Ga naar inhoud

Net bij de dierenwinkel...


Ainariel

Aanbevolen berichten

Omdat die twee kleintjes boven al gauw aan de brok mogen, ben ik vandaag 2 dierenwinkels ingestapt om te kijken wat de biks kost. Dus ik stap een dierenwinkel binnen waar we ook wel regelmatig hondenvoer hebben opgehaald en zie geen konijnenvoer staan. Vraag even om inlichtingen en nou komt ie:

Jazeker, we hebben 3 soorten. 1 is Deluxe voeding, allemaal stukjes banaan en zo erbij in, vinden ze heel lekker!

Ik antwoord: dat moet ik niet hebben, dat is dikmakersvoeding, wil alleen biks.

Nou mevrouw, dan hebben we hier een zakje gewoon (gemengd) voer, met extra vitamine c!

Ik antwoord weer: dat is geen konijnenvoer, dat is caviavoer. Vervolgens een hele discussie met die jongen, want het staat er toch echt op. Maar ik wil biks en geen gemengd voer. Zie ik een zakje merkloos biks staan en meer hadden ze niet.

Ben dus maar weggegaan, want had geen zin meer in discussies.

Bij de Pet's Place in Hardenberg hebben ze Kanjer brokken, zijn die ok? Ik vind het Supreme Voer echt te duur. Voor 2 kleintjes gaat het nog wel, maar straks hebben we 4 kleintjes en 5 volwassenen, dat vliegt dan wel er doorheen. Wil wel goede brokken, maar wel een goedkoper alternatief. ;)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik voer Hopefarms super trio, goeie stevige brok die hier veel gevoerd wordt als alternatief voor SS.

15 euro ongeveer voor 15 kilo.

Jup dat doe ik ook :)

Volgens mij wordt het hier net zoveel gebruikt als SS. Tenminste, ik zie altijd veel gebruikers.

In ieder geval goed dat je niets hebt laten aansmeren door die verkoper ;)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hmm fijn dierenwinkels. Jammer dat ze daar zo vaak slechte voorlichting geven. Terwijl dat vaak de eerste plaats is waar mensen naar toe gaan als ze iets willen hebben of weten van dieren.

Ik voer SS. Per saldo is het net zo duur als Hope Farms aangezien je de helft minder nodig hebt. Dino vindt het ook absoluut lekkerder dan HF maar dat is natuurlijk per konijn verschillend ;)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Dan is het in België zeker goedkoper? Of iets met verzendkosten waardoor je goedkoper uit komt?

In SS zit net zo veel (of weinig, net hoe je het wil noemen) eiwit als in HFST (14%), ik denk dat dat voor jou met je hele piepjonkies het belangrijkste is om naar te kijken omdat dat het gevaarlijkst is met die darmpjes. Dus in ieder geval geen voer nemen waar meer eiwit in zit.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Persoonlijk zou ik voor die kleintjes echt voor SS gaan, zo hoog zijn die kosten dan ook niet nu. Over een maand of twee over op Hope Farms, de rest zou je dat nu al kunnen gaan geven. Ik bestel het bij jumbopet.nl meestal, 14 euro voor 15 kg. Ik voer zowel SS als HF aan de opvang-konijntjes, aan het jonge grut en de konijntjes waar wat mee is (mager, verzwakt, ziek (geweest), ouder, slechte eter, ...) Science Selective de rest Hope Farms Super Trio. Vooralsnog ben ik erg tevreden.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Dan is het in België zeker goedkoper? Of iets met verzendkosten waardoor je goedkoper uit komt?

In SS zit net zo veel (of weinig, net hoe je het wil noemen) eiwit als in HFST (14%), ik denk dat dat voor jou met je hele piepjonkies het belangrijkste is om naar te kijken omdat dat het gevaarlijkst is met die darmpjes. Dus in ieder geval geen voer nemen waar meer eiwit in zit.

Zelf uitkijken met de kleintjes met die 14 %.

Je moet voor de kleintjes best onder de 12 % blijven.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb Beaphar care +... 1,5 kilo voor 10 euro, dus ook redelijk prijzig. Heb bij de eerste check van mijn nijntjes een folder meegekregen waarin staat waar je voer aan moet voldoen. En daar voldoet het aan. Ook all-in-one, dus uitzoeken maakt niet uit.. Ik ga er dan ook stiekem van uit dat mijn voer goed is.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik zou zelf niet voor Care+ gaan voor de fleskonijntjes, omdat het te hoge eiwitten heeft.

Verder prima voeding voor de volwassen konijnen, maar duurder.

Voor de volwassen konijnen zou ik kijken naar HopeFarms Supertrio, ook voor de konijntjes die bij de moeder zijn is dit goede voeding.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Woon je in of om Hardenberg dan? Ik voer mijn nijnen nu hfst (hope farm supertrio) die kun je bij de Jumper in Hardenberg bestellen (15 kg zakken) of gewoon eerst een kleintje om te proberen. Jumper, Welkoop en Petsplace verkopen ook SS. Mijn nijnen waren hier gek op maar met 6 nijnen werd het me een beetje te duur, nu zijn ze al helemaal gewend aan HFST. Welke winkel had het diervoer voor konijnen niet dan??

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Onze website website maakt gebruik van cookies. Meer informatie hierover lees je bij onze privacy policy Privacybeleid .