Ga naar inhoud

toch weer zenuwen. tosca steriliseren:s


Caatje1988

Aanbevolen berichten

Hoi iedereen

Ik moet het toch even kwijt hoor...

Ik heb net een half uurtje geleden tosca samen met gregory naar de da gebracht voor de sterilisatie van tosca.

Voor haar is het veel beter dat het gebeurt maar ik zit toch zelf wel weer in de zenuwen hoor :(

Gregory is mee voor de gezelschap en ze inenting (heeft ie al gehad) ik hoop zo dat ze vanmiddag weer gezond en wel thuis zijn...

Ze zagen er wel goed uit allebei volgens de da :) tosca is nu 2 kg en 8 gram (nog aan het groeien)

En gregory is 2.4 kg

.

Duimen jullie mee voor me :)

Link naar reactie
Delen op andere sites

och wat dapper van je.. ik ben altijd van het in mijn bed kruipen en 'slapen' en hopen dat de tijd heel snel gaat want de stress maakt me dan gek en dan wil ik niks weten of denken. Maar niet altijd trouwens, ik weet nog toen ik in de randstad woonde en ik naar wilhelminapark dierenkliniek ging voor Boefje's castratie en dat ik naar het winkelcentrum daar ging met mijn toenmalige vriend. Gingen we daar shoppen en wat eten enz. Zelfs dan zat ik nog telkens op mijn telefoon te staren. Maar is wel een leukere manier om de tijd door te komen. Sterkte nog even!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Nou ik heb ze net weer opgehaald, allesis goed gegaan volgens de da.

Tosca had ook al wat gegeten.

HHeb ze net in hun eigen ren gezet, tosca kroop gelijk in het huisje van ellende en gregory ging op het huisje de uitkijk houden.

Ze is echt nog suf van de narcose arme beestje, ook een beetje koude oren dus zometeen maar ff een warme kruik maken, gelijk hun groetebak klaargemaakt (ff wat eerder vandaag)

Verder is het afwachten, zometeen moeten we nog een paar uurtjes weg.

Hopen dat ze daarna wat wakkerder is.

Morgenochtend mag ze gelijk de carprofen krijgen maar als ze vanavond al pijn lijkt te hebben dan geef ik haar alvast wat.

Het ergste hebben we gehad, nu afwachten verder

Link naar reactie
Delen op andere sites

Bel je je baas dat je later bent omdat je weer naar de da moet, gaat ie nog moeilijk lopen doen ook (boos)

Ik zeg sorry maar je gaat met je kinderen toch ook naar de huisarts!

Naja meoilijk moeilijk moeilijk

Zegt ie ik denk dat je toch niet eerder komt dus vooruit dan maar...

Link naar reactie
Delen op andere sites

Goed om te horen dat het goed is gegaan. Wil ze ook geen stukje banaan? Dat werkt meestal heel goed. Hier wou me ram toen hij gecastreerd was ook eerst niks weten van wortel en brokjes omdat dat best hard is. Hoop dat ze snel weer eet!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Zo net terug van de dierenarts, ik had niet veel later moeten komen...

Er was bijna geen geluid uit de darmen te horen...

Ze heeft een injectie gehad voor de darmstimulatie (gister na de operatie had ze die ook gehad)

En de da wou primperan meegeven maar die was op...dus heb ik metacloral drops gekregen deze moet ik vanmiddag om 3 uur 4 ml van geven en dan rond 6 uur en dan weer om 9 uur

(Dubbele dosis om goed op gang te krijgen)

Als ze weer goed gaat keutelen moet ik dit gaan afbouwen.

En ik heb critical care 2 zakjes met een doseerspuit van 10 mil.

De eerste dwangvoering net ging goed, 1 volle spuit in 4 gedeeld ongeveer en tussentijds ging ze hier wel oo kauwen.

(Klinkt alsof ze zand aan het eten was)

En vanavond weer de carprofen drops.

Voor de rest is ze gelukkig wakker geworden, weer redelijk actief.

En het is een beetje zielig maar ik heb de ren van haar en gregory in 2 gedeeld tot tosca weer normaal kan poepen.

Pffft wat een schrik en een gedoe gelijk...

(1 voordeel ik ben de hele dag vrij dus kan ik het goed in de gateb houden)

Link naar reactie
Delen op andere sites

jeetje zal je net zien he..ik weet er alles van hoor. Zo zit ik nu ook mijn mijn konijntje na de operatie. Goed in de gaten houden, want soms gaat t weer wat beter en denk je yes, en ineens is het weer mis. Sterkte ermee! Hoop dat je konijntje gauw opknapt en weer gaat eten.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Inderdaad zal je net zien...had toch niet voor niks de zenuwen :(

Dat jij er alles van weet snap ik ook heel goed, je verhaal met bailey volg ik ook nog elke dag.

