Ga naar inhoud

Kijken wat iedereen zijn Konijn geeft! (:


ilse42

Aanbevolen berichten

Hoi allemaal!

Ik was eens benieuwt wat jullie konijnen elke dag eten! en wat voor soort konijn je hebt! Daarom deze forum, en misschien halen mensne hier ook nog tips van anderen weg om aan je konijn te eten!

Mijn konijn was 2 of 3 maanden oud toen hij hier kwam, hij heeft nooit in een dierenwinkel gezeten maar altijd al bij iemand thuis, Het is een hangoor dwerg konijn van nu 1 jaar en 1 maand oud, Wij hebben van die andere mensen mee gekrgen wat hij moest eten, dat hebben we zelf aangepast want hij mocht geen gras, wortel, sla en al die dingen! terwijl meneertje dat hartstikke lekker vind! dus dat eet hij nu gewoon, hij mocht dat niet omdat hij dat niet gewent was wij hebben dat zelf opgebouwd en nu is die dat wel gewent. Hij at daar elke dag in de ochtend en ckraker. Nu nog je zal denken konijn een ckraker maar hij vind hte lekker! word er niet ziek van.

Dit is wat mijn konijn eet :

Ochtend : Ckraker

Middag : Klein stukkje brood

en gewoon hooi!

Zaterdag ochtend : Half handje bix

voor de rest eet hij ook elke dag wel gras, wortel, en of sla niet elke dag maar wel vaak!

Is dit goed wat hij eet?

Rivercote : Wheat Crispbread - die ckrakers eet Junior ( konijn )

Succes iedereen!

Groetjes Ilse en een likje van Junior!

Link naar reactie
Delen op andere sites

ik zou je konijn geen cracker geven, is helemaal niet bedoeld voor konijnen. ook brood is niet gezond. wat een konijn het best eet is per dag:

-biks (20 a 25gr per kilo lichaamsgewicht) of Sience selective is ook een goed merk (15 gr per kilo lichaamsgewicht).

-onbeperkte hoeveelheid hooi: dus paar keer per dag bijvullen als het op is.

-alle dagen groenten waarbij je wat minder moet geven van wortel want daar zitten veel suikers in en fruit want daar zitten ook veel suikers in.

dit is een link met alle groenten die je je konijn mag geven:

http://www.bunnybunch.nl/konijnen/groenten-fruit-en-kruiden-voor-konijnen.html

Link naar reactie
Delen op andere sites

ik zie dat je heb staan dat jou konijnen op zaterdagochtend een half bakje biks krijgt, maar krijgt hij dat niet elke dag dan.

hier krijgen ze met drieen

ochtend: 50 gram HFST en vers hooi.

middag: weer vers hooi en wilgentakken.

avond: 50 gram HFST en vers hooi

groenten krijgen de meiden hier om de dag en Mickey niet want die kan er niet tegen.

het zijn drie dwergkonijnen

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ochtend (10.00 of 11.00 uur):

- Hooi

- Water

* Toiletten reinigen

Middag (15.00 uur):

- Heel soms wat groente (ze verdragen het niet dagelijks).

- Met regelmaat verse kruiden en bloemen uit de tuin.

- Water controleren

* Wanneer nodig de icepad (temp rond de 25-30-35 graden) welke 's avonds weer weggehaald wordt.

Avond 18.00 of 20.00 uur:

- In totaal ongeveer 2 eetlepels gedroogde kruiden die ik van te voren gemengd heb van minimaal 15 verschillende soorten kruiden.

- In totaal 70 gram biks van Hope Farms Super Trio

- Water

- Hooi controleren

* Wanneer het onder de 0 graden is krijgen ze 's nachts een snugglesafe, welke dan in de ochtend weer weggehaald wordt.

* Toiletten reinigen.

* Soms los in de tuin en voordat wij gaan slapen weer terug in het hok (ze zitten dan vaak alweer in hun hok).

Verder:

- In het weekend wilgen lekkernijen, soms met kruidenhooi.

* Wanneer ze verharen pakken we ze 1x per week of 1x per 2 weken om ze te borstelen/plukken/kammen.

* Het hok maken we schoon wanneer dat nodig is en dan krijgen ze altijd wat extra lekkers of een nieuw speeltje.

Met alles geldt natuurlijk dat je moet weten wat veilig is voor konijnen. Ze kunnen niet alle bloemen/planten/takken/kruiden/groente/fruit/speelgoed etc eten.

