Ga naar inhoud

Nomyiasis -> anti myiasis middel


nalapuk

Aanbevolen berichten

Waarom zo cynisch? Sorry, maar ik geef gewoon mijn mening. Dat is toch waar we vanuit gaan, dat het een maand op die plek blijft zitten? Dat geloof ik gewoon niet. Dat is mijn theorie. Ik denk dat wij als goedbedoelende konijnenbaasjes dit soort dingen kopen, omdat we alles voor willen zijn en onze dieren niks te kort willen doen. Maar als je er goed over nadenkt, is het best raar te denken dat dit spul zo lang werkt, toch?

"Ik geloof het gewoon niet" vind ik niet zo'n goede theorie eigenlijk :P

Je kan best gelijk hebben dat we als dierenliefhebbers misschien te snel dingen aangesmeerd krijgen. Maar ik ben juist daarom, omdat ik mij bewust ben van die mogelijkheid, op zoek naar ervaringen met dit middel. Daarvoor opende ik onder andere dit topic. Volgens mij heb je geen echt goede reden om er negatief over te zijn behalve dat je zelf iets erover bedacht hebt. Vandaar mijn vraag.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Volgens mij is het toch meestal zo dat er bij een geneesmiddel e.d. bewezen moet worden dat het werkt i.p.v. andersom?

Sorry, maar als je er goed over nadenkt is het best bijzonder dat het een maand lang zou werken, toch? Ik snap niet zo goed waarom je je aangevallen voelt dat ik dat zeg.

Goede ervaringen met het middel: zoals gezegd heb ik het Bram destijds ook gegeven. Tja, hij heeft nooit maden gehad. Maar al mijn andere konijnen ook niet. En ik de opvang heb ik het ook nooit bij gezonde konijnen gezien. Wel een paar keer bij dieren met een vieze kont. Ik heb in die jaren toch duizenden konijnen zien passeren.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Volgens mij is het toch meestal zo dat er bij een geneesmiddel e.d. bewezen moet worden dat het werkt i.p.v. andersom?

Sorry, maar als je er goed over nadenkt is het best bijzonder dat het een maand lang zou werken, toch? Ik snap niet zo goed waarom je je aangevallen voelt dat ik dat zeg.

Goede ervaringen met het middel: zoals gezegd heb ik het Bram destijds ook gegeven. Tja, hij heeft nooit maden gehad. Maar al mijn andere konijnen ook niet. En ik de opvang heb ik het ook nooit bij gezonde konijnen gezien. Wel een paar keer bij dieren met een vieze kont. Ik heb in die jaren toch duizenden konijnen zien passeren.

Ik snap op mijn beurt dan weer niet zo goed waarom je denkt dat ik me aangevallen voel? Ik ben slechts nog op zoek naar andere meningen. Jouw mening is: het werkt niet. Dat is prima, dat weet ik nu. Maar ik ben nog steeds op zoek naar ervaringen of theorie van mensen die het gebruikt hebben of er meer van weten. Je kunt toch wel begrijpen dat ik niet alleen op basis van jouw mening dat het onzin is mijn eigen conclusie trek dat dat dan wel zo zal zijn? Ik begreep gewoon niet zo goed waarom je steeds opnieuw weer moest benadrukken wat een onzin het is bij elke nieuwe reactie. Dankjewel in ieder geval voor je mening, hij staat genoteerd ;) nu wil ik graag (ook) reacties van anderen horen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Waarom zo cynisch? Sorry, maar ik geef gewoon mijn mening.

Eh, nee, dat bedoel ik juist. De manier waarop je het zegt is cynisch. Als je had gezegd: 'Ik geloof niet dat dat werkt, want dat spul blijft toch geen maand op de kont zitten, het konijn wast zich toch, en anders slijt het er toch af?' dan was de toon heel anders geweest. :)

Maar zoals gezegd, ik denk dus dat het in de huid trekt, zoals idd bijvoorbeeld ook anti-vlooien spul wat je bij honden en katten in de nek druppelt. Al is dat wel een plek waar ze zich niet kunnen wassen, dus ik denk dat de anti-myasis alleen in de huid trekt (anders zou je het ook in de nek kunnen geven) en misschien niet werkt voor in het bloed. Maar maden eten huid en vlooien bloed, dus zo vreemd lijkt me die andere werking niet. Staat er in de bijsluiter niet vermeld dat het konijn zich het eerste half uur niet mag wassen of zo?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Pffff. Sorry, ik zal voortaan 1 maal reageren en proberen e.e.a. zo te formuleren dat niemand zich er vervelend door voelt.

Van mij mag je 100 keer reageren, en het formuleren zoals je wilt. Het is echt niet lullig bedoeld, ik wist alleen niet of je je er zelf bewust van was dat het cynisch over kwam. :)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Nou, ik vind het nogal gezeur.

En ja, ik was bewust cynisch, want als je er over nadenkt, is het raar dat het zou werken.

