Ga naar inhoud

mijt kruipt over mij heen


ShinLi

Aanbevolen berichten

  • Reacties 69
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Beste reacties in dit topic

Nee en jij wilt mij niet geloven dat ik weet waar ik mee bezig ben. Ik spray het toch ook niet rechtstreeks op mijn gerbils ofzo, jeetje mina zeg. Doe eens normaal! Ik houdt niet zo van dat soort opmereken van 'TS weet het beter'. Je moet mensen eens in hun waarde laten ipv altijd meteen een 'hollier then thou' attitude hier aan te dragen. Je bent niet de enigste met kennis over dieren e.d. Ik ben wel een beetje klaar zo met dit topic. Als je het zo goed weet, waarom kom je zelf niet die leuke bloedmijten te bestrijden?

De mensen die mij in mijn waarden laten, laat ik ook in hun waarden. Actie reactie noemen ze dat. Mss even je eigen bericht terug lezen voordat ik zo reageerde, dan zul je mss begrijpen waarom!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik citeer:

Had dat van mottenballen inderdaad ook al gelezen. Moet ff opzoeken waar ik dat kan kopen, want bij de welkoop hadden ze het niet. Heb alleen 404 beaphar spray meegenomen, beter als niks in ieder geval. Is eigenlijk voor direct gebruik op vogels, maar je kan op zich omgeving ook mee behandelen, dus dat spray ik nu maar overal op (en spray ik in de stofzuiger). Heb nu al vijf wasbeurten gedraait met kleding, kussens en beddengoed, m'n gordijnen moeten ook nog. Moet alleen goed om m'n aquariums denken, want daar heb ik ook twee van staan op m'n slaapkamer.

Roofmijt is in principe ook een optie, dit gebruikten we ook op school in Leeuwarden, en idd als er geen bloedmijt meer is eten ze elkaar op en uiteindelijk komen ze om van de honger enzo. Roofmijt zie je ook niet. Ik ga vrijdagmiddag weg voor een familieweekend, dus dan zou de ideale dag zijn om m'n kamer nog even helemaal te behandelen en een goed bestrijdingsmiddel te gebruiken. Mijn gerbils gaan nu tijdelijk in de gang staan, wil echt niet dat hun er last van krijgen. Heb al hun hokjes en dingen nu onder water staan (die dingen verdrinken dan) en hun aquarium ook eerst met die 404 spray gedaan.

Woningstichting vond zich niet verantwoordelijk om de nesten onder de dakpannen weg te halen, dus moet ik dat zelf dan doen? Ze zijn gek zeker XD. Dan krijg ik ook nog wateroverlast straks lol. Ga morgen nog met de woningadviseur bellen, en anders ga ik misschien m'n schoonvader lief aankijken (is zpér in de bouw).

Daar reageerde ik op, met ik hoop dat je weet dat je met gevaarlijk gif in de weer bent. Jij reageerde met dat het niet gevaarlijk gif is, want je kunt het op vogels spuiten. Dus ik reageerde met dat je gif pipetten ook op je dieren kunt leeg knijpen, maar dat dat ook niet 100% veilig is. Jij reageerde met dat dat onzin is want ik ga off topic etc.

Nee, ik ging niet off topic. Ik probeerde je wat te laten inzien (iets waar ik me zorgen over maakte en maak), maar je wilt het blijkbaar gewoon niet in zien en nu ben ik de kwaaie :yes: Dus tja, dan reageer ik met 'TS weet het beter'. Niets gelogen lijkt mij zo!

aangepast door Nicky_the
Link naar reactie
Delen op andere sites

Nicky echt kap nu eens een keer met dat wijsneuzige gedoe. Je je weet veel maar je hoeft niet steeds mensen op hun vinger te tikken die niet op alles ja en amen zeggen. Begint echt vervelend te worden. Net als jij en je voer. Wat jij voert is het beste, maar ik heb je bij al je dieren geloof ik al 2 a 3 keer van voer zien wisselen.

A fijn, On tropic. Ik hoop dat je snel van de bloedmijt af bent;)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Nicky echt kap nu eens een keer met dat wijsneuzige gedoe. Je je weet veel maar je hoeft niet steeds mensen op hun vinger te tikken die niet op alles ja en amen zeggen. Begint echt vervelend te worden. Net als jij en je voer. Wat jij voert is het beste, maar ik heb je bij al je dieren geloof ik al 2 a 3 keer van voer zien wisselen.

A fijn, On tropic. Ik hoop dat je snel van de bloedmijt af bent;)

Zo te lezen weet jij dingen van mijn leven en mijn dieren veel beter als ik zelf. Dat noem ik pas een wijsneus!

