Ga naar inhoud

huwelijksproblemen


PlayboyMansion

Aanbevolen berichten

Ik heb een koppeltje ongeholpen vrouwtjes die al van jongs af aan bij elkaar zitten

Nu sinds een tijdje gaat het niet helemaal vlekkeloos meer

Babs rent af en toe achter Witje aan en gaat zitten rijden

Daardoor heeft witje nu een hele kale plek in der nek

Wat kan ik het beste doen? Ze uit elkaar halen of is dit van tijdrlijke aard?

Ik heb geen ruimte voor een hok meer over in mijn schuur (staan er al 3) maar heb nog wel een binnenkooi die dan eventueel tijdelijk bovenop een ander hok kan staan

Alvast bedankt voor de reacties :)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hoe oud zijn de konijntjes? Het kan zijn dat ze in de puberteit zijn gekomen en elkaar daardoor niet meer accepteren. Ik heb hier al vaker gelezen dat 2 voedster of 2 rammen niet samen gaan. Als je echt zichtbare plekken hebt kun je ze denk ik het best uit elkaar halen. Misschien kun je er 1 naar de opvang brengen en de andere koppelen aan gecastreerde ram?

Link naar reactie
Delen op andere sites

het zijn waarschijnlijk de hormonen die opspelen, je hoort het best vaak: 2 voedsters die vanaf baby af aan prima samen gingen maar elkaar op een gegeven moment niet meer accepteren. castratie kan helpen maar het geeft geen garantie dus dat is een risico. hoe groot is de ruimte waarin ze verblijven want dat kan ook bepalend zijn of het wel of niet klikt. 2 voedsters gaan wel eens goed samen een leven lang maar voor 2 voedsters wordt toch wat extra ruimte geadviseerd, in principe heb je vaak een stabieler koppel met een exram/voedster.

voor 2 voedsters zou ik minimaal 3/4 m2 rekenen permanent. je zou kunnen overwegen om bij de opvang er 1 om te ruilen voor een gecastreerde ram.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Nou normaal met beter weer lopen ze in de ren maar ik heb nu alle hokken in de schuur gezet ivm de kou en de ren is 1 grote sneeuwbende

Ze zitten wel in een groot dubbel hok

Maar dit gedrag.. kan dat over gaan? Of moet ik ze sowieso uit elkaar halen?

Heb net weer even bij ze gekeken en nu zitten ze gewoon rustig bij elkaar

Link naar reactie
Delen op andere sites

Vervelend. Qua leeftijd zitten ze dan in de puberteit. En dan ook nog minder ruimte helpt natuurlijk niet mee. Je hoort dit vaak bij voedsters. Ik weet niet wat je het beste kan doen. 1 omruilen voor een exram is misschien het beste ja, maar ik weet niet of je dat wilt.

Wat zit er in de andere 2 hokken?

Hier vinden ze de sneeuw juist leuk, maar ik kan me voorstellen dat je ze liever in een schuur hebt waar het iets warmer is.

Link naar reactie
Delen op andere sites

ik heb hier 6 jaar lang een koppel voedsters gehad en dat is van begin tot eind goed gegaan! wel hadden ze rond het voorjaar altijd dat ze de rangorde opnieuw bepaalden. dus enkele weken dat ze wat achter elkaar aanzaten met momenten ertussen dat ze gewoon lief deden. ze waren voor de rest echt onafscheidelijk! ik moet wel zeggen dat die van mij nooit kale plekken hebben gekregen door hun lentekriebels. ik heb alleszinds nog nooit zo'n hecht koppel gehad als die twee vrouwtje, dus het hoeft niet altijd slecht te gaan :)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Als je ook nog 3 ongecastreerde rammen hebt zou je die kunnen laten castreren en er 2 man/vrouw koppels van kunnen maken, dat is over het algemeen de beste combinatie. Dan hou je nog wel 1 ram alleen over... want 2 rammen samen met 1 voedster is ook niet handig (andersom heeft meer kans van slagen). Zitten er nu 2 rammen bijelkaar en 1 apart, omdat je aangeeft 3 hokken te hebben staan? Ongecastreerde rammen gaan bijna nooit goed en als ze gaan vechten kan het echt helemaal mis gaan. Als je de combinaties dus verandert (na castratie van de heren uiteraard!) is dat naar mijn idee de beste oplossing voor zowel je huidige dames- als herenkoppel, al kan je natuurlijk niet garanderen dat het klikt, maar in ver uit de meeste gevallen wel. Wel op neutraal terrein koppelen, waar geen van de konijnen eerder is geweest.

