Ga naar inhoud

Konijnen blijven "wild"


Isis2013

Aanbevolen berichten

Ik denk dat de eigenaar er zeker meer plezier aan kan beleven als de verwachtingen bijgesteld worden. Ik heb dat zelf ook gedaan. Ik was ook wel wat teleurgesteld dat mijn konijnen zich niet laten aaien, nu na dik een jaar nog steeds niet. Ik heb me er bij neergelegd dat ze dat gewoon niet leuk vinden en geniet van ze zoals ze zijn, brutaal, actief, eigenwijs en een beetje gestoord. Die knuffels halen zij bij elkaar en daar kijk ik graag naar. Ik heb er veel meer plezier van sinds ik het idee van 'gezellig een konijntje bij me op de bank' heb losgelaten. Afstaan kan altijd nog, dat is toch het allerlaatste wat je doet, als je alles geprobeerd hebt en er zelf echt geen plezier aan kunt beleven. De konijnen komen zo niets te kort.

aangepast door Eefje
Link naar reactie
Delen op andere sites

In de opvang heb ik dit soort dingen natuurlijk meegemaakt. Soms hebben we zelfs wel geholpen bij het 'ruilen' van konijnen, als dat voor alle partijen beter leek. Maar dat je je dieren zomaar wegdoet snap ik toch niet. Als er nog opties zijn om de situatie te veranderen, waarom zou je dat dan niet proberen? Het heeft inderdaad een boel te maken met bijstellen van verwachtingen. Ik vind het dan ook erg leuk dat TS kijkt of er iets aan de situatie te veranderen is.

Link naar reactie
Delen op andere sites

het probleem is alleen dat niet alle mensen zo makkelijk hun verwachtingen kunnen bijstellen. gelukkig zijn er genoeg die dat wel kunnen, en dat hier naar oplossingen gevraagd wordt en open staat voor advies is gelukkig een goed teken dat ze open staan voor bijstellen van verwachtingen

Link naar reactie
Delen op andere sites

Dan is het verstandig dat mensen zich eerst verdiepen en observeren en niet pas achteraf aankloppen ;)

Wij hebben vaak genoeg bijv. katten gehad die niet aanhankelijk waren hoe leuk ik dat ook vind. Als het beestje maar gelukkig is, ik ben al zo egoïstisch om een huisdier te willen dan moet ik hem ook respecteren vind ik.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Onze website website maakt gebruik van cookies. Meer informatie hierover lees je bij onze privacy policy Privacybeleid .