Ga naar inhoud

Mijn konijn eet geen hooi meer!


ilse42

Aanbevolen berichten

Hoii hoii!

Mijn konijn is bijna 1 kilo ( hangoordwergkonijn ) Maar ik sinds vandaag is hij gestopt met hooi eten! En ik krijg het ook zijn mond totaal niet binnen! Hooi thee helpt ook niet goed! Ontlasting is goed en hij beweegt ook nog goed, Heeft iemant tips om hem toch hooi te laten eten? ( dit gaat dus over kruidenhooi )

Alvast bedankt! (:

Groetjes Ilse

Link naar reactie
Delen op andere sites

Misschien vindt hij het hooi wat je nou hebt niet lekker of is het naar zijn idee niet vers genoeg. Konijnen kunnen behoorlijk kieskeurig zijn als het op hooi aankomt. Misschien dat je ander hooi kan proberen?

Eet hij verder nog wel goed? Wat krijgt hij precies te eten op een dag?

Hoe oud is je konijn? Als het hier om een volwassen hangoordwerg gaat, heeft hij namelijk ondergewicht. Voor een hangoorkonijn is het namelijk niet normaal om zo weinig te wegen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Mijn konijn is al wat aangekomen! en weegt 1 kilo ongeveer vorige x is niet helemaal goed gewogeñ! Het lag aan de kruidenhooi! Blijkbaar vind hij dat niet lekker? Gewoon hooi eet hij gelukkig wel weer, en de brokjes eet hij ook allemaal op, witlof heeft hij allemaal opgegeten en hij heeft goed water gedronken! hij is weer helemaal de oude wat er aan de hand was weet ik niet! want hij heeft ook weer even slechte ontlasting gehad, maar nu is alles gelukkig weer goed en is het konijntje helemaal gezond!

@Anniek - Junior is sinds 23 april 1 jaartje (:

Link naar reactie
Delen op andere sites

Een NHD van een jaar oud, dat net een kilo weegt, vind ik eerlijk gezegd niet gezond klinken.

Hoe ziet Junior zijn eetschema eruit? Wel beter dat hij nou weer hooi eet. Blijkbaar lag het echt aan het soort hooi.

Konijnen kunnen heel kieskeurig zijn als het op hooi aankomt.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik weet het neit maar naar mijn weten behoort een echte NHD rond de 1 kilo te zitten (geloof 900 gram tot 1200 gram). Alleen vandaag de dag zijn er heel veel NHD die de dwergfactor missen en daarom zwaarder zijn.

Je moet gewoon niet de ribben kunnen zien en anders kun je langs de da om te laten controleren.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik dacht idd ook tussen de 1250 en 1750. onze NDh is 1400 en zit mooi op gewicht zijn vriendinnetje is 900 Gr. En dat is toch wel een groot verschil, je ziet dit heel duidelijk in formaat. Nu Is ze een pooltje dus ook mooi op gewicht maar het verschil is heel duidelijk.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Het is mij inmiddels duidelijk geworden hoe het kan dat jouw konijn ondergewicht heeft.

Ik heb namelijk het eetschema van jouw konijn in een andere topic zien staan.

Hier staat:

Dit is wat mijn konijn eet :

Ochtend : Ckraker

Middag : Klein stukkje brood en gewoon hooi!

Zaterdag ochtend : Half handje bix

voor de rest eet hij ook elke dag wel gras, wortel, en of sla niet elke dag maar wel vaak!

Is dit goed wat hij eet?

Rivercote : Wheat Crispbread - die ckrakers eet Junior ( konijn )

Later schrijf je:

Hoi iedereen! Ik vind wat mijn konijn eet toch niet goed! en wil met de ckrakers stoppen! Hij weegt maar 900 gram! en het is een hangoor dwerg konijn die minimaal 1,5 kilo moeten weten! Ik schrok heel erg toen ik zit zag! en wil zijn voedingslijst heel erg aan gaan passen! Wie wil mij hier bij helpen? mag een konijn elke dag bix? ik heb dus geen verstand van het eten wat niet goed is! Iemant die dit wel heeft? PB? en wil je dan samen met mij een lijst maken?

Ik vind het nogal tegenstrijdig dat je in dit topic zegt dat er niks met je konijn aan de hand is en dat zijn gewicht goed is zo.

Dat terwijl je in een ander topic schrijft dat je in ziet dat je konijn te weinig weegt en dat je hier wat aan wil doen.

Gelukkig ben je inmiddels bezig met het aanpassen van Junior zijn eetschema.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Is 900 gram tot 1200 gram niet het gewicht wat een kleurdwerg behoord te wegen? Naar mijn weten behoord een raszuivere NHD minimaal 1250 gram te wegen en maximaal 1700 gram. Gemiddeld wegen ze 1500 gram, wat een prima gewicht is.

Dat klopt inderdaad, tussen de 900 en 1200 gram is erg weinig voor een NHD. Heeft echt niks met NHD die tegenwoordig de dwergfactoor missen te maken o.i.d. bij mijn weten. Zou een mooie boel worden, dan zou praktisch elk konijn op de show al afvallen (figuurlijk dan hè :he:) vanwege (veel) te hoog gewicht. De meeste NHD die ik zie zitten rond de 1,5 kg, een keurig gewicht dus.

Maar het konijntje dat in jouw fotoalbums staat is geen (raszuivere) NHD..

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Onze website website maakt gebruik van cookies. Meer informatie hierover lees je bij onze privacy policy Privacybeleid .