Ga naar inhoud

Heel pak hooi per dag


Pippa

Aanbevolen berichten

Is dit normaal??

Mijn 2 kleintjes (2kg per stuk) eten nu een pak hooi per dag!!!! Dus 500 gram. Ik vind het erg veel maar omdat ze niet zonder mogen blijf ik bijvullen.

Ze staan even op dieet dus even minimaal SS. Dan vind ik een heel pak nog steeds veel.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Reacties 65
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Beste reacties in dit topic

Hoe meer hoe beter, super dat je konijnen zo goed hooi eten! Het wordt wel duur voor je met die kleine zakjes kruidenhooi. Misschien kun je even op marktplaats zoeken naar een boer of manege in de buurt waar je hooi kunt halen. Daar betaal je voor een baal van zo'n 15 kg meestal 3 of 4 euro. Vraag wel even na of het hooi vrij is van st jacobskruid. Als het geschikt is voor paarden is het ook goed voor konijnen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Super dat ze zo goed hooi eten! Vooral blijven aanmoedigen :-D

Wist je trouwens dat hooi uit een pak nauwelijks voedingsstoffen bevat? Weet ik ook pas sinds een paar weken, maar dit is de reden:

Hooi in pakken komt van grond die niet bewerkt en bemest is, het gras bevat daardoor nauwelijks voedingsstoffen. Daardoor is het hooi vaak erg dun van structuur. Het ruikt prima, vooral het alpenweidehooi, maar voedzaam is het nauwelijks.

Boerenhooi komt van grond die goed bewerkt is, bemest is, het hooi is dik, ruw en heel voedzaam.

Boeren zul je ook geen goed woord horen hebben over hooi uit pakjes van de dierenwinkel.

En daarbij, het wordt al gezegd, hooi van de boer is echt megagoedkoop. Wij hebben onze garage afgelopen week weer volgestouwd met 11 balen, een baal kost een paar euro en daar doen we wel met 6 konijnen zo ongeveer een maand mee!

Als je geen plaats hebt, kun je ook iemand in je omgeving opzoeken die het misschien in de garage of op een andere droge, ruime plek kan bewaren.

Ik doe hier samen met nog een paar mensen, wij hebben het hooi hier staan en zij komen gewoon telkens wat zakken halen als ze nodig hebben, werkt prima. :-)

Tip: vraag naar hooi van de eerste snee, zonder st jacobskruid en lupine. (dat is voor koeien en ander vee ook niet goed, dus de meeste boeren zullen prima hooi hebben)

aangepast door Rian
Link naar reactie
Delen op andere sites

Reken maar dat het hooi van de konijnenwinkel geen schadelijke planten bevat ;)

En gewoon ff hooi intikken op marktplaats, je hoeft een boer niet te kennen om er hooi te kopen :P je hoeft alleen maar hooi in te laden en geld te geven, meer hoef je er niet mee :P

ook handig om netjes op te bergen of de auto schoon te houden: een dekbedovertrek :he: past ook een baal in en je houd een stuk over aan de bovenkant om em mee te slepen. En blijft tijdens transport ook alles schoon :he: autobekleding en hooi zijn geen goede combi wert ik uit ervaring... de stoelen gaan nog wel, maar de kofferbak bekleding en de matten.....:s

Link naar reactie
Delen op andere sites

En gewoon ff hooi intikken op marktplaats, je hoeft een boer niet te kennen om er hooi te kopen :P je hoeft alleen maar hooi in te laden en geld te geven, meer hoef je er niet mee :P

:rofl: dat is snel vrienden maken

En blijft tijdens transport ook alles schoon :he: autobekleding en hooi zijn geen goede combi wert ik uit ervaring... de stoelen gaan nog wel, maar de kofferbak bekleding en de matten.....:s

Jij weet dus hoe onze kofferbak er uit ziet :sarcastic:

Ik heb het ook eens in zo'n dunne plastic containerzak gedaan. Ging redelijk, maar is natuurlijk zo kapot, vooral met stro. Een dekbedovertrek is wel een goed idee.

aangepast door Lienappelsien
Link naar reactie
Delen op andere sites

Idd, deed ik eerst ook. Hadden toen op mijn werk van die grote zakken om plastic in te scheiden.

en wou jij meer met een boer dan? Haha. De meeste waar ik geweest ben om hooi te halen, ben ik toch heel blij dat ik er niet meer mee hoef. Erg fris waren die meestal niet en meestal ook erg oud :P

Link naar reactie
Delen op andere sites

Een heel pak hooi voor 2 nijnen, das bizar veel!...Nou eet Boris hier nauwelijks hooi, nooit gedaan, hij vindt het ook heel vervelend dat we die vieze troep door zn kruiden gooien! Stel je voor, hooi, nee moet je ver bij uit de buurt blijven, das vies en engggg en errug gevaarlijk!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb vreemde konijnen:De baal hooi die ik had gekocht raakte ze amper aan,iedere dag ging 99% de kliko in.Daarvoor had ik hooi van de Welkoop dat aten ze erg graag...dus ja als je goede hooi eters hebt dan denk ik dan kan ik beter een baal kopen...uh nee dus dat motten we niet!.Toen uit nood een pak hooi van C1000 gekocht,dat vond ik vies spul,het ziet er niet echt geweldig uit,dus ik dacht dat is eenmalig dat nooit weer.Maar wat bleek ze aten het niet,ze vraten het!Alles gaat tot de laatste spriet op.Een zwarte bouwemmer per dag vol krijgen ze en alles gaat echt op.Tsja...dan maar C1000 hooi.De nijnen moeten het eten dus zij bepalen.:)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Heb je al op mp gekeken? Kan me niet voorstellen dat er echt niks te krijgen is. En mopsasnoes, ook boerenhooi zit verschil in. Kan zijn dat je net een foute hebt getroffen. Ik h3b ook een paar keer een baal met schimmel gehad. Dat moesten ze ook niet. Heb toen maar een ander adresje gezocht :P

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Onze website website maakt gebruik van cookies. Meer informatie hierover lees je bij onze privacy policy Privacybeleid .