Hopen voor allebei dat het snel weer wat beter gaat :)

Tosca heeft net alweer een sprietje hooi gegeten :D

Voor de rest alle groentes en brokjes zo neergelegd dat ik goed kan zien of ze er iets van gegeten heeft.

Ze ligr nou uitgeput achter de hooi doos...

Om 1 uur weer een spuit met critical care erin werken.

(Hoe doen jullie dit eigenlijk?)

Ik pak haar op zet haar op haar rug op schoot, kopje tegen me buik aan.

Geef een klein gedeelte in haar bekje.

Zet haar op de pootjes op schoot zodat ze kan kauwen en slikken. Dan weer op haar rug en zo verder tot de spuit leeg is.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Dat is met elk konijntje weer anders..Ik heb voor Bailey een manier gevonden wat voor mij het beste werkt. Als hij als een bolletje zit op de grond, dan aai ik hem even zodat hij rustig is en ontspannen. Dan pak ik met 1 hand zijn kopje beet en duw het voorzichtig wat naar achteren zodat hij met zijn achterpootjes "schrap" staat. Soms heb ik pech en kruipt hij naar achteren, maar als ik snel ben en met mijn vingers zijn bekje opendoe en het spuitje via de zijkant in zijn bekje doe en voorzichtig spuit dan lukt het me prima. Nadeel is wel dat hij zich veel wast nadat hij dus een spuitje heeft gehad in zijn bekje. Dan moet ik weer even wachten tot hij weer rustig zit. Maar ja liever dat dan constant gebeten worden.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hier duurde het ook even voor ze weer op gang was. Ik heb haar moeten dwangvoeren tot ze aan het einde van de dag na haar operatie weer zelf begon te eten. Toen kwam ze er heel snel weer bovenop hoor! Komt goed met haar. Ik doe ze in een handdoek als ze echt erg tegenstribbelen met alleen het kopje eruit. Dan kunnen ze niet zo wurmen en heb je meer grip op ze. Sterkte, je zult zien dat het morgen weer een stuk beter gaat!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Dankjulliewel voor de lieve reacties :)

Ze heeft vabmiddag al een paar keutels gelegd hele kleine maar toch een teken dat het weer op gang komt :)

Ook een paar sprietjes hooi gegeten uit zichzelf een blaadje sla en zelfs een halve wortel :)

Heb haar nu vandaag 4 keer 10 ml dwangvoer gegeven om half 12 de laatste ronde samen met de metacloral nog een keer. Dan ga ik me bed in tot 7 uur en dan alles nog een keer (dwangvoer, carprofen, metacloral)

Pijnstiller heeft ze net ook gehad.

En ze is nu samen met gregory door de huiskamer aan het racen :)

Ik zeg het nog niet te hard maar het gaat de goede kant op.

Voor vanacht alle soorten eten neerleggen en morgenochtend kijken wat ze gegetrn heeft.

En een lekker warne kruik voor haar in een handdoek, nog wel apart kan ik ook keutels kijken.

Wat ben ik blij met me snelle reactie vanmorgen zeg...

Allemaal danzij julliee bunnybunchers hier :), zonder jullie had ik dit allemaal niet geweten.

Zelfs bij de da vanmorgen had ik zoiets, ja wat je nu verteld klopt allemaal :)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Nou het enige wat ze vanacht gegeten heeft is een half bosje wortelloof en een halve wortel de rest lag er nog...

Net weer de hele reutemeteut gedaan alles erin gepropt, mevrouw had er geenzin in maar het moet gewoon.

Brokjes worden niet aangeraakt :(

En gregory raakt ze bbrokjes ook al niet meer aan:( wel hooi en groentes dus daar maar ik me nog niet zoveel zorgen over en hij keutelt nog normaal. Wss mist ie tosca op het ogenblik.

Bij tosca vanacht ook een minimum aan keutels :(

Gister over de hele avond heeft ze meer gelegd dab de afgelopen nacht...

Bah! Ik wil niet naar me werk vandaag...

Maarja ik moet wel... vanavond als ik thuis ben gelijk weer alles geven.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Een halve wortel en half bosje wortelloof is al véél. Lieve mensen, verwacht nou niet steeds wonderen van dieren die net een zware operatie hebben ondergaan. En als er een minimum aan voedsel in gaat, komt er ook een minimum aan keutels uit.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Onze website website maakt gebruik van cookies. Meer informatie hierover lees je bij onze privacy policy Privacybeleid .