Ga naar inhoud

Vandalistische voedster oorzaak zwangerschap?


Ilonaskippy

Aanbevolen berichten

Hallo allemaal,


 


Mijn voedster is waarschijnlijk zwanger. Ze heeft samen gezeten met ons rammetje en aan haar gedrag merk ik ook dat het raak was.


Ze is nog territorialer dan ze normaal al is en schiet gauw in de aanval. Ook is ze alles kapot aan het maken.


Ze loopt namelijk 24/7 los rond op mijn kamer en kan overal bij (behalve bij kabels).


Sinds een paar dagen bijt (en krabt) ze plinten kapot, dekbedovertrek, hoeslaken, sierkussens.


Op deze manier kan ik haar niet zonder toezicht los laten lopen maar ik wil haar ook liever niet opsluiten in een kooi.


Weten jullie of dit met de zwangerschap te maken kan hebben? dat ze die stukken stof bijv. wil gebruiken voor een nestje te bouwen?


En ook naar mensen toe krabben en bijten. Dit deed ze al wel eens maar nu is het echt extreem.


Iemand enig idee wat ik hier tegen kan doen?


En waar ze het beste het nestje zou kunnen werpen? Kan ze dan gewoon los blijven lopen?


 


Als het goed is kun je op mijn profiel foto's vinden van hoe de kamer er uit ziet.


 


Groetjes Ilona


Link naar reactie
Delen op andere sites

Wat dat betekent, nou ja, vooral dat je ze absoluut niet bij elkaar moet zetten zolang je ram niet gecastreerd is.


Castreren, 2 weken wachten en dan op neutraal terrein koppelen. 


Konijnen dragen ongeveer een maand. Je hebt nu een paar opties. Je kunt afwachten tot er een nest komt, maar je kunt er ook nog voor kiezen je voedster te laten castreren, zodat dat nest er niet komt. 


In elk geval, zet die konijnen niet meer bij elkaar!


Bunnybunch is tegen pretnestjes, de reden daarvoor kun je onderaan dit artikel lezen.

  • Vind ik leuk 2
Link naar reactie
Delen op andere sites

Aan het nekvel nemen van een konijn is niet de ideale manier van opnemen...


Je moet altijd het achterste ondersteunen want anders kan ze haar rugje breken bij het stampen van de poten...


 


Bovendien, een zwangere voedster laat je gewoon zoveel mogelijk met rust!


Die hoef je niet op te nemen of dergelijke!


Link naar reactie
Delen op andere sites

Beter zorg je ervoor dat het hokje in de ren staat, of de ren aan het hok gekoppeld wordt, zodat je je konijn niet op hoeft te pakken. Grote kans dat dat de reden is dat ze zich zo gedraagt. En wilde je graag een nestje of hoe is het gebeurd?


Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 2 weken later...

Hoi allemaal,


 


Er is nog steeds geen nestje dus ik denk dat het een schijnzwangerschap was.


Gelukkig maar, ik voelde me echt schuldig toen ik bepaalde reacties las.


Ik wil nu mijn rammetje laten castreren en voedster steriliseren.


Ik vraag me alleen af of haar agressie dan echt afneemt en of het allemaal genoeg helpt om haar gedrag beter te krijgen.


Ze bijt mij (en anderen) nu dagelijks en ik voel me gewoon niet meer veilig rondom haar.


Alles wat beweegt wordt aangevallen. Kan ik hier nog iets anders aan doen naast het steriliseren?


Ze is zo mooi en schattig maar met zo'n karakter weet ik niet of ik haar überhaupt wel wil houden.. en dat vind ik heel erg om te zeggen want ik heb nog nooit een huisdier weg gedaan.


Link naar reactie
Delen op andere sites

Fijn dat er geen nestje is en dat je je konijnen wilt laten helpen!


Wat je kunt doen is zorgen dat je konijn zelf haar ren in en uit kan, zodat je haar niet meer op hoeft te pakken. Het zal niet het eerste konijn zijn dat gaat bijten omdat ze regelmatig opgepakt wordt. Probeer het eens, zorg dat er een ren aan het hok staat, of dat het hok in de ren staat en dat ze er altijd in en uit kan wandelen wanneer ze zelf wil. Ik denk dat je een heel ander konijn zult zien als je haar een hele tijd niet opgepakt hebt. 


 


Edit: ik zie nu dat jij niet degene bent die het konijn steeds oppakte. Helaas geeft sterilisatie geen enkele garantie dat het gedrag van je voedster verbetert. Een vriendje kan haar gedrag zeker wel ten goede veranderen. Het proberen waard om de ram te castreren, ze te koppelen en dan zien hoe het gaat. 


Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Onze website website maakt gebruik van cookies. Meer informatie hierover lees je bij onze privacy policy Privacybeleid .