Ga naar inhoud

wormen bij konijnen


Aanbevolen berichten

  • Reacties 228
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Beste reacties in dit topic

Zo ik heb nog betere foto´s van het wormen onder deel.Na heen en weer over leg hier met mijn da zijn we uit eindelijk tot deze behandeling gekomen.

0.8ml pancur per kilo konijn en herhaling bij besmetting na 10 dagen.

Of ivomec injectie.Andere middelen helpen niet voor ledig.

Daarnaast komen levende wormen er uit op mooie gezonde keutels.Als ze er uit komen.En na behandeling zullen de dode wormen het lichaam alleen verlaten via de blinde darm keutels.Waar de wormen zich inderdaad in op houden.De persiese naam van deze worm krijg ik volgende week te horen.Word nog onderzocht.Maar komt inderdaad door besmetting via slakken.Dus weer heel wat meer duidelijker.

Hier de nieuwe foto´s.

dode%20wormen%20na%20behandeling%20(4).jpg

Hier zie je de levende wormen op de keutels boven.

Hier onder de blinde darm keutels Van een behandeld konijn.

Hier onder de foto´s na behandeling met pancur.En de wormen zijn dood.

dode%20wormen%20na%20behandeling.jpg

Hele trossen wormen kunnen er uit komen.

dode%20wormen%20na%20behandeling%20(3).jpg

dode%20wormen%20na%20behandeling%20(2).jpg

Link naar reactie
Delen op andere sites

Dat zijn er veel dat had pluisje ook.

Maar doordat ik gisteren hun pancur heb gegeven zijn ze dood eruit gekomen bij pluisje maar dan in de normale drollen en niet in de bdk want die heb ik ook niet gezien.

En anouk heeft niks gelukkig.

Maar dood is dood, ben daar wle blij mee ook zat het in de gewone drollen.

Maar anouk is 2 kilo nog iets ...= 1.6ml

pluisje is 1.9 kilo miss nu wel 2 kilo die kreeg 0.8ml

Ik had jou dus verkerd begrepen cindy sorry! dan heeftanouk te weinig gehad maar scheelt niet veel hoor. Pluisje kreeg 0.8ml en anouk 1 ml

Link naar reactie
Delen op andere sites

Dat zijn er veel dat had pluisje ook.

Maar doordat ik gisteren hun pancur heb gegeven zijn ze dood eruit gekomen bij pluisje maar dan in de normale drollen en niet in de bdk want die heb ik ook niet gezien.

En anouk heeft niks gelukkig.

Maar dood is dood, ben daar wle blij mee ook zat het in de gewone drollen.

Maar anouk is 2 kilo nog iets ...= 1.6ml

pluisje is 1.9 kilo miss nu wel 2 kilo die kreeg 0.8ml

Ik had jou dus verkerd begrepen cindy sorry! dan heeftanouk te weinig gehad maar scheelt niet veel hoor. Pluisje kreeg 0.8ml en anouk 1 ml

cindy schrijft dat je 0,8 per kg konijn moe geven! dus dan moe anou idd 1,6 ml krijgen en pluisje me zijn 1900 gram 1,5 ml!

Link naar reactie
Delen op andere sites

cindy schrijft dat je 0,8 per kg konijn moe geven! dus dan moe anou idd 1,6 ml krijgