Ga naar inhoud

Herkent iemand dit?


Laura1984

Aanbevolen berichten

als ik mij niet vergis waren het toen brokjes om de machine schoon te maken. het zou bestaan uit uitsluitend granen dus kan geen kwaad. sowieso kan een kleine hoeveelheid nooit kwaad, want supreme maakt in de fabriek geen gebruik van dierlijke eiwitten om te voorkomen dat het in het voer van bijvoorbeeld konijnen terecht komt.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ja, klopt, dat verhaal kan ik me ook herinneren inderdaad en die brokjes ben ik in het verleden ook wel eens tegen gekomen. Maar die zagen er wel anders uit dan deze (witter en meer een 'klontje').

Kan me opzich ook niet voorstellen dat het echt kwaad zou kunnen, maar ik was vooral gewoon benieuwd wat het is.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ze zijn wel super snel in hun reactie! Het is inderdaad wat Quinty01 zegt:

Beste Laura,

Dank je wel voor het melden! Dit is een “banaantje” dat in onze mueslivoeding Russel Rabbit zit. Deze is onverhoopt achtergebleven in de silo bij het afvullen van de verpakkingen. Dit is natuurlijk niet de bedoeling, maar heel af te toe glipt er een stukje tussendoor. Dit kan absoluut geen kwaad voor je konijntje, want het is ook konijnenvoeding.

We zullen het doorgeven aan onze kwaliteitsafdeling in Engeland, zodat ze er nog beter op kunnen letten!

Kind regards,

Met vriendelijke groet,

Link naar reactie
Delen op andere sites

In de meeste fabrieken wordt vanalles gemaakt. Dus het zal ook zo zijn dat er andere konijnenvoeders gemaakt worden.

Net zoals er ook pampers gemaakt worden terwijl er op een andere loopband ernaast pinda's in zakjes gedaan worden :P.

Dat komt omdat een moederbedrijf verschillende merken vertegenwoordigd (zoals unilever) Supreme produceert alleen supreme.... geen andere voeders of producten. En ik heb uit zeer betrouwbaren bron dat ze in geen enkele voeder dierlijke eiwitten gebruiken, maar een hoog kwalitatieve plantaardige gelijkwaardige vervanger. Juist om te voorkomen dat er dierlijke eiwitten in bijvoorbeeld het konijnenvoer terecht komen. Dit schijnt bij andere merken wel regelmatig voor te komen...

Link naar reactie
Delen op andere sites

Dat komt omdat een moederbedrijf verschillende merken vertegenwoordigd (zoals unilever) Supreme produceert alleen supreme.... geen andere voeders of producten. En ik heb uit zeer betrouwbaren bron dat ze in geen enkele voeder dierlijke eiwitten gebruiken, maar een hoog kwalitatieve plantaardige gelijkwaardige vervanger. Juist om te voorkomen dat er dierlijke eiwitten in bijvoorbeeld het konijnenvoer terecht komen. Dit schijnt bij andere merken wel regelmatig voor te komen...

Dus in het hamster- en rattenvoer van Supreme zitten geen dierlijke eitwitten? Lekker dat ze dat wel op de verpakking zetten dan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Als het goed is staat dat niet op de verpakking.

op de website staat ook de samenstelling, en daar zit ook niks dierlijks bij

http://www.supremepetfoods.nl/product/science-selective-hamster/

bij het rattenvoer staat het er zelfs specifiek bij:

http://www.supremepetfoods.nl/product/science-selective-rat/

Zoals ik op de site kan zien zit echt enrgens dierlijk eiwit in, behalve in het Frettenvoer. (hoe dat gedaan wordt bij de productie weet ik niet. Wellicht wordt dit ook op een andere locatie geproduceerd)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Onze website website maakt gebruik van cookies. Meer informatie hierover lees je bij onze privacy policy Privacybeleid .