Het merk hooi wisselen we af. Momenteel krijgen ze 2 merken door elkaar: vitami en vitakraft. Er staat alweer een 5 kilo zak van de Ranzijn klaar.

aangepast door Nicky_the
Link naar reactie
Delen op andere sites

Voor 3 nhd's

'smorgens (ergens tussen 5 en 9 uur)

-50 gram ss

-bijvullen hooi en water

eind van de middag

-groente of paardenbloemen/zevenblad/weegbree uit de tuin

-eventueel hooi en water bijvullen

's avonds rond tienen

-50 gram ss

-eventueel hooi en water bijvullen

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hier 's morgens:

1 blaadje andijvie + 2 blaadjes witlof en maak ik zijn wc schoon en leg daar nieuw vers hooi in. Ook krijgt hij iedere dag vers drinkwater.

's Middags krijgt meneer:

1 blaadje andijvie, 4 blaadjes witlof, 1 takje peterselie en een plakje winterpeen en na zijn uurtje uit de kooi een handje kruidenhooi.

's Avonds krijgt hij nog een blad paksoi en een pluk hooi voor de rest van de avond en nacht. Om de dag krijgt hij gedroogde kruiden zoals weegbree, tijm, dille, brandneteblad en paardenbloemblad.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Met zijn 4en (1 rasloze hangoor en 3 kleurdwergen) krijgen ze:

's ochtends HF. (weet niet meer precies hoeveel gram, maar dat heb ik ooit afgewogen en in een bakje gedaan wat precies past.)

hooi en water.

Als ik uit school kom meestal wat groente. Verschilt per keer wat ze krijgen. Vaak witlof, spruitjes, perenboom blaadjes, beetje sla, soms appel, etc.

's avonds weer HF en hooi bijvullen als het nodig is.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Je moet je konijn idd geen craker en brood geven.

Wat ik dagelijks geef:

's Ochtends;

- Flesje vers drinkwater

- 40 gram HFST

- Vers hooi

's Middags;

- Vers hooi

- Groente (andijvie, witlof, wortel)

's Avonds;

- 40 gram HFST

- Vers hooi

* Ik geef normaal hooi, soms kruidenhooi

* Ik heb 1 middenslag hangoor voedsterr + een dwerg sta oor ex-ram

* Soms maak ik ook nog hooiballen

Link naar reactie
Delen op andere sites

Dit is wat mijn 2 NHD krijgen:

'S ochtends: 35 gram HFST, schoon drinkwater en vers hooi

'S middags: alleen hooi ( hier slapen ze namelijk vrijwel de hele middag)

'S avonds: Verse groente, soms wat gedroogde groente, hooi en voor het slapen gaan nog 35 gram HFST

Omdat onze Puk de laatste tijd toch wel weer erg vaak bdk's laat liggen, krijgt zij voorlopig even geen groente meer.

Maar dit is wat ze normaal gesproken krijgen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hoi iedereen! Ik vind wat mijn konijn eet toch niet goed! en wil met de ckrakers stoppen! Hij weegt maar 900 gram! en het is een hangoor dwerg konijn die minimaal 1,5 kilo moeten weten! Ik schrok heel erg toen ik zit zag! en wil zijn voedingslijst heel erg aan gaan passen! Wie wil mij hier bij helpen? mag een konijn elke dag bix? ik heb dus geen verstand van het eten wat niet goed is! Iemant die dit wel heeft? PB? en wil je dan samen met mij een lijst maken?

Alvast bedankt! (:

Groetjes Ilse

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb zelf al wat gevogelt met het eten! Als jullie beter tips hebben of een betere lijst voor eten voor hem het is echt welkom! Maar het moet wel kunnen passen van wat hij eerst at.

Ochtend : Vers hooi, Half handje bix, Vers water

Middag : Vers hooi, 1/4 wortel

Avond : 20 gram bix - Vers water.

Zaterdag inplaats van bix een halve ckraker

Alleen in het weekend fruit.

Maandag woensdag Vrijdag mag hij wat snoepjes!

Is dit goed? TIPS ZIJN WELKOM (:

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hij mag zowiezo elke dag biks!

En hij moet de hele dag hooi tot zijn beschikking hebben.

En vers water natuurlijk.

Daarnaast mag hij ook elke dag wat groente, fruit kan ook, maar daarmee moet je weer oppassen met suikers (die bevorderen de slechte bacteriën in de darmen)

En stop helemaal met crackers en brood!

Geef gewoon biks, hooi en groente.

