Ga naar inhoud

HULP NODIG!!! Teun heeft gezwollen gezicht


angelaenpuk

Aanbevolen berichten

Nu ik dit verhaal zo lees vrees ik dat ik met Tinus naar de DA moet... Hij heeft een soortgelijk snoetje, maar is gelukkig nog wel vrolijk en hongerig. Toch denk ik dat ik voor de zekerheid maar even de boel laat checken.

In ieder geval natuurlijk heel veel beterschap voor jouw manneke, want hij ziet er best zielig uit zo... Duimen dat dit herstel doorzet en hij snel weer lekker zelf kan eten!

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Reacties 62
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Beste reacties in dit topic

Jemig, arm beestje! Maar het ziet er al wel een stuk beter uit, al ben je er nog niet.. Ik heb dit zelf nog nooit gezien. Het doet me ook niet direct aan myx denken, hoewel dat zich natuurlijk wel anders zou kunnen uiten bij een konijn dat met Nobivac ingeënt is. Het zou voorzover mij bekend dan wel het eerste konijn met myx zijn na inenting met Nobivac. Maar gezien er ook weer verbetering optreed nu betwijfel ik dat wel. Misschien drukt de zwelling tegen zijn luchtpijp en is ademen daarom moeilijker? Je zou voor de zekerheid een röntgenfoto kunnen maken, dan sluit je een longontsteking in elk geval uit.

Ik hoop dat hij gauw weer opknapt!

Ik denk inderdaad dat de zwelling druk geeft. Gisteren had ik het idee dat zijn longen aan het raspen waren, maar nu niet meer, nu knort alleen zijn neus, weet iemand of een konijn Otrivin in de neus mag om de zwelling te minderen?) Als hij een longontsteking heeft dan zal die zoiezo aangepakt worden door de duplo injecties.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik zou toch eens richting longontsteking denken, ik weet niet hoe het komt, maar laatste tijd zie ik veel konijnen hier mee rond lopen. Zou het door het weer komen oid?

Ik weet niet of duplo longontsteking zal aanpakken? Bij Ukkie deed het niks in ieder geval, die heeft uiteindelijk Marbocyl gekregen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Teun heeft net geplast en gekeuteld en een paar ml critical care naar binnen gewerkt en tussen mijn benen in geslapen (dat doet hij altijd en vind dat altijd heerlijk omdat hij geen balans hoeft te houden denk ik) Ook overleg gehad met de dierenarts, omdat de zwelling zacht is lijkt het niet op een bacteriele infectie (want bij konijnen zijn abcessen hard), het klinkt ook niet echt als een longontsteking en als het een allergische reactie was geweest had die injectie gisteren echt al duidelijk effect moeten hebben.

Hij vind het toch ergens viraal klinken. En 2 weken geleden hadden ze vlooien (ook bij de dierenarts behandeld met stronghold), wie weet wat die overgebracht hebben. In ieder geval gaat hij vooruit, dus nog even doorgaan met de duplo en novacam en dwangvoeren en morgen weer overleg.... heb voor de zekerheid morgen ook maar vrij genomen...

Vanmorgen heb ik in zijn oor gefluisterd dat als hij beter wordt dat we snel een nieuwe vriendin voor hem gaan zoeken, vanaf dat moment lijkt het beter te gaan, zou hij het dan toch begrepen hebben, haha.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Haha slimme Teun, kom op ventje ! Je moet snel weer de oude zijn :D

Klinkt in ieder geval dat hij gekeuteld heeft, dan werkt dat in ieder geval nog.. superbaasje heeft meneer ook!

Misschien dan inderdaad viraal, je zou nog kunnen overleggen voor zekerheid duplo en enrofloxoral te pakken zodat je alles aanpakt mocht je nog niet echt resultaat zien, al is antibiotica natuurlijk altijd een aanslag.

