Ga naar inhoud

Mierenplaag!Kan het kwaad voor de konijntjes?


Leeuwtje1979

Aanbevolen berichten

Rond het konijnenhok zitten we met een mierenplaag!

Ze komen op de groenten af van de nijnsels,vooral op de wortelen :grrrrrr:

Ik zet het voer bewust buiten het hok omdat ik bang ben dat de mieren in het hok zullen kruipen en over m'n schatjes kruipen.

Stel dat ze nu een mier mee opeten?Kan dit kwaad?

Ik krijg er de kriebels van!

Ik durf geen vergifdoosjes te zetten.Stel,de mier neemt dit poeder op en wordt per ongeluk opgegeten door de konijnen :(

Elk jaar opnieuw hebben we het zitten....

Link naar reactie
Delen op andere sites

Liever mieren dan mierengif. Net als slakken, trouwens.

Mieren op de groenten zijn relatief makkelijk te voorkomen door maar zoveel groenten te geven als ze meteen opeten. Hier zouden de mieren geen tijd krijgen, haha. Er zitten ook wel eens wat bladluizen of andere boombeestjes op de takken die ze krijgen, ga ze er écht niet allemaal afhalen, hoor. Even schudden en het zal wel gaan. :)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Als de ren, zoals bij jou, dacht ik, groot genoeg is, kunnen ze toch weg van de mieren? Ze moéten toch niet in het mierennest slapen? Is toch maar de natuur, er zijn ergere dingen dan een mierennest? Konijnen zijn geen watjes. Makkelijk op te lossen anders, een kom kokend water eroverheen en weg zijn de mieren. Wel niet diervriendelijk ... arme mieren.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik wilde ook kokend water aanraden. Soms zijn mierennesten wel hardnekkig, zitten ze zo diep dat het water er niet helemaal bij komt, je moet het dan elke paar dagen herhalen. Arme mieren, tsja, ik heb zelf nooit echt medelijden met insecten en spinnen :whistle2:

Link naar reactie
Delen op andere sites

Is uitgraven geen optie? Mierengif is inderdaad niet gezond.. Het moet ook uit de buurt van katten gehouden worden stond op het lokdoosje wat ik wilde proberen vorig jaar. Dus konijnen kunnen er ongetwijfeld ook niet tegen. Kokend water kun je ook proberen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Of kokendwater met een vleugje azijn! Ik had vorig jaar een pleuris groot mierennest en vliegendemierennest buiten zitten kokend water met azijn erover eind van de dag was alles weg:) paar weken terug nog een mierennest binnen gehad, gelukkig zat het nest in de slaapkamer dus konijn paar weken niet in de slaapkamer en een lokdoos gezet, om te voorkomen dat ze met het gif de woonkamer in kwamen alles gebaricadeerd met stuivers en 1 en 2 cent dat houd ze ook goed tegen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Probleem is dat ik de lokatie van het mierennest niet weet :(

De mieren lopen heel het terras op en af :grrrrrr:

Het is een kwestie van tijd eer ze terug binnen zitten in huis :(

Volgen. Mieren gaan altijd terug naar hun nest. 't Is toch te warm om iets anders te doen. :mdr:

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Onze website website maakt gebruik van cookies. Meer informatie hierover lees je bij onze privacy policy Privacybeleid .