Ga naar inhoud

2 dagen ongewassen groenten gegeten,is er gevaar?


Leeuwtje1979

Aanbevolen berichten

Ik moest vorig weekend gaan werken.

Het verzorgen van alle dieren was dus voor m'n man.

Gisterenavond kon ik hem wel doodknijpen :666:

Hij zei doodleuk: "ach waarom die moeite doen om de groenten te wassen,in het wild wordt er toch ook niets afgespoeld".

Jullie kunnen wel al raden dat ik heel erg boos was!

Kan het kwaad?Natuurlijk weet je nooit met welke pesticiden de groenten zijn behandeld.

Ik vraag dit omdat ik Elias gisterennamiddag op z'n zij aantrof,ik zag dit door het raam.Hij was ondertussen even aan het schokken.

Ik ben meteen gaan kijken en hij sprong meteen recht toen hij me hoorde.

Waarschijnlijk lag hij gewoon in het zonnetje te slapen en was hij aan het dromen.

Maar toen ik dan nadien hoorde dat ze 2 dagen ongewassen groenten hadden gegeten begon ik te twijfelen :(

Hij is heel levendig,maakt binkies en springt vrolijk rond.

Het is me wat,die mannen :666:

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ongewassen? Damn, en ik maar zo wroeten om zeker alle brol van de groenten te hebben afgewassen :P. Maar kopen jullie dan misschien alles bio of van eigen teelt? Als ik niet weet waar mijn groenten vandaan komen was ik ze toch liever hoor, just in case ;).

Ik zou ook behoorlijk freaken moesten ze hier 2 dagen ongewassen gekregen hebben, maar ik ben dan ook zo'n controlefreak :whistle2:

Link naar reactie
Delen op andere sites

O grut,dat wist ik dus helemaal niet :gasp:

Jullie wassen echt nooit de groenten?Dan toch geen groenten die je uit de supermarkt haalt?

Of inderdaad,alles bio kopen?

Ik ben nu zelf groenten aan het (proberen) kweken,maar het gaat zo ontzettend traag :)

Ik ben een "sorry" verschuldigd aan m'n mannetje straks :whistle2:

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik begon me al een heel slecht baasje te voelen, want ik was de groenten ook nooit. Tenzij het echt erg vuil is of zo, maar dat komt niet voor. Ik ben nl heel erg kieskeurig in de winkel. :$

Ik koop de groenten in de supermarkt, bij voorkeur bij de Lidl, dat moeten de schoonste groenten zijn volgens onderzoeken. Maar ook wel vaak bij de C1000 of op de markt.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik was de groenten ook nooit, haal ze bij de Lidl altijd.

Nou moet ik wel zeggen dat ik ook heel makkelijk doe( schaam)

En andijvie en spinazie haal ik altijd in die voorgewassen zakken...( ook al in stukjes )

En bij de witlof en wortel enz, haal ik alleen de blaadjes/ stukjes eraf die bruin of gekneusd zijn.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Als ik in de winter groenvoer koop was ik het ook nooit. Ik koop dan andijvie en witlof. Witlof wassen is natuurlijk sowieso onzin want als er al gesproeid was was dat op de plant en de grond waarin die plant groeide. Witlof komt toch uit een bak. Andijvie, tsja, het zal wel. Die 1 of 2 kroppen per week en dan ook nog maar 3 maanden per jaar zullen ze echt niet van omvallen, als het al behandeld is aan de buitenkant want in de winter komt andijvie uit de kas volgens mij.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Zijn ook genoeg mensen die de groente voor de konijnen in stukjes snijden.... nou dat doe ik ook niet en wassen begin ik ook niet aan.

Ik snij het inderdaad wel altijd in stukjes;) maar dat doe ik om te voorkomen dat een van mijn konijnen het oppakt en er dan mee wegrent en die andere er weer achteraan gaat. Of als ik bijv een groenteslinger maak

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik snij het inderdaad wel altijd in stukjes;) maar dat doe ik om te voorkomen dat een van mijn konijnen het oppakt en er dan mee wegrent en die andere er weer achteraan gaat. Of als ik bijv een groenteslinger maak

Bij mij zitten ze altijd heel lief samen een groot blad andijvie te delen, net zoals ik deed met mijn dochter toen ze nog klein was met een sliert spaghetti :)

Ook aan een worteltje knabbelen ze heel lief allebei aan een kant tot ze vanzelf elkaar een kusje geven

Link naar reactie
Delen op andere sites

Bij mij zitten ze altijd heel lief samen een groot blad andijvie te delen, net zoals ik deed met mijn dochter toen ze nog klein was met een sliert spaghetti :)

Ook aan een worteltje knabbelen ze heel lief allebei aan een kant tot ze vanzelf elkaar een kusje geven

Ohh dat is wel heel schattig, nee helaas dat doen ze bij mij niet, en op deze manier hebben ze wel beide eten

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Onze website website maakt gebruik van cookies. Meer informatie hierover lees je bij onze privacy policy Privacybeleid .