Ik duim uiteraard verder dat hij snel weer de oude mag zijn.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Haha slimme Teun, kom op ventje ! Je moet snel weer de oude zijn :D

Klinkt in ieder geval dat hij gekeuteld heeft, dan werkt dat in ieder geval nog.. superbaasje heeft meneer ook!

Misschien dan inderdaad viraal, je zou nog kunnen overleggen voor zekerheid duplo en enrofloxoral te pakken zodat je alles aanpakt mocht je nog niet echt resultaat zien, al is antibiotica natuurlijk altijd een aanslag.

Ik duim uiteraard verder dat hij snel weer de oude mag zijn.

Haha, zeker slim van hem!

Ik heb enrofloxoral ook voor de zekerheid mee gekregen, maar omdat hij nu zo duidelijk vooruit gaat en zijn keutels er niet heel goed uit zien durft hij dat niet aan, tenzij hij morgen niet duidelijk verbeterd kan ik daar ook mee beginnen. Hij lag net languit op zijn vetbedje, dat heb ik hem al 2 dagen niet zien doen.... ik durf nog niet te veel te hopen, maar zie het in ieder geval wat minder somber in.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Een ontsteking kunnen ze ook krijgen als er bvb een scherp strootje in zijn wang heeft gestoken.

Dat hij maar gauw weer de oude mag zijn met al die goede zorgen die hij krijgt.

ja inderdaad, maar zijn mond (incl binnenkant van de wangen)zijn helemaal nagekeken en dat zag er perfect uit. De dierenarts zei dat het theoretisch zelfs door heel hard stoten kan komen of een insectenbeet. Of een krab van de kat, maar dat kan ik me echt niet voorstellen, hij krabt ons ook nooit en we laten ze nooit samen zonder dat we erbij zijn en de kat loopt hem juist altijd te wassen en kopjes te geven. Ik zat nog te denken aan een strootje dat in zijn neus vast zit.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hij had vlooien...Dat is op zich wel belangrijk om te weten, myxomatose wordt ook verspreid door de konijnenvlo. Nu zou ik zo niet weten hoe jouw konijn aan de konijnenvlo zou moeten komen, maar konijnenvlooien gaan niet dood in de winter in de natuur, die overleven gewoon op de warme konijnen en in hun holen. Weet je toevallig wat voor vlooien hij had? Kattenvlo of zo is geen verspreider van myx, alleen de konijnenvlo.

Het kan misschien ook dat een vlooienbultje dan ontstoken is geraakt?

Hoe dan ook ben ik blij om te horen dat de zwelling minder is geworden en het ademhalen iets beter gaat, maar goed klinkt het allemaal nog niet. Best heftig dit, zeker omdat je niet weet wat het is. Sterkte!

Link naar reactie
Delen op andere sites

ik snap ook niet hoe hij aan de vlooien gekomen is. Ik ben natuurlijk de weken daarvoor heel vaak naar de dierenarts geweest, daar komen wel meer konijnen, van wilde konijnen kan niet, ik woon midden in Amsterdam en mijn tuin is omgeven door huizen, verder kan je via je kleding ed ook vlooieneitjes meenemen. Wat voor vlooien weet ik niet, ik zag er 1 meteen de kuur gegeven en daarna geen meer gezien.

Waar ik zelf nog aan zat te denken was een herpesvirus, dat geeft ook soms koorts en algehele malaise. Ook omdat het met een zenuwbaan verbonden is, is het eenzijdig. Want dat is het gekke, de zwellingen zitten alleen maar links!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Teun gaat weer heel hard achteruit, hij haalt piepend adem, alsof er nog geen millimeter ruimte zit en kan niet meer slikken, ik ga nu naar de dierenarts toe en als het niet te verbeteren is ben ik bang dat hij uit zijn lijden verlost moet worden, want op deze manier zal hij stikken of verhongeren.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Onze website website maakt gebruik van cookies. Meer informatie hierover lees je bij onze privacy policy Privacybeleid .