Ga naar inhoud

mijt kruipt over mij heen


ShinLi

Aanbevolen berichten

Nou het is nu zeker bloedmijt. Werd zostraks wakker en zat zo'n beestje op m'n borst, helemaal rood. Echt gatverdammen. Ben gister tot half 2 bezig geweest om mijn bed een beetje mijtvrij te krijgen. Heb nu weer alles in de was gegooid. Gordijnen gaan straks ook en op zoek naar iets wat ik kan gaan spuiten. Heb nu nog wel 2 gerbils op m'n kamer staan die bak ga ik vandaag ook grondig schoonmaken en die moeten dan maar tijdelijk even ergens anders in huis staan.

Heb woningstichting gebeld, reactie was 'red uw reed en bel omrin maar' (ff cru uitgedrukt). Dus m'n moeder (die nu aan t werk is) belt vanmiddag eerst eens met de woningadviseur. Zou toch wel graag hebben nu dat ze de nesten weghalen, schoonmaken en zorgen dat er geen nesten meer onder kunnen komen. Dit is toch geen slaapkamer om in te slapen meer? Gelukkig staan de konijnen redelijk ver van huis vandaan, maar ga ze wel goed in de gaten houden. Vooralsnog lijkt het dat ze alleen op mijn kamer zitten.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Reacties 69
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Beste reacties in dit topic

Dus toch bloedmijt, dat is balen! Mijn oud huisgenoot had een tip gekregen om mottenballen te gebruiken. Een mottenbal in de stofzuiger om ervoor te zorgen dat alle opgezogen mijten dood gaan en mottenballen ophangen. Ik weet niet meer wat het doet, maar het hielp wel. Misschien op google te vinden?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Bloedmijt kun je toch met roofmijt bestrijden? Maar of dat een vooruitgang is.. :P

Op zich los je dan inderdaad wel het probleem op hoor.

Als je de roofmijt Phytoseiulus persimilis inzet, dan zal deze de bloedmijten opeten.

En als de bloedmijten op zijn, worden ze kannibalen en beginnen ze hun eigen soortgenoten op te eten.

Dus uiteindelijk ben je wel mijtvrij :he:

Maar of het nou zo leuk is om er eerst nog mijten bij te hebben....:whistle2:

Het is wel een goede biologische bestrijdingsvorm.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Haha ja dat weet ik, ooit als tip gekregen van een docent als ik toevallig nog reptielen zou nemen en die toevallig bloedmijt zouden hebben :he: maar bedoelde inderdaad dat ik niet zeker weet of je blij moet zijn met nog meer mijten :P

Link naar reactie
Delen op andere sites

Had dat van mottenballen inderdaad ook al gelezen. Moet ff opzoeken waar ik dat kan kopen, want bij de welkoop hadden ze het niet. Heb alleen 404 beaphar spray meegenomen, beter als niks in ieder geval. Is eigenlijk voor direct gebruik op vogels, maar je kan op zich omgeving ook mee behandelen, dus dat spray ik nu maar overal op (en spray ik in de stofzuiger). Heb nu al vijf wasbeurten gedraait met kleding, kussens en beddengoed, m'n gordijnen moeten ook nog. Moet alleen goed om m'n aquariums denken, want daar heb ik ook twee van staan op m'n slaapkamer.

Roofmijt is in principe ook een optie, dit gebruikten we ook op school in Leeuwarden, en idd als er geen bloedmijt meer is eten ze elkaar op en uiteindelijk komen ze om van de honger enzo. Roofmijt zie je ook niet. Ik ga vrijdagmiddag weg voor een familieweekend, dus dan zou de ideale dag zijn om m'n kamer nog even helemaal te behandelen en een goed bestrijdingsmiddel te gebruiken. Mijn gerbils gaan nu tijdelijk in de gang staan, wil echt niet dat hun er last van krijgen. Heb al hun hokjes en dingen nu onder water staan (die dingen verdrinken dan) en hun aquarium ook eerst met die 404 spray gedaan.

Woningstichting vond zich niet verantwoordelijk om de nesten onder de dakpannen weg te halen, dus moet ik dat zelf dan doen? Ze zijn gek zeker XD. Dan krijg ik ook nog wateroverlast straks lol. Ga morgen nog met de woningadviseur bellen, en anders ga ik misschien m'n schoonvader lief aankijken (is zpér in de bouw).

