Ga naar inhoud

brood


knaco

Aanbevolen berichten

Brood is niet goed lees ik overal. Maar onze Hazel is (heel :P ) groot geworden ermee. We hebben haar gekregen toen ze een jaar oud was, de man waar ze vandaan kwam voerde haar elke morgen een droge bruine boterham als ontbijt. En ze was(en is nog steeds) echt in topconditie. Ik heb de eerste weken ook elke dag een boterham gegeven om het rustig af te bouwen. Nu krijgen ze nog ca 1x per week een boterhammetje.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Het is niet echt goed voor ze, dus je kan beter wat groente geven (rustig opbouwen per soort), maar een klein stukje gedroogd brood kan naar mijn mening ook geen kwaad. Bij mij krijgen ze 's morgens en/of 's avonds ook elke dag een klein stukje gedroogd brood als tussendoortje (postzegelformaat, of ietsje groter). Ze breken er hier de tent voor af! het is ook heel handig om medicijnen op te doen, dus daar maak ik gebruik van ;)

aangepast door Lienappelsien
Link naar reactie
Delen op andere sites

Brood is echt heel slecht voor konijnen. Het is niet alleen een dikmaker, het dood de goede bacterien in de darmen van je konijn. Echt niet doen dus. Er zijn zoveel gezondere alternatieven.

Jammer dat dit zo een hardnekkige veronderstelling is, het stamt nog uit de tijd dat konijnen meer als slachtkonijn gehouden werden. Toen maakte het toch niet uit, omdat konijnen niet ouder werden dan 1 of 2 jaar.

aangepast door Evee
Link naar reactie
Delen op andere sites

Mijn konijn was ook zo gek van gedroogd brood, trok het uit mijn handen, zo graag had ze het. Maar ze zeiden mij, niet geven daar zitten veel te veel koolhydraten in en ze krijgen er plakpoep van. dat had ze ook heel vaak. Daarna geen brood meer gegeven en had ook geen plakpoep meer, maar normale konijnen keuteltjes. Aardig bedoeld van ons als baasje, maar niet altijd goed.:)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Die van mij krijgen heel af en toe een stukje. Toen Stamper nog klein was, kreeg hij het als extra voeding mee, omdat ie zo magertjes bleef en afviel als hij alleen groente en brokjes kreeg. Maar dat heeft ie nu niet meer nodig. Zo af en toe mogen ze van mij een stukje hebben, maar niet vaker.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik geef het ze gewoon helemaal niet. Ze kennen het niet dus missen het ook niet.

Waarom zou ik ze iets geven dat helemaal niet goed voor ze is

Het enige ongezonde dat ze hier krijgen is een konijnen koekje als ik ze bijv heb moeten oppakken en ze braaf zijn geweest of ze naar de dierenarts zijn geweest etc.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Onze website website maakt gebruik van cookies. Meer informatie hierover lees je bij onze privacy policy Privacybeleid .