Ga naar inhoud

Hoe bewaren jullie het hooi?


fancii

Aanbevolen berichten

Tja, de titel zegt het volgensmij al wel: hoe bewaren jullie je hooi?

Ik laat het namelijk meestal in die plastic zak zitten waarin ik het ook koop.

Maar dat is niet heel handig, omdat ik het er steeds voor geen meter uit krijg.

Heeft iemand misschien een beter idee hoe het bewaard kan worden?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb een klikko gekocht bij de xenos. En daar stop ik mijn hooi in. Heb er ook eentje voor de bodembedekking.

Handig vind ik dit.

Knuffels Belleke

Die heb ik er hier ook 4 staan. 1 met korrels, 2 met hennepvezel en 1 voor het hooi! Ideale bakken en in vrolijke kleurtjes :D

Link naar reactie
Delen op andere sites

Mijn oma haalt altijd een baal hooi bij de boer van circa 25kg.

Ik bewaar de baal beneden in het hok. Een keer in de week ga ik naar beneden met mijn grote plastic bak van de Action.

@BammyFlurry Dat is ook een goed idee, een opbergbox van de tuinkussens. Misschien moet ik dat ook maar doen.

Maar dan moet mijn vriend wel de baal 7 trappen omhoog tillen. Weet niet of hij daar voor in is ;)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Mijn konijnen krijgen hooi van de boer. Ik heb een baal hooi in zo’n opbergbox voor tuinstoelkussens, daar past precies een baal in.

Zo bewaar ik mijn baal ook altijd. De andere balen liggen in de schuur op het oude hok van Woody.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik had het eerst altijd in een jutezak, dat werkte prima. Tegenwoordig bestel ik hooi via internet en dan komt het dus al in een plastic zak binnen. Het is gewoon los verpakt omdat het van een baal af komt, dus dat werkt ook wel makkelijk. Ik laat het dus gewoon in de zak en die ligt los in de schuur.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Bij mijn ouders ligt de baal gewoon los in de garage, bij mij in de berging ligt ie ook los maar doe ik telkens een deel in zo'n minikliko van de Xenos voor in huis. En omdat Pip niet tegen het hooi van de opvangkonijnen kan staat er nog een extra zak nu met hooi voor mijn eigen konijnen. Als het in een pakje izt laat ik het daar meestal gewoon inzitten.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik had het eerst altijd in een jutezak, dat werkte prima. Tegenwoordig bestel ik hooi via internet en dan komt het dus al in een plastic zak binnen. Het is gewoon los verpakt omdat het van een baal af komt, dus dat werkt ook wel makkelijk. Ik laat het dus gewoon in de zak en die ligt los in de schuur.

Hoeveel kilo is dat dan wat je besteld, hoeveel kost het en waar bestel je het?

Ik zoek namelijk zelf nog hooi voor mijn konijnen wat ze lekkerder vinden, ze vinden die helemaal kapot geknippte hooi niet lekker het zijn allemaal korte sprietjes.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hoeveel kilo is dat dan wat je besteld, hoeveel kost het en waar bestel je het?

Ik zoek namelijk zelf nog hooi voor mijn konijnen wat ze lekkerder vinden, ze vinden die helemaal kapot geknippte hooi niet lekker het zijn allemaal korte sprietjes.

Ik antwoord even voor mijn beurt, maar als het goed is bestelt madammie dit bij dieza. Je kan daar zakken van 3 kilo bestellen en dit is erg mooi biologisch hooi. Ik haal hier ook altijd mijn balen en sinds ik dit hooi heb heeft mij ram geen haken meer gehad, terwijl het eerst regelmatig mis was.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Onze website website maakt gebruik van cookies. Meer informatie hierover lees je bij onze privacy policy Privacybeleid .