Link naar reactie
Delen op andere sites

er zijn wel middeltjes voor kippenhokken tegen bloedluis... maar je moet dat wel ff al je kippen uit het hok doen, dus of het zo geschikt is om je slaapkamer mee te behandelen... dan zou ik kijken of je ff een nachtje ergens anders kunt slapen en goed kunt luchten.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Wat voor middeltjes zijn dat dan wupsie? Zoals gezegt ga ik vrijdagmiddag weg voor een familieweekend, kom pas zondagavond weer thuis.

finecto+ dus ;) dacht eerst ook aan de 404 spray, maar die is inderdaad voor OP het dier en heeft volgens mij ook geen preventieve werking. Finecto+ kun je namelijk ook preventief gebruiken en dat heeft bij de 404 spray volgens mij geen nut.

ik zie nu alleen wel dat het een witte waas kan geven :whistle2: maar goed, beter een witte waas (die op den duur ook wel weer verdwijnt) dan die vieze beesten... want zitten er ook geen gezondheidsrisico's aan? weet dat kippen met bloedluis bloedarmoede krijgen, maar die zijn natuurlijk ook veel kleiner. je gerbils zijn ook veel kleiner, misschien die voor de zekerheid door de DA laten behandelen met een ivermectine middel?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Pff.. ik zou echt oppassen.. Je hebt aquaria, gebrils en konijnen in je slaapkamer staan.. Daarnaast slaap je zelf in de slaapkamer. Maar ondertussen lop je met diverse gif spuitbussen in de rondte te spuiten? Ik vind het maar een eng idee :s Hoop dat je weet wat je doet..

Link naar reactie
Delen op andere sites

ja volgens mij weet ze dat, want als je goed leest, dan zijn de konijnen en gerbils niet meer in die kamer en zegt ze voorzichtig te zijn met het aquarium en de 404spray is bedoeld voor OP dieren, dus die zal niet zo heul erg schadelijk zijn als ze daar vanavond weer slaapt als ze nu alles goed doorlucht ;) het agressievere spul voor de omgeving spuit ze pas als ze een weekend weg gaat, en is bedoeld voor een kippenhok en je kippen mogen er gewoon weer in na behandeling ;)

en wat moet ze dan? de bloedluizen zich lekker vol laten zuigen met haar bloed en dat van haar dieren?

Link naar reactie
Delen op andere sites

De konijnen staan al een week niet meer op m'n kamer, die zijn immers alle 6 vorige week gekoppeld buiten. Gerbils zijn ook verhuisd naar de huiskamer en blijven hier in ieder geval tot ik weer thuiskom zondagavond, en dan nog net zolang tot m'n kamer mijtvrij is (zullen m'n ouders weer blij mee zijn XD). De aquariums heb ik goed afgedekt en daarnaast ventileer ik erg goed nu, alle raampjes tegenelkaar open enzo. Dus no worries, ik ga ook niet met ongeloofelijke chemische middelen te spuiten. Het liefst los ik het op met goed poetsen, ga roofmijt online bestellen, en heb nu mottenballen (geurballen) in de stofzuiger gedaan en onder het bed neergelegt. Houdt de kachel ook koud, want heb gelezen dat ze met warmte juist sneller voortplanten enzo.

Zonet toen m'n moeder en ik de gordijnen heb weggehaald heb ik wel het plekje ontdekt waar ze naar binnen komen. Zit echt in de nok en was zo ranzig, een hele hoop 'bruin spul' wat waarschijnlijk allemaal dode mijtjes waren. Maar dit zat dus verscholen achter de gordijnen :s.

Wat een gedoe zeg. De mevrouw van de DA had hier nog nooit van gehoord (waar ik de mottenballen had gekocht), ik zo nee het komt ook niet vaak voor, maar wij hebben wel vaker van dat soort rare dingen :s.

Link naar reactie
Delen op andere sites

ja volgens mij weet ze dat, want als je goed leest, dan zijn de konijnen en gerbils niet meer in die kamer en zegt ze voorzichtig te zijn met het aquarium en de 404spray is bedoeld voor OP dieren, dus die zal niet zo heul erg schadelijk zijn als ze daar vanavond weer slaapt als ze nu alles goed doorlucht ;) het agressievere spul voor de omgeving spuit ze pas als ze een weekend weg gaat, en is bedoeld voor een kippenhok en je kippen mogen er gewoon weer in na behandeling ;)

en wat moet ze dan? de bloedluizen zich lekker vol laten zuigen met haar bloed en dat van haar dieren?

