Ga naar inhoud

Wormenbehandeling geslaagd of niet?


Cathedral

Aanbevolen berichten

Ik geef bij een flinke besmetting vaak ook iverquantel drops, heb nog niet mee gemaakt dat ze er niet van af kwamen, al moet je wel een lange adem hebben. En hoewel ik heel goed snap dat het erg lastig is met een ren met gras, je zit nu wel met herbesmetting wat mogelijk ook een rol speelt.

Link naar reactie
Delen op andere sites

1 uur geleden zei Bammyflurry:

Ah, ja! Wel uit dezelfde groep inderdaad. Ik kreeg het een paar jaar geleden voor Fleur voor de behandeling van EC. Ik geloof dat ik het destijds ook nog voor jou heb nagevraagd bij mijn dierenarts Lonja.

Och, dat klopt! Helemaal vergeten dat jij dat was! Ja, dat heb je toen nog gevraagd inderdaad! :)

Link naar reactie
Delen op andere sites

3 uur geleden zei Christaaa:

Domino: fenbendrops kun je toch ook anders doseren? Een hogere dosis 1 maal, en nog 1 maal herhalen na 5 dagen oid? Misschien kun je dat eens aan je dierenarts vragen. Ik deed ook zoiets toen ik de hele groep voor wormen moest behandelen, omdat ik veel bangerikjes had. 

Ah dank voor je antwoord! Ik ga daar morgen eens achteraan bellen. Ik heb toch besloten ze wel te behandelen. We gaan de winter in en er zijn er twee die niet te mager zijn maar ook niet echt veel over hebben naar mijn mening. En of dat door wormen komt weet ik dus niet maar dan sluit ik het in elk geval uit. In December worden ze allemaal ook weer geënt en ontwormd met O Iverquantel. (Ik krijg die "o" met geen mogelijkheid weg). Of is het handiger om dat nu ook meteen te geven?

Maar ik ga het navragen! Nogmaals dank!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Bij ons werkt de Fenbendazol in ieder geval niet, ik vind het maar raar spul. En die 14 dagen... Ik vind het zo vreemd dat dat bij de bijsluiter niet staat, maar wel bij Wilhelminapark en dat dat dan als "goed" wordt aangenomen (inclusief mijzelf hoor!) Hoe zit dat dan? Want je ziet dat veel klinieken die tekst van Utrecht gewoon kopiëren.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Net even gevraagd maar mijn dierenarts houdt ook 14 dagen normale dosis aan. Dus dat wordt even twee weken stoeien met die arme beestjes. 

Ik heb ook voor jou even gevraagd Rian, er zijn inderdaad wel andere middelen als de Fenbendrops niet werken. Maar hij zei er ook bij dat er veel factoren bij komen zoals, gaan de wormen gewoon niet dood van de drops, of komt het omdat er steeds een herbesmetting plaats vind? aangezien de eitjes niet doodgaan van Fenbendrops. als de fenbendrops inderdaad niet werken zijn er dus wel andere middelen voor handen maar hij zei zo niet welke helaas. 

  • Vind ik leuk 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

Bedankt voor het navragen! :) Voor zover ik weet is de cyclus van eitje tot wormpje worden (oke, nu vind ik het plotseling eigenlijk wel schattig klinken haha!) zo'n 14 dagen is. Vandaar die 14 dagen, als er dan na de eerste dosis Fenbendrops nog eitjes waren maak je de wormen die daaruit komen dood door het tot 14 dagen door te geven. Zo ook dus de kans op herbesmetting. Ik moet zeggen dat Pooke sinds gisteren vrij normale keutels lijkt te hebben, vrijdag gestopt met Fenbendrops. Maar dat zegt nog niks natuurlijk. Ik had vanavond een afspraak bij de DA om 18.45 maar ben te laat thuis ivm laat klaar op t werk. Balen. Nieuwe poging woensdag.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Zonde dat je het niet redde, ik ben erg benieuwd. Ook hier erg benieuwd of het wel aanslaat dan. Gelukkig gaat het redelijk om ze het allemaal te geven, er zijn er maar 2 die lastig doen. Maar als ik ze daarna lekker eten geef hebben ze me veelal weer snel vergeven. Alleen Amber doet wat moeilijk, het gaat al beter maar de eerste dagen deed ze even heel raar toen ze het had gekregen. 