Ik vind eigenlijk dat jij een beetje zeurt nu, waarom er steeds weer op door gaan? Ik snap dat je graag je mening wilt geven, daar is dit forum ook voor. Maar je mening kennen we nu, dus wat wil je nu nog meer?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb geen ervaring met dat anti myiasis spul. Wel krijgt mijn kleine dame elke maand druppeltjes anti-parasiet (van beaphar en werkt ook tegen wormpjes).

Otje komt uit de dierenwinkel en daar raadde ze me aan om dat anti parasiet elke maand te gebruiken (of elke 4 weken komt voor mij op het zelfde neer :P) alleen ben ik het dus 1x vergeten *foei stoute baas* en ja hoor... mevrouw had ineens wormpjes, ik heb geen flauw idee hoe ze eraan gekomen is maar ik vrees dat ik het via via heb meegenomen (een vriendin van mij heeft een kat, mijn mening is dat ze niet al te schoon is). Met een middeltje van de DA waren de wormpjes met een week weer weg en nu krijgt ze die druppels trouw precies op de maand.

Bijgeloof of werkt het echt? Durf het niet met 100% zekerheid te zeggen maar ik blijf deze druppels geven om wormpjes en andere parasieten te voorkomen, denk dat het toch wel werkt:)

Dus mijn conclusie: ik denk dat anti myiasis spul best kan werken. Als t schadelijk voor het beest zou zijn en niet werkt denk ik ook niet dat een DA het zou verkopen overigens.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Nou, ik vind het nogal gezeur.

En ja, ik was bewust cynisch, want als je er over nadenkt, is het raar dat het zou werken.

Bij honden en katten bestaan ook druppels tegen parasieten en die hoef je ook meer 1x in de zoveel tijd op de hond of kat te doen, en die werken ook.

Verder: het wordt wel aangeraden om toch altijd je konijnen in de gaten te houden, ook al zijn ze behandeld. Gelukkig komt myasis maar weinig voor bij schone, gezonde konijnen, maar als je het 1x treft wil je dat risico nooit meer meemaken en kun je jezelf wel voor je hoofd slaan als je daar nooit iets tegen hebt proberen te doen. Niet vervelend naar jou toe bedoeld hoor.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Zucht. Nou nog 1 keertje dan:

druppeltje die je in de nek geeft, worden opgenomen in het bloed en werken dus in het hele lichaam. Een tweede reden om in de nek te druppelen is dat het dier het er niet uit kan likken.

Druppeltjes die je op een vacht spuit, blijven daar zitten tot het eraf gesleten is of tot het diertje zich wast. er komt geen bloed in de haren en dus wordt het via de vacht onder de staart niet opgenomen. Daarom denk ik dat het raar is te denken dat het een maand werkt.

*neemt zich plechtig voor nu niet meer op dit topic te klikken.*

Link naar reactie
Delen op andere sites

Zucht. Nou nog 1 keertje dan:

druppeltje die je in de nek geeft, worden opgenomen in het bloed en werken dus in het hele lichaam. Een tweede reden om in de nek te druppelen is dat het dier het er niet uit kan likken.

Druppeltjes die je op een vacht spuit, blijven daar zitten tot het eraf gesleten is of tot het diertje zich wast. er komt geen bloed in de haren en dus wordt het via de vacht onder de staart niet opgenomen. Daarom denk ik dat het raar is te denken dat het een maand werkt.

*neemt zich plechtig voor nu niet meer op dit topic te klikken.*

Er staat in de bijsluiter dat je het zo moet aanbrengen dat het ook in contact komt met de huid ;).

Ik ben benieuwd of je je nu wel aan je voornemen zult houden :he:

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik lees hier dat die druppeltjes in de nek niet schadelijk zijn. Het is gewoon gif dus wel schadelijk.

Maar goed dat is een andere discussie.

Zelf ben ik voor dit soort produkten altijd best huiverig want je weet niet wat het met je dier doet en je weet ook niet of het werkt.

Ben zelf dus ook altijd bang voor maden heb het gelukkig nog nooit meegemaakt in die 28 jaar dat ik konijnen heb. Maar wel gezien en het is vreselijk. Dus als het niet nadelig zou zijn en goed werkt zou ik het wel willen kopen. Maar ben altijd achterdochtig bij dit soort middelen.

Knuffels Belleke

Link naar reactie
Delen op andere sites

@belleke: ja het is giftig, en het is schadelijk: voor ongewervelde dieren.

Ook antivlooien- en wormmiddelen zijn giftig en schadelijk voor ongewervelde dieren.

Konijnen zijn gewervelde dieren. Net als honden en katten. Daarom verbaast het me niet dat al mijn dieren hun behandeling met dat gif overleefd hebben. :D

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Onze website website maakt gebruik van cookies. Meer informatie hierover lees je bij onze privacy policy Privacybeleid .