Ik tik helemaal niemand op de vingers. Ik wijs mensen op de gevaren van gif. Iets wat sommige mensen niet in willen zien. Gelukkig zijn het niet mijn dieren.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Zo te lezen weet jij dingen van mijn leven en mijn dieren veel beter als ik zelf. Dat noem ik pas een wijsneus!

Ik tik helemaal niemand op de vingers. Ik wijs mensen op de gevaren van gif. Iets wat sommige mensen niet in willen zien. Gelukkig zijn het niet mijn dieren.

Jouw reactie klopt niet met datgene Michelle zegt.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Beaphar 404-Vogelspray is verkrijgbaar in 250 ml en 500 ml.

Werkzame stof Pyrethrine 0,23% Piperonylbutoxide 1%.

Pyrethrinen zijn neurotoxinen die op het zenuwstelsel van alle insecten inwerken, dus ook op die van nuttige insecten, zoals bijen. In lage dosering zijn ze insectenwerend. Ze zijn schadelijk voor vissen, maar zijn veel minder schadelijk voor zoogdieren en vogels dan veel synthetische insecticiden. Ze zijn niet-persistent en worden in de natuur en door blootstelling aan licht of zuurstof gemakkelijk afgebroken.

Piperonylbutoxide

Bij proeven op muizen is er wel een verhoging van levertumoren vastgesteld bij toediening van hoge doses. De Amerikaanse EPA heeft piperonylbutoxide daarom ingedeeld als een carcinogeen van groep C (mogelijk kankerverwekkend bij de mens op basis van beperkte aanwijzingen bij dierproeven). Dieren die een hoge dosis piperonylbutoxide toegediend kregen, vertoonden ook een verhoogd levergewicht[2]

Maar goed, wees maar lekker eigenwijs en neem vooral niets van mij aan :)

Heb jij wel eens bloedmijt gehad bij je dieren? Ik kan je vertellen dat het een verschrikking is, die beesten overleven het 5 maanden zonder bloed dus je bent minstens een half jaar bezig met schoonmaken en ontsmetten. En ja je wilt niet weten wat ik heb gebruikt, onder andere halamid en die birdspray.... maar liever dat gebruiken dan dat mijn dieren dood gaan aan bloedarmoede en vreselijke jeuk.

Ik moet zeggen dat je vaak overkomt met 'dit is niet goed dat is niet goed' maar met negatieve kritiek win je vrij weinig mee. Het is ook wel de toon hoe je het overbrengt....

De foto die je hebt gemaakt (ts), lijkt op bloedmijt... dat zijn van die bruine puntjes die je ziet lopen. Als het daadwerkelijk bloedmijt is, direct je dieren behandelen en al het speelgoed uitkoken/weggooien en overgebleven speelgoed bewaren in een afgesloten zak. Hokken elke week schoonmaken met halamid, want dettol werkt niet bij bloedmijt... en de birdspray idd.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Zo te lezen weet jij dingen van mijn leven en mijn dieren veel beter als ik zelf. Dat noem ik pas een wijsneus!

Ik tik helemaal niemand op de vingers. Ik wijs mensen op de gevaren van gif. Iets wat sommige mensen niet in willen zien. Gelukkig zijn het niet mijn dieren.

Zo ver ik weet niet. Ik heb in verschillende tropics gelezen wat goed is en slecht is van voer en wat je je dieren voert en volgens mij (en zo te zien meerdere met mij) heb je verschillende voeren genoemd. (en niet alleen waar je achter staat maar ook daad werkelijk voert en nee ik ga dat niet allemaal opzoeken. Het gaat mij daar niet om)

Jij wil duidelijk maken dat er met gif gehandeld word. Dat wist Shinli al. Ze heeft al haar maatregelen getroffen om haar dieren er van weg te houden. Ze is het alleen niet met jou eens om het niet te gebruiken. Om dan te beginnen met van ze weet het beter vind ik erg triest.

Als je mensen wil over tuigen kan je dat beter op een andere manier duidelijk maken. Prima dat je het er niet mee eens bent, maar als je mensen wil veranderen zou ik dat op een andere manier doen. Wat ik uit de meeste reacties haal is dat je alleen maar de mensen tegen de haren in strijkt.

Laten we nu weer ontropic gaan. Mocht je nog een reactie hier op hebben is het misschien handig om bij Off topic een aparte discussie te openen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Heb gisteren Diacom poeder besteld, dit wordt ook door veel kippenhouders gebruikt. Het is een natuurlijk middel wat de mijten uitdroogt waardoor ze dood gaan. Zal wel even duren voordat het binnen is, want het moet uit Engeland komen. Verder stofzuig ik nu in ieder geval 2/3x per dag, en heb mottenballen op m'n kamer liggen (ook preventief nu in alle kledingkasten gestopt, ook bij m'n vader/broertje XD). Ik merk wel dat ik nu al veel minder mijt tegenkom, ze lijken voornamelijk toch bij het kozijn te zitten (zit vol met kieren en gaatjes >.>), eergister kropen er tientallen rond, vandaag nog maar een stuk of 10 gespot (en gedood, muahaha). Gerbils zijn ook behandeld, en konijnen ga ik ook preventief nog even doen met Stronghold. Ondanks dat ze buiten zitten vind ik dat wel prettiger. Ik zal m'n buurman ook nog even waarschuwen, want hij heeft ook een voliere met vogels in de achtertuin. You never know.

Morgen ga ik dus een weekend weg, en dan behandel ik m'n kamer eerst goed met de 404 spray. Aquariums worden hermetisch afgetapet voordat ik begin en beddengoed weer gewassen. Mijn kamer is echt nog nooit zo schoon geweest XD.

Enigste frusterende op dit moment is dat mijn vader simpelweg niet wil geloven dat het bloedmijten zijn, die uit de verlaten vogelsnesten komen. Heb maar eens wat info vanaf internet uitgeprint :s. Hij gelooft nog steeds dat het bij de konijnen weg komt. *zucht*. Maar via Engelse google searches blijkt dat bloedmijten toch wel vaker een plaag zijn in huizen, vooral door nesten onder dakpannen die zijn verlaten. Tot zover lijkt het dat ze toch alleen op m'n kamer zitten, maar elk inemienie stipje wat ik nu spot moet ik ff van dichtbij bekijken. Heb ook nog steeds last van jeuk, maar niet meer zo erg als vantweekend gelukkig.

aangepast door ShinLi
Link naar reactie
Delen op andere sites

Brrrr, heb net het hele topic doorgelezen en heb nu overal jeuk. Het is te hopen dat het lukt om bron ook aan te pakken en die verlaten nesten te verwijderen. Misschien dat je de kieren waar die kleine griezels doorheen komen in kunt spuiten met gif en dan afkitten?

Heel veel succes met alles, want het klinkt echt heel vervelend allemaal! Sterkte.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb wel eens gelezen dat vogelhouders alles af laten branden als ze bloedmijten hebben bij de vogels. Omdat het dus hele hardnekkige mijten zijn... Het is niet een simpele mijt om vanaf te komen, bloedmijt is echt vreselijk. Zeker omdat ze dus lang zonder bloed kunnen, overleven ze heel makkelijk. Hopelijk kan je je vader overhalen.

Ik bedenk me ineens, misschien kan je je aanmelden op een vogelforum? Dat ze je daar meer over kunnen vertellen?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Haha ja dat had ik ook gelezen, maar om nu het huis af te fikken XD.

Ik heb ook al veel info opgedaan via engelse google searches, zo is er ook meer info te vinden over bloedmijt plagen in huizen zelf. Nu anderhalf uur geleden heb ik die 404 spray in m'n kamer gespoten en in de kleine kieren, hoekjes en gaatjes. Nu alles aan het doorluchten en er lagen al een stuk of 30 dode mijten in de vensterbank :D. Voordat ik zo wegga spray ik nog een keer goed, en dan zien we wel hoeveel lijken er liggen als ik zondag terug kom. Dan kan ik volgende week hopelijk over op die diacom poeder, toch wat minder chemisch nou ^^.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ben net een uurtje thuis en er lagen heel wat dode mijten in de vensterbank. Heb nu alles goed gezogen, dus ben benieuwd of er ook meer dode (of levende mijten) tegen ga komen de komende dagen. Heb nu geen enkele levende kunnen spotten, maar je weet het maar nooit met die taaie beestjes.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 2 weken later...

Nog even een update. Het lijkt helemaal de goede kant op te gaan. Afgelopen zaterdag lag het bezaait met dode mijten in/rond het vensterbank. Heb nu ook de Diacom poeder binnen dit zowieso een dag laten liggen, en het ligt nog op bepaalde plekken in m'n kamer waar ik niet hoef te komen. Er liggen nu dagelijks maar een paar lijkjes. Afgelopen week ook helemaal geen last van jeuk, dus levende zijn er dus ook niet echt meer, of ze komen zowieso niet meer m'n bed in snachts (vind s'ochtends ook niks meer). Ik spot heel sporadisch een levende, maar die zijn niet meer zo 'levend' als een paar weken geleden. Ze lopen niet zo snel meer XD.

M'n gerbils staan nog steeds beneden, komen pas weer terug als ik dagenlang helemaal niks meer vind. Ben toch wel verbaasd hoe snel die beestjes uitgeroeid zijn. Misschien komt het toch wel omdat er ook geen andere beesten zijn om een populatie in stand te houden.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Onze website website maakt gebruik van cookies. Meer informatie hierover lees je bij onze privacy policy Privacybeleid .