Een snoepje af en toe kan helemaal geen kwaad, maar niet teveel!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Mijn NDH krijgt dagelijks:

-vers water

- 1x vers hooi (eet er nauwelijks van)

Ochtend: 20gr biks

Avond: 20gr biks

Nacht: groente, meestal 1/2 witlof paar stukken brocolli wat sla/komkommer/tomaatje/paprika/appel

Tussendoor soms ook wat groente als hij z'n hok in moet, af en toe een snoepje of stukje brood, wilgentak/appeltak, en net wat ik aan kruiden e.d. voor haar in huis heb gehaald!!

Ik vind haar verwend :P

Link naar reactie
Delen op andere sites

Het trio hier krijgen (3 hangoren, meneer is 2,8 kg; mevrouw is 3 kg en de kleine mevrouw is 1,8 kg):

Ochtend:

- 100 gr biks. (ik gebruik een mengsel van SS en HFST(om haakjes op de tanden te voorkomen, en wat goedkope biks uit de dierenwinkel; alleen SS en HFST is te duur)

- Verse groentes; andijvie, witlof, broccoli, bleekselderij, peterselie, sla. Meneer eet ook nog viooltjes en de kleine dame vind het lekker om wat gedroogde kruiden te eten (voornamelijk goudsbloem, klein beetje lavendel, rozeblaadjes)

- Hooi

- Vers water (mijn vriend geeft meestal spa blauw, ik vind kraanwater wel goed genoeg :he: )

Avond:

- Soms vul ik de biks wat aan, de konijnen weten goed wat ze moeten eten, en als de bakjes echt helemaal leeg zijn krijgen ze nog een klein beetje

- Verse groentes; zelfde als hierboven. Soms met een stukje tomaat, sinaasappel, gedroogd bananenblad, druifje of stukje appel erbij.

- Hooi

Verder vind de kleine meid wilg erg lekker, dus daar ligt altijd wat van in het hok. De anderen vinden er helemaal niks aan en duwen het meestal aan de kant :D haha.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Mijn konijn krijgt:

Ochtend: 25 gram care + brokken, schoon water, hooi

Middag: Witlof, brocolli, peterselie, selderie, wortel, paprika of sla

Avond: 25 gram care + brokken

Over de hele dag eet hij onbeperkt gras en soms krijgt hij een stukje appel, banaan of een paar druiven.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Mijn konijnen krijgen:

's ochtends

Biks

Vers water

Gewoon hooi met 3 a 4 soorten gedroogde kruiden (wisselende soorten)

Bakje groeten, kruiden, fruit (ong 7 verschillende dingen)

's avonds

Biks

Vers water

Gewoon hooi met 3 a 4 soorten gedroogde kruiden (wisselende soorten)

Bakje groeten, kruiden, fruit (ong 7 verschillende dingen)

Als ik thuis ben krijgen ze het bakje groenten een paar uur na het biks, als ik moet werken krijgen ze het bakje groenten een half uur na het biks.

Als het hooi een keer snel op is, vul ik dat al bij.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Basje krijgt 's morgens ongeveer 30 gram biks en een blaadje rucola (ik ben aan het opbouwen), heel de dag door zoveel kruidenhooi als hij wilt, en als tussendoortje af en toe een klein stukje gedroogde wortel (max 1 schrijfje/dag) en een paar 2 à 3 fibafirst stengels.

Ik heb ook een wortelbroodje, daarvan mag hij elke dag heel even knabbelen uit de hand, ik ben nog bezig met het tam maken (Basje is heel erg bang) en dit kende hij al van voordat hij hier introk, vandaar.

Link naar reactie
Delen op andere sites

's Ochtends:

HFST, hooi, water

(als tussendoortje soms een stukje gedroogd brood ( mag best, kinderen mogen ook af en toe een snoepje), of een stukje banaan)

's Middags / tegen de avond:

groentenschotel

(afwisselend: andijvie, witlof, winterpeen, komkommer, paardenbloem, druivenblad, aardbeienblad, gras, stukje appel (3 soorten per dag))

's Avonds voor ik naar bed ga:

HFST, hooi en water

en regelmatig een wilgentak met blad

aangepast door Jeannine
Link naar reactie
Delen op andere sites

ik heb 2 hollande hangoren

ze krijgen onbeperkt hooi en krijgen iedere dag nieuw water

ik voer ze sochtends brokjes en savonds brokjes en groenvoer

ze houden erg van campanula soms voer ik ze dat of andere dingen uit de tuin

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Onze website website maakt gebruik van cookies. Meer informatie hierover lees je bij onze privacy policy Privacybeleid .