Link naar reactie
Delen op andere sites

hier vonden een aantal het nog lekker ook, gekke beesten. Ruikt naar vanille. Wel heel vet dat spul, niet? De spuitjes krijg je bijna niet schoongespoeld. De opdruk liet zelfs los! Kon je niet meer zien hoeveel je optrok. Hebben gelukkig spuitjes genoeg. Toen ik thuiskwam vond ik helaas weer slijmpoep. Heb er nog met een stokje in zitten roeren om te kijken of er iets in zat. Geen levende wormen gezien. (buren zullen ook wel denken... :lol: )

De iverquantel drops waren binnen gekomen dus dat hebben we gelijk gegeven. Hoeft gelukkig maar eenmalig. Ik heb het idee dat we dan wat wormen betreft zo onderhand alles wel gedaan hebben. Dat middel wat Lonja zegt dan nog, maar eerst even nog langs de DA.
 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Er schijnt ook nog iets via injectie te kunnen maar ik weet even niet wat dat moet zijn. .

Fenbendrops is inderdaad vettige zooi. Amber is er bepaald niet blij mee en heeft het daarna enorm druk om zich weer toonbaar te maken. bij mij ging de opdruk er op den duur ook af en ik vind het een groot nadeel dat die tuutjes vam die spuitjes iets dikker zijn dan gewone spuitjes zodat je geen gewone kan gebruiken zonder te knoeien. 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Pffff met 8 konijnen gaan die flesjes wel hard :P maar goed, het is voor het goede doel. Iemand enig idee of je dan ook dode wormen zou moeten tegenkomen komen in de keutels? En zo ja, vanaf wanneer vanaf de start van de behandeling? 

Het kan heel goed Ivermectine zijn hoor Rian, maar hij heeft het me nog niet gezegd :) Ik ben benieuwd hoe je afspraak morgen gaat. 

Link naar reactie
Delen op andere sites

ik ben zelf geen dode wormen tegengekomen tijdens de Fenbendrops kuur, maar volgens mij kun je dat na een aantal dagen wel in de keutels zien, dode wormen.

ik vond vandaag bij Pooke kledders to the max, echt veel, bah. Hijzelf is verder heel normaal, vrolijk en eet lekker. Net met Jeroen samen gaan kijken en ik vond natte slijmkeutels bij Pooke met...close up... Nog een keer goed kijken... Piepkleine wittige eitjes??!! Kan dat?? Een soort micro kaviaar maar dan heel walgelijk. Jeroen zag het ook. Had ik maar een foto gemaakt, maar heb het meteen in de kliko gegooid. Heel vies vind ik het! Bbbrrrrr. Ik hoop dat dat normaal is en dat dan het einde der wormenshizzle is!

Link naar reactie
Delen op andere sites

hee met worm! Dood hopelijk? Pooke had hele andere wormen. Ze waren meer doorzichtig en minder smal, ze hadden een soort zwartachtig kanaaltje door hun lijf lopen. Wel net zo lang. Sorry heel vies hoe ik het omschrijf... Deze op jouw foto zijn heel wit, lang en smal. Die heb ik bij hem nooit gezien.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb stiekem het vermoeden dat jij dan met een andere worm te maken hebt dan met Pinworm. Alleen weet ik even niet welke. Ivermectine pakt weer allerlei wormen behalve de pinworm. Hopelijk nu wel diegene waar jullie mee te kampem hebben. Als het je een keer lukt, zou je dan zo'n worm nog op de foto kunnen krijgen? 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Nou ik hoop ze eerlijk gezegd nooit meer te zien, ik heb ze alleen gezien voordat we de 2e kuur van 14 dagen Fenbendazol gingen geven. Daarna alleen nog maar vieze misvormde poep en slijm. En nu dus die eitjes na de Ivermectine. Maar... Mocht ik ze weer zien dan gaan ze op de foto.

  • Vind ik leuk 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

Op Wed Dec 02 2015 11:43:48 GMT+0100 zei Rian:

Nou ik hoop ze eerlijk gezegd nooit meer te zien, ik heb ze alleen gezien voordat we de 2e kuur van 14 dagen Fenbendazol gingen geven. Daarna alleen nog maar vieze misvormde poep en slijm. En nu dus die eitjes na de Ivermectine. Maar... Mocht ik ze weer zien dan gaan ze op de foto.

Hoe wa

Is het bij de dierenarts gegaan? 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Onze website website maakt gebruik van cookies. Meer informatie hierover lees je bij onze privacy policy Privacybeleid .