Ga naar inhoud

wormen bij konijnen


Aanbevolen berichten

  • Reacties 228
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Beste reacties in dit topic

de maden op deze foto zijn van 4 stadia.

van klein naar groter.grootste is 2 dagen kleinste is 24 uur.

ze worden nog groter en dikker maar die zou ik dan even moeten kweken.

foto=PZBNUSND.jpg

foto=ZZH6TY3Z.jpg

zo zie je dat de eerste stadum made er wel op lijkt maar de made is niet spier wit.en stompig aan de uit einde.

Deze made´s kun je vinden in de keutel hoek van je konijn .

Link naar reactie
Delen op andere sites

helemaal links zie je een mini, je moet dan een zwart kopje zien zodat je kan weten dat het maden zijn???

Kan het ook zo zijn dat maden binnen de konijn blijven?? miss dat ik het verkeed heb gelezen maar de konijn van micheala had ze ook maar ze wist het niet. Vandaar !!

Ik ben bij de da geweest(assistente)die heeft het aan een konijnen exper gevraagt wat ik kan doen.

Ik kreeg panacur mee, klopt het dat het wittig is??

Ze heeft een hele andere docering gegeven:

0.6 panacur suspensie 2.5% per 10 ml

Snufje(anouk) ongeveer 2kilo; 1.6 ml

pluisje ongeveer 1 1/2 kilo ; 1.2 ml

na 14 dagen herhalen

en ze vertelde dat ik het gelijk kon geven, ik vermelde wel dat ik het afgelopen zaterdag heb gegeven maar mocht gewoon nu direct de panacur geven. Kan dat?? dan wacht ik liever tot ongeveer woensdag ofzo

Link naar reactie
Delen op andere sites

http://www.medirabbit.com/NL/GI_problems/Parasiet/Nematodes_nl.pdfer een website meer meer info nu ook blijkt dat slakken het over brengen en het in hooi kan zitten ect zeer intressant.Aangezien ik hier een naakt slakken plaag heb.pancur is goed hoor.je hebt waarschijnlijk de pil vorm ik heb de witte vloeibare versie.cindy
Link naar reactie
Delen op andere sites

nee ik heb vloeibaar hoor ;) kreeg een spuitje mee enzo.

Vandaag mocht pluisje erg lang lopen en liet natte drolle achter(leek op diaree maar kon ook z zijn dat hij erop stond hoor !! op zijn bdk)maar daar zag ik heeel veel wormen en 1 levende.

Maar cindy mag ik er nu mee aan de gang dan? of is het nog kort op elkaar?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Er is toch schijnbaar veel vraag naar info over wormen bij konijnen.Via de zoek machine komen steeds meer mensen naar dit toppic om er meer over te weten te komen.Nadat ze wormen hebben gevonden bij hun konijnen.Ik word hier nu regelmatig over gemaild.

En wat blijkt veel da´s weten niet of hoe de wormen heten of wat de beste behandeling is.Hopelijk hebben die mensen dan hier in dit toppic er wat aan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

nou ik schrok wel cindy, ik verschoonde de kooien vandaag en nu poepte pluisje eindelijk wel ff in de ochtend en dit trof ik aan. Wel erg veel vind ik zelf, schijnt dat hij nu meer wormen uit poepen dan eerst maar zij jij dat nou dat het beter is dat ze dood eruit komen? of maakte dat niet uit?? Want alle wormen die er vandaag uit zijn gekomen waren springlevend :(

Ik hoop zoo dat dit overgaat, want de tijd komt al dichterbij dat hij geholpen word, maar zolang hij nog wormen heeft gebeurd dat dus niet :(

DSC07739.jpg

n op deze foto zie je de wormen los die had ik van de keutel bij de 1ste foto af gehaald om te kijken of ze nog leefde

DSC07742.jpg

en hier is het slijm geval weer

DSC07741.jpg

ik vind dit wel een hanidg topic want mensen gaan bij sommige da twijfelen.

De 1 zeg je mag direct over gaan naar panacur ander zegt na 10 dagen bv. Maar mijn arts heeft NIET naar de wormen gekeken, ik vermelde dat bij de assistente en gaf mij middelen mee meer niet.

Ik ben ban dat ik de afspraak moet afzeggen van pluisje want over 14 dagen moet ik weer wormmiddel geven en is een week daarna zijn operatie

Link naar reactie
Delen op andere sites

sorry ik kn mijn zin niet meer veranderen.

