Ga naar inhoud

Plas opvangen


nalapuk

Aanbevolen berichten

Iemand tips hoe je het handigste plas van je konijn op kan vangen? Ik heb zo'n spuitje waarmee ik het kan opzuigen zeg maar, alleen mijn konijnen zitten buiten en ik vrees dat als ze plassen het plasje vrijwel meteen de grond in gaat. Als iemand een heel goede tip heeft graag! :P

Link naar reactie
Delen op andere sites

ik heb op het hamsterforum een keer de tip gezien:

Als de hamster net wakker word meteen in een reismandje zetten van plastic (of dus gewoon in een plastic bak) als ze dan plassen kun je het meteen opzuigen.

Maar dan moet je dus alleen even kijken wanneer je konijn meestal plast.. die van mij doen dat altijd als ik begin met spelen.. geen idee waarom! Maar misschien als je ze na het eten even in een plastic bak zet en even wacht totdat ze gaan plassen?

Link naar reactie
Delen op andere sites

In een reismand of kooi zonder bodembedekking zetten en maar wachten tot ze gaat plassen ;) wel even goed de reismand/kooi ontsmetten.

Daar had ik ook aan gedacht idd, dat is de meest praktische manier. Vind het alleen zo zielig! Kan dat niet heel lang duren? Ik heb eigenlijk geen idee hoe vaak konijnen plassen? Ik zie het ze zelden doen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Tja, dat is niet anders hè.. Ik heb een enkele keer mazzel gehad dat ze gelijk plassen, soms zitten ze er wel een paar uurtjes in.. Maar ja, niet zo veel aan te doen.. Wat Ruthie zegt werkt gewoon niet, dan moet je er aldoor bij blijven, zul je net zien dat het andere konijn er net in plast. Moet je natuurlijk dat wctje opnieuw ontsmetten en zulke dingen werken altijd tegen je, dus natuuuuuuuuuurlijk zal hij dan net besluiten om net DAN te gaan plassen :P

Link naar reactie
Delen op andere sites

Tja, dat is niet anders hè.. Ik heb een enkele keer mazzel gehad dat ze gelijk plassen, soms zitten ze er wel een paar uurtjes in.. Maar ja, niet zo veel aan te doen.. Wat Ruthie zegt werkt gewoon niet, dan moet je er aldoor bij blijven, zul je net zien dat het andere konijn er net in plast. Moet je natuurlijk dat wctje opnieuw ontsmetten en zulke dingen werken altijd tegen je, dus natuuuuuuuuuurlijk zal hij dan net besluiten om net DAN te gaan plassen :P

Ow ja, had inderdaad niet gedacht dat er meerdere konijnen waren :$. Sorry :mdr:

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb laatst urine van Boefje op het laminaat gevonden in een hoekje. Gelijk opgevangen. Laminaat achteraf schoonmaken, maar ach ja als je er snel bij bent kan het niet heel erg veel kwaad. Ach en bacterieen erin heb je altijd wel een beetje.. maar daar houdt de dierenarts ook wel rekening mee.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik had laatst het geluk dat mijn dame (zit binnen) de keuken nog altijd tot haar domein probeert te maken (elke keer als ik in de keuken sta moet mevrouw weer daar plassen zucht) ik kreeg wel van de dierenarts de opdracht mee dat ik niet mocht dweilen (en dat vond ik erg! :mdr:) wel stofzuigen.

Aangezien die van jou buiten zitten zou je eventueel het konijn even tijdelijk binnen kunnen zetten grote kans dat ze dan wel ergens een plasje neer legt en kun je het zo opzuigen. (natuurlijk wel even rekening houden met het temperatuur verschil maar ik denk als het voor een kwartiertje zou zijn het niet zo'n ramp is en ook zit het weer nu mee)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Bedankt voor de tips allemaal! De transportboxmethode is voor mij glansrijk geslaagd :P

Mijn hart brak echt toen hij zo zielig daar in de box vast zat, hij keek me echt aan van "Waarom?? we gaan helemaal niet weg ofzo, ik sta hier maar :(" maarja dat is misschien mijn eigen interpretatie :ange:. Ik was al voorbereid op uren wachten maar gelukkig plaste hij al binnen het half uur. Hij er uit, spuitje er in en een vol spuitje gelijk aan de dierenarts gegeven. Morgenochtend om 10u bellen voor de uitslag.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Onze website website maakt gebruik van cookies. Meer informatie hierover lees je bij onze privacy policy Privacybeleid .