Ga naar inhoud

wiegen


barcheta

Aanbevolen berichten

mij is opgevallen dat wanneer Mo even stil zit ( lijkt wel alsof hij dan een beetje slaapt)

gaat wiegen met zijn koppie.

niet heel hard maar een beetje van links naar rechts.

dit doet hij al sinds hij bij ons is.

en hij doet dit alleen als hij eventjes stil zit.

de dierenarts heeft gelijk naar EC gekeken, maar zag geen symptomen van deze ziekte.

weet iemand wat dat betekend?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Zachtjes wiegen als hij rustig zit ... lijkt mij op soezen. Ontspannen in slaap wiegelen. Alsof ze vechten tegen de slaap maar nog net wakker blijven. Iets als dit?

Kan een konijn op die manier ook staand in slaap vallen? Ik zie die van mij soms ook precies zo wat indommelen maar dus ook als hij gewoon rechtzit.. mss door het warme weer?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Mijn albino doet het ook, maar das een bekend iets. In de opvang zat een tijdje terug een konijntje, haar kopje trok naar rechts. Als ze gewoon rustig zat ging haar kopje zo zzzzzzzzz naar rechts en dan trok ze hem weer recht en begon het weer opnieuw. Geen aanwijsbare oorzaak te vinden, ze is inmiddels geplaatst en leeft gelukkig samen met een rammetje, maar het kopje trekt nog steeds weg, niet erger geworden, ook niet minder, nog steeds hetzelfde, al langer dan een half jaar. Maar wat het is?

Link naar reactie
Delen op andere sites

oh gelukkig, ik was al me druk aan het maken om EC, en dat wil ik niet nog eens meemaken

ik las ergens dat die ogen met rode gloed vuurogen waren..

ik heb een filmpje van mo! waar hij aan het wiegen . scannen is.

zal hem nu op youtube zetten als hij het doet

Link naar reactie
Delen op andere sites

ziet er precies zo uit als bij mijn voedster. Niks om je zorgen om te maken denk ik, hier zit ze dan gewoon ergens naar te kijken.

Overigens zijn de ogen van mijn ram ook bruin, maar rood bij als er licht op valt en ik van de zijkant kijk. Ik dacht dat het normaal was eigenlijk..

Link naar reactie
Delen op andere sites

Mijn voedster is wel een albino en doet dit ook.

Omdat ze haar kopje ook een beetje scheef had, heb ik beide konijnen preventief behandeld tegen EC.

Ik moest het een maand lang toedienen en er is niks veranderd. Maar gelukkig weet ik nu dat het geen EC is.

Ik denk dat mijn voedster niet goed kan zien want soms schrikt ze van bepaalde dingen. Daarom leg ik altijd eerst mijn hand in het hok zodat ze even kan snuffelen en weet dat ik het ben.

Schrikt je konijn ook?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Onze website website maakt gebruik van cookies. Meer informatie hierover lees je bij onze privacy policy Privacybeleid .