Ik bgeon zelf met iverquantel en na 3x hielt het niet dus ben ik naar de assistente gegaan en die gaf mij panacur, de da weet zelf niet dat mijn konijnen wormen hebben en wweten dus ook niet wat voor wormen het zijn. Over 13 dagen moet ik ze weer panacur geven en als het dan nog niet over is dan laat ik de ontlasting opsturen naar utrecht.

Tot nu heeft anouk nog steeds geen wormen gelukkig maar.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Na de eerste behandeling pancur zouden de wormen zoals op de foto er dood uit moeten komen.De foto´s kloppen helemaal dat zie je na de behandeling.Maar jij zei dat ze nog leven dat zou niet moeten kunnen.nu herhalen dan ik doe het met 10 dagen daar zijn de meningen over verdeeld bij de da´s.Dan komen er of weer dode wormen uit of helemaal geen worm meer.succes lia hij gaat goed zo.

Link naar reactie
Delen op andere sites

dus ze mochten niet levend zijn?? Ik maak mij zo een zorge he cindy !!!! Mijn lieve kereltje!!! Vind het zo sneu.

maar jij zegt gewoon na 10 dagen? en geen 14 dagen??

Dit keer zijn het er wle veel zeg, jeetje !!! Maar ze mochten niet levend zijn maar benw el blij dat ieder geval deze er wel uit zijn

Link naar reactie
Delen op andere sites

Je doet het goed lia.Schoon zijn is wel belangerijk dus ook je handen wassen.Naar mij weten kunnen wij mensen wel door middel van handen de besmetting over brengen maar deze worm niet zelf krijgen.Dus ook je schepje schoon maken waar je het hok mee schoon maakt.katten kunnen wel de besmetting over brengen net als honden.Wat muizen betreft zal het zelfde gelden.Als je konijn wormen besmetting krijgt uit hooi wat je niet weet zal dat door o.a honden en katten komen die op dat land hebben gelopen.Maar nu blijken slakken het ook over te kunnen brengen.dus zullen steeds meer konijnen het kunnen krijgen en via groentens.

Link naar reactie
Delen op andere sites

nope, vandaag weer een hoop.

Ik was er wel blij mee of moet ik dat niet wezen>>???

Want bij iverquantel kregen ze de volgende dag na hun behandeling wormen, en daarna zag je ze niet meer.

Maar nu met panacur zie ik vandaag weer heel veel eurit komen zowel dood als levend(meer dood) weer een tros. Dus ik dacht: yes de panacur werkt super goed de middel blijft ze eruit gooien of begin ik het nou helemaal verkeerd te begrijpen?? Miss als ik morgen WEER zoveel wormen zie ga ik er direct mee naar de da.

Ik heb 1 stomme fout gemaakt en was best boos op mijnzelf. Pluisje liep los en ik was boven ff iets gaan pakken en kwam terug en zag bdk bij anouk liggen voor haar neus, die was absoluut van pluisje, ik was dus vergeten een kleed boven op te zetten.

Ik begon te schelden tegen mijn zelf, helemaal niet nodig maar ik was blij dat zij het niet meer had. Altands het is er voor de 3de behandeling van iverquantel en na de behandeling van panacur niet meer uit gekomen.

maar dit houd in dat pluisje dan wel heeel veel in zijn darmen heeft.

Ik hoop niet dat ik dus wel een degelijke de juiste beeld had dat hij wat dunner is geworden. Ik hoop maard at het schijnbedrog is.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hallo mensen, ben er laat mee, maar heb eindelijk testresultaten, maar ze zijn niet duidelijk.

De tweeling had dus maagwormen en die zien er idd uit zoals die van Lia (na panacur) en die op foto Cindy (voor panacur) Wat we niet snappen is dat maagwormen eigenlijk in de maag blijven en je ze niet levend of dood in de keutels zou mogen zien. Ze zouden immers door de darm verteerd moeten worden, wat bij ons duidelijk niet het geval was. Over een week moet ik weer een paar keutels binnenbrengen om te kijken of een herhaling nodig is.

Link naar reactie
Delen op andere sites

oke caroline hou ons op de hoogte.Lia als de wormen besmetting groot is zullen er ook meer wormen uit komen.Nu zie je dat er dus toch met pancur meer uit komen omdat het breder werkend is.Hou ons op de hoogte zou ik zeggen.Maar na de herhaling moet het toch echt over gaan hopelijk. Caroline mijn da zei dus dat de wormen juist niet verteren.

En vooral in de plek zitten waar de blinde darm keutels worden opgeslagen.Reden daar zitten de meeste goede stoffen ook voor het konijn.Maar meschien ligt het toch aan de soort worm.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Onze website website maakt gebruik van cookies. Meer informatie hierover lees je bij onze privacy policy Privacybeleid .