoor er goede resultaten over voor mensen met eczeem. Mijn dochter heeft ernstige eczeem.

Ook schijnen je apparaten langer mee te gaan, hoef je nminder zeep te gebruiken en dat is weer beter voor het milieu.

Knuffels Belleke

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik weet niet of ik het zal vinden, hij heeft in zijn wc van die houten kattenbakkorrels liggen en hij doet het altijd netjes op de bak. Maar ik zal er eens op letten. Ben wel echt superbenieuwd naar het resultaat.


 


Had er nog nooit over gehoord totdat jullie het in dat andere topic zeiden. Bedankt dus daarvoor!


Link naar reactie
Delen op andere sites

Hier zit het blaaszandkonijntje ook op spa blauw. Hij gaat binnenkort ook van hfst naar trovet met lager calcium gehalte. Er komen bij hem na 3 weken eurologist nog hele brokken uit dus ik ga nog even door met 2 tabletten per dag. Dierenarts had er nog nooit van gehoord maar zei dat uitplassen wel het beste is natuurlijk

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hey iedereen. Ik heb een vraag over dit onderwerp. Bij mij in de gemeente heb ik zeer zacht water  3,8 DH   dus zeer weinig magnesium en calcium in het water.  het water is nog zachter als  maar ik heb werkelijke waar geen idee hoeveel calcium er nu eigenlijks in het water zit... weet iemand dat wel? 


Link naar reactie
Delen op andere sites

Hey iedereen. Ik heb een vraag over dit onderwerp. Bij mij in de gemeente heb ik zeer zacht water  3,8 DH   dus zeer weinig magnesium en calcium in het water.  het water is nog zachter als   de verplichte 5,6 DH! maar ik heb werkelijke waar geen idee hoeveel calcium er nu eigenlijks in het water zit... weet iemand dat wel? 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Onze website website maakt gebruik van cookies. Meer informatie hierover lees je bij onze privacy policy Privacybeleid .