aangepast door Lienappelsien
Link naar reactie
Delen op andere sites

Nee alle heren zitten apart (dit heb ik gelijk gedaan toen bleek dat het geen vrouwtjes waren.. dus extra hokken moeten kopen)

Ben sws van plan er 1 te laten helpen en

1 zit ik nog over te twijfelen om weg te doen.. die had ik gekocht als vrouw maar bleek een man te zijn

Maar daar ben ik nog niet over uit want het is zo'n schatje :P ik wil hem helemaal niet weg doen.. denk dat ik hem ook laat castreren als ik geld over heb dan kan ik hem idd mooi bij een vrouw zetten

Dat word dus een soort partnerruil haha

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik zou 2 rammen laten castreren en inderdaad beide koppelen aan een voedster. Eigenlijk horen ze allemaal een maatje te hebben, als je er geen geld voor hebt is misschien wat uitdunnen een optie? Als er 1 ziek wordt ben je echt veel meer kwijt dan castratiekosten, die vallen nog mee. Succes!

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 2 maanden later...

Even een update en gelijk een vraag

Ik heb, aangezien mijn situatie voorlopig niet gaat/kan veranderen, besloten een aantal konijnen naar de opvang te brengen.. drie gaan er sws weg met veel pijn in mijn hart maar ja.. ik wil gewoon het beste voor mijn beestjes.. en aangezien er 1 minimaal elke maand naar de dierenarts moet voor zijn tandjes is het financieel voor mij niet haalbaar meer

1 mannetje hou ik sws.. daar heb ik gewoon een band mee

Daarnaast zit ik dus met dit koppeltje van de beginpost.. witje blijft ook sws.. babs heb ik niet zo'n echte klik mee dus zou het voor mij minder erg zijn die weg te doen

Maar ik zit met witje.. ze zijn nog steeds af en toe bezig met op elkaar rijden en nek bijten (witje is helemaal kaal in der nek) maar ze zaten elkaar ook net helemaal te wassen.. ik ben bang dat als ik babs weg doe, witje verdrietig word..

Ik weet even niet wat te doen

Dat mannetje dat blijft kan in de toekomst gecastreerd worden.. en dan bij witje gekoppeld worden.. maar dat zou dan pas kunnen als ik mijn vakantiegeld heb ontvangen

Help help help! Wat zouden jullie mij aanraden?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Het mannetje wat blijft zsm castreren en met Witje plaatsen.

De andere konijntjes bij een ander goed baasje, een heel verstandig besluit.

Tandjes van het konijn laten trekken als het olifantstandjes zijn of zijn het de kiezen die geslepen moeten worden?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Het konijn met olifanten tanden gaat ook weg.. helaas

Ik heb de opvang verteld dat ik zijn tandjes elke maand liet slijpen (vorige week voor het laatst) en omdat hij blijvende traanogen geeft (druppeltjes etc helpen niet) gaan ze vanuit de opvang de tanden operatief laten verwijderen

Maar als ik babs weg doe.. hoe gaat witje dat vinden? Ik vind het best zielig omdat ze voor 80% wel gewoon goed gaan..

Alleen het rij gedrag en haren trekken.. verder vechten ze niet echt voor zover ik weet..

Ze eten samen.. ze wassen elkaar..

Link naar reactie
Delen op andere sites

Dan ga ik er vanuit dat je de kosten vergoed van de tanden trekken, dat zou wel zo tof zijn natuurlijk.

Dat gaat Witje ontzettend fijn vinden, rust en stabiliteit en Babs krijgt ook haar eigen vriendje..

Ik haal bijna alle dames koppels die binnen komen uit elkaar al gaat het voor 90% goed, dat is veel te weinig het is nog niet eens echt voorjaar..

Link naar reactie
Delen op andere sites

Uh nee die kosten ga ik niet vergoeden anders had ik die operatie zelf wel uit laten voeren ipv elke maand tanden laten slijpen.. dat is nou net de reden dat ik er een aantal af moet staan.. ivm terugvallende financien die ik niet kan voorkomen..

Ik heb verteld wat mijn situatie is en dat ik een konijn erbij heb met olifantentanden en dat was totaal geen probleem.. ze gaf zelf aan dat ze die tanden dan operatief laat verwijderen..

Wbt witje.. ik ben bang dat ze heel erg gaat weg kwijnen.. als ze (al dan niet tijdelijk) alleen komt te zitten.. maar misschien maak ik me te veel zorgen daarom..?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Uh nee die kosten ga ik niet vergoeden anders had ik die operatie zelf wel uit laten voeren ipv elke maand tanden laten slijpen.. dat is nou net de reden dat ik er een aantal af moet staan.. ivm terugvallende financien die ik niet kan voorkomen..

Ik heb verteld wat mijn situatie is en dat ik een konijn erbij heb met olifantentanden en dat was totaal geen probleem.. ze gaf zelf aan dat ze die tanden dan operatief laat verwijderen..

Wbt witje.. ik ben bang dat ze heel erg gaat weg kwijnen.. als ze (al dan niet tijdelijk) alleen komt te zitten.. maar misschien maak ik me te veel zorgen daarom..?

Hoeveel aandacht kan jij ze zelf geven? Als ze erg aanhankelijk is, is het mogelijk wel een tijd te overbruggen zonder partner tot het ventje gecastreerd is natuurlijk.

Maar dan moet je echt wel tijd investeren. Een uurtje per dag is niet voldoende. Paar x per dag en ruim de tijd nemen om bij haar te zijn, te aaien tot ze er heerlijk bij in slaap valt, heerlijk toekijken hoe ze binkies en bunnyflops doet (daar showen ze erg graag mee).

Erbij blijven zitten als je ze voert, liefst zelfs uit de hand voeren (zo krijg je snel een heel goede band), gewoon samen rusten etc.

Als dat niet kan, er echt veel tijd mee doorbrengen (en dat zou je dan eigenlijk met allebei je konijnen moeten doen, want die zitten beide alleen dan!), zou ik toch ook opteren een manier te zoeken om geld te lenen, een opvang vragen de castratie voor te schieten en dat jij het in stukjes terug betaald, via ouders, vrienden of wat dan ook en ze dan na enkele weken koppelen.

Anders zouden ze beide wel eens heel erg eenzaam kunnen worden en dat heeft heus ook negatieve gevolgen naar jou toe en de band die je met ze had.

Ze worden dan anders qua gedrag. Soms gewoon zielig en eenzaam tot niet meer willen eten. Evenzeer agressief met aanvallen, bak en hoknijd, ze kunnen zich ontzettend gaan vervelen en alles gaan slopen waar jij van dacht dat het niet te slopen was.

Kortom, een boel problemen kunnen zich ontwikkelen (hoeft niet per se, maar gebeurt wel erg vaak) en hoe snel dat gebeurd, hoe erg het wordt, wat voor problemen, dat is allemaal niet te voorspellen.

Ik zou er echt heel goed over nadenken.

Desnoods aan de opvang heel veer info en raad vragen! Als je een goed contact met hen hebt en ze zien dat je echt het beste voor je diertjes wil, willen ze je vast ook bijstaan met info en hulp ;)

Gewoon proberen.

En in je omgeving es goed rondluisteren wie je mogelijks zou kunnen helpen.

Een castratie op zich is heus ook niet zo duur.

De mijne is vrij duur uitgevallen en ik ben er met 95€ vanaf gekomen, zonder complicaties, dus geen extra medicatie nodig gehad.

Meestal ligt het een pak lager, rond 70€.

Dat bedrag lenen, is nog vrij goed te doen denk ik.

Denk er maar es over na ;)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb zojuist de opvang gebeld en deze adviseerd ook uit elkaar halen

En dan met de tijd als roger gecastreerd is aan witje koppelen

Als witje zich tot die tijd erg eenzaam voelt moet ik er een knuffel bij leggen

En ik moet de hokken zo neerzetten dat ze elkaar wel kunnen zien

Babs gaat dus naar de opvang :(

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Onze website website maakt gebruik van cookies. Meer informatie hierover lees je bij onze privacy policy Privacybeleid .