Ga naar inhoud

pootamputatie


Iloveanimals

Aanbevolen berichten

Ik zou handdoeken minimaal één keer per dag verwisselen want dat wordt inderdaad snel nat en vies. Een vetbed laat ik er wel een paar dagen in (wel inderdaad regelmatig even uitkloppen) en daar deed ik i.p.v. kranten handdoeken onder, die ik ook (afhankelijk van hoeveel het konijn plast) dagelijks of om de dag verschoon.


Link naar reactie
Delen op andere sites

Wij zijn bij de amputatie aanwezig geweest en hebben hem daarna gelijk weer meegenomen, maar ik heb iets meer ervaring met zieke konijntjes dan jij, veel meer medicatie e.d. in huis en mijn dierenarts kent mij ook heel goed. Dus dat is niet echt vergelijkbaar. Ik denk dat het heel fijn is dat die van jou gedurende het weekend zorg krijgt van een dierenarts, zeker omdat de poot al behoorlijk ver heen was. Na het weekend kun je het vast helemaal zelf verder doen :)


Link naar reactie
Delen op andere sites

Coquille is er maar een nacht gebleven, 's avonds gebracht, 's anderendaags ochtend gaan halen. Al had ik hem beter 's avonds nog gaan halen, aangezien hij bij de DA geen voer of water gekregen had gedurende de hele tijd dat hij daar was. Niet echt konijnkundig dus, maar het was een noodgeval, dus ja ... Als jij je DA vertrouwt en hij het nodig acht haar bij te houden, is dat alleen maar goed, vind ik, daar krijgt ze het toezicht en de medicijnen die ze nodig heeft. Maakt het voor jou makkelijker als ze weer terug is. 


Link naar reactie
Delen op andere sites

Ja ik vind het wel fijn. Ik weet zeker dat ze daar goed eord verzorgt. Ze zit daar in een grote hondenbench zei de DA . Als ze niet zou eten zou ze gaar gaan dwangvoeren. Wat mij betreft mag deze dierenarts tussen de lijst van KK DA het eten dat ze daar had was volgensmij ss (ze vroef wel of ik haar eigen eten mee wou nemen maar tot die tijd ss) ik vind het ook heel fijn dat ze met een DA mee naar huis gaat. Het eerste wat de dierenarts vroeg toen ik haar erheen bracht was wat voor eten ze kreeg. En ze vroeg of ze goed hooi at wat niet het geval was en toen ging ze helemaal uitleggen waarom dat eigenlijk wel moest en of ze 24/7 hooi krijgt. Ik heb gewoon een heel goed gevoel bij deze dierenarts.

Link naar reactie
Delen op andere sites

vaak worden de oogjes gezalfd om ze te beschermen omdat ze tijdens narcose neit knipperen.


 


Zonder steun zal ze waarschijnlijk niet op dat ene pootje kunnen staan. maar wat geeft toch niet? Ze kan nog heel veel wel. En misschien is lukt het happy wel na veel oefenen, maar waarschijnlijk niet.


Link naar reactie
Delen op andere sites

die bdk is wel te begrijpen. bedenk maar eens hoe ze dat doen ;) Dan zul je begrijpen dat dat even wennen is en zoeken naar hoe ze dat het beste kan doen in de nieuwe situatie.


 


En ze liggen hier ook al de hele middag te slapen. het is dutjes tijd. En je aanpassen aan een nieuwe situatie kost meer energie. Daarnaast kan pijnstilling ook versuffend werken.


Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Onze website website maakt gebruik van cookies. Meer informatie hierover lees je bij onze privacy policy Privacybeleid .