Ga naar inhoud

Stewie heeft een blaasontsteking


Jennelyn

Aanbevolen berichten

Hallo Allemaal,

Vanochtend werd ik door mijn broer wakker gemaakt omdat Stewie ''raar' aan het doen was.

(Stewie is een ex-ram van 7 jaar oud)

Ik ging kijken boven en Stewie lag helemaal in een gedoken op bed.

Mijn broer had hem hier neer gezet omdat hij eerst zo zat achter het bureau en hij hem niet goed kon bekijken.

We hadden meteen al door dat er iets mis was met hem want hij probeerde telkens te plassen.

Elke keer kwamen er maar een paar druppeltjes uit.

Hij wilde niet eten (Stewie is echt een vreetzakje ;) )

Binnen 10 minuten ging hij heel raar liggen en knarsen (geen fijne knarsjes... knarsen van de pijn!)

Dus ondertussen ging ik even google wat het misschien kon zijn.

En mijn broer ging de dierenarts bellen.

Wij zitten bij 2 dierenartsen... Tot onze grote verbazing was bij de ene dierenarts geen spoednummer te bereiken op zondag :s. Bij de andere gelukkig wel.

Ik had op internet gevonden dat het een blaasontsteking of erger kon zijn.

Op het moment dat ik op las ''plast moeilijker en plast soms bloed'' plaste Stewie heel snel en dit maal een hele klodder bloed. We hebben het meteen op gedaan en in een zakje gedaan om mee te nemen naar de dierenarts.

Gelukkig ging het nadat hij geplast had al weer wat beter met hem maar we wilde toch naar de dierenarts.

Bij de dierenarts is hij helemaal onderzocht en dacht de dierenarts dus ook aan een blaasontsteking.

Hij heeft daar pijnstilling gekregen en antibiotica en we hebben van beide een kuurtje mee gekregen voor 10 dagen.

De dierenarts vertelde ons dat het ook blaasstenen kunnen zijn of een tumor...

Maar we moeten eerst 10 dagen de pijnstilling en antibiotica kuur gebruiken zodat we weten of het niet gewoon een blaasontsteking is. Hij voelde niks in Stewie zijn buikje. Stewie is wel 500gram afgevallen. Hij woog voorheen 2,5 en weegt nu nog maar 2kilo. Terwijl hij gewoon normaal gegeten heeft afgelopen tijd.

Gelukkig gaat het nu al vele malen beter met Stewie!

De pijnstilling doet goed zijn werk! en hij eet en keutelt weer!

Maar ik ben toch echt wel ontzettend erg geschrokken!

En hoop nu natuurlijk dat het ook alleen ''maar'' een blaasontsteking is en niks ergers.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Dankjewel Boefje & Femmeke!

Het gaat alweer stukken beter met Stewie :)

Ik ben zo ontzettend blij met mijn broer en vriend...

Zij geven hem de medicatie en hij is daar echt een perfect konijntje voor!

De andere doen altijd ontzettend lastig! Maar Stewie gelukkig niet!

Link naar reactie
Delen op andere sites

wat fijn dat het beter gaat! Hopelijk is het 'maar' een blaasontsteking, komt vast weer snel helemaal goed met hem :)

Ja ik denk nu ook wel dat het ''maar'' een blaasontsteking is omdat het alweer zo goed gaat!

We waren allemaal wel heel erg geschrokken omdat Stewie dus al 7 jaar oud is.

Nog een raar iets: Stewie heeft nooit hooi gegeten... en vandaag ging hij het wel ineens eten! Niet heel veel maar wel een beetje!

Misschien is hij er dan toch achter dat het goed voor hem is! haha

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Onze website website maakt gebruik van cookies. Meer informatie hierover lees je bij onze privacy policy Privacybeleid .