Ja, maar de vlooien pipetten als frontline endergelijke worden ook op dieren gedaan, maar wil ook niet zeggen dat het dan 100% veilig is.. Je doet deze pipetten zelfs op konijnen en jonge dieren, maar kinderen mogen het niet aanraken.. Bijen gaan eraan dood.. Er zit landbouwgif in.. Hoe veilig is veilig?

Snappie ;)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ja... maar we hebben het niet over frontline of landbouwgif verder, dus die discussie maar graag in een ander topic. Gaat een beetje off-topic zo. Ben geen leek en lees me eerst goed in voordat ik wat gebruik. Ik heb zelf al eerder 404 spray gebruikt. Hoop dat je dat nu weleens snapt, zit hier ook al wat langer op BB.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Beaphar 404-Vogelspray is verkrijgbaar in 250 ml en 500 ml.

Werkzame stof Pyrethrine 0,23% Piperonylbutoxide 1%.

Pyrethrinen zijn neurotoxinen die op het zenuwstelsel van alle insecten inwerken, dus ook op die van nuttige insecten, zoals bijen. In lage dosering zijn ze insectenwerend. Ze zijn schadelijk voor vissen, maar zijn veel minder schadelijk voor zoogdieren en vogels dan veel synthetische insecticiden. Ze zijn niet-persistent en worden in de natuur en door blootstelling aan licht of zuurstof gemakkelijk afgebroken.

Piperonylbutoxide

Bij proeven op muizen is er wel een verhoging van levertumoren vastgesteld bij toediening van hoge doses. De Amerikaanse EPA heeft piperonylbutoxide daarom ingedeeld als een carcinogeen van groep C (mogelijk kankerverwekkend bij de mens op basis van beperkte aanwijzingen bij dierproeven). Dieren die een hoge dosis piperonylbutoxide toegediend kregen, vertoonden ook een verhoogd levergewicht[2]

Maar goed, wees maar lekker eigenwijs en neem vooral niets van mij aan :)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ja, maar de vlooien pipetten als frontline endergelijke worden ook op dieren gedaan, maar wil ook niet zeggen dat het dan 100% veilig is.. Je doet deze pipetten zelfs op konijnen en jonge dieren, maar kinderen mogen het niet aanraken.. Bijen gaan eraan dood.. Er zit landbouwgif in.. Hoe veilig is veilig?

Snappie ;)

Ik ben het helemaal met je eens dat het rotzooi is, daar heb je zeker gelijk in. Maar er staat op veel middelen die je op kleine en zelfs jonge dieren mag gebruiken 'buiten bereik van kinderen bewaren'. Dit heeft te maken met juridische redenen. Het spul is namelijk getest op konijnen, maar niet op baby's. Als een konijn iets kan oplikken zonder er dood bij neer te vallen dan is de kans groot dat een klein kind er ook wel tegen kan, maar dit kun je niet zo stellig op een product zetten zonder uitgebreid onderzoek :) De fabrikant wil dan niet aansprakelijk gehouden worden als er iets mis gaat.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik ben het helemaal met je eens dat het rotzooi is, daar heb je zeker gelijk in. Maar er staat op veel middelen die je op kleine en zelfs jonge dieren mag gebruiken 'buiten bereik van kinderen bewaren'. Dit heeft te maken met juridische redenen. Het spul is namelijk getest op konijnen, maar niet op baby's. Als een konijn iets kan oplikken zonder er dood bij neer te vallen dan is de kans groot dat een klein kind er ook wel tegen kan, maar dit kun je niet zo stellig op een product zetten zonder uitgebreid onderzoek :) De fabrikant wil dan niet aansprakelijk gehouden worden als er iets mis gaat.

Ja, maar mijn da heeft me ook eens zo'n spray afgeraden ivm kinderen en dat soort dingen zijn ook niet 100% veilig voor dieren.

Maar goed, deze discussie mocht ik van TS niet houden, want TS weet het beter :)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Nee en jij wilt mij niet geloven dat ik weet waar ik mee bezig ben. Ik spray het toch ook niet rechtstreeks op mijn gerbils ofzo, jeetje mina zeg. Doe eens normaal! Ik houdt niet zo van dat soort opmereken van 'TS weet het beter'. Je moet mensen eens in hun waarde laten ipv altijd meteen een 'hollier then thou' attitude hier aan te dragen. Je bent niet de enigste met kennis over dieren e.d. Ik ben wel een beetje klaar zo met dit topic. Als je het zo goed weet, waarom kom je zelf niet die leuke bloedmijten te bestrijden?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Onze website website maakt gebruik van cookies. Meer informatie hierover lees je bij onze privacy policy Privacybeleid .