Ga naar inhoud

Hoe giftig is taxus?


juudjuhlove

Aanbevolen berichten

Ergens wil ik het niet weten, ergens ook wel.

Vanmorgen hebben mijn konijnen een half uurtje, onder toezicht, in de tuin gelopen.

Ongeveer twee/drie weken geleden is onze taxus gekapt en lagen er nog een paar hele kleine takjes op de grond.

Verder staat er weinig geks in de tuin.

Ze hebben voornamelijk paardebloemen gegeten.

Alleen ineens zag ik Annie een klein stukje taxus opeten, heb ze meteen terug in de ren gestopt, want dat wilde ik niet.

Nu, anderhalf uur later ligt mijn Vlaam Annie dood in de ren.

Het lijkt erop dat ze een hartaanval heeft gehad, of komt het van de taxus?

Kunnen ze dood gaan van zo'n klein takje taxus?

Ik voel me enorm schuldig momenteel en hoop dat ze gewoon een hartaanval heeft gehad en dat het niet van de taxus komt...

Link naar reactie
Delen op andere sites

Website gevonden waarop staat dat het inderdaad zo enorm giftig is, juist in dit seizoen.

Door dar hele kleine takje is ze dus zeer waarschijnlijk dood gegaan.

Ik heb ze gewoon niet zien liggen...

Ow, wat voel ik me stom en schuldig.

Ik had nog zolang van haar willen genieten, ze is slechts drie en half geworden.

Mijn lieve Annie!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Taxus is echt super giftig helaas...ik vrees dat je er ook weinig tegen had kunnen doen nadat ze het gegeten had. Ik weet dat paarden er letterlijk dood van neer kunnen vallen, laat staan wat het doet met een konijn..

Heel veel sterkte met het verlies!

Link naar reactie
Delen op andere sites

De taxus staat 2x in de giftige lijst:

Japanse kers (taxus):

Gehele plant is zeer giftig.

Symptomen: trillen, spierzwakte, benauwdheid, hartritmestoornissen, hartstilstand.

Taxus:

Gehele plant is zeer giftig.

Symptomen: Diarree, stoornissen bloedsomloop, hartritmestoornissen, lever- en nierschade, hartstilstand.

Van een andere lijst:

Taxus -(alles, naalden, bessen enz. -dodelijk!).

Sterkte met het verlies...

aangepast door Nicky_the
Link naar reactie
Delen op andere sites

Wat vreselijk voor je! Gelukkig gaat het met de andere nijnen goed. Ik had ook zo'n rot boom in de tuin staan ook tegen mijn man gezegd dat ding eruit. Ik ga vanmiddag ook kijken of er tussen de struiken geen takjes meer liggen. Het had mij dus ook kunnen overkomen. Hoop dat je je schuldgevoel een beetje kwijt bent en wens je heel veel sterkte!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Onze website website maakt gebruik van cookies. Meer informatie hierover lees je bij onze privacy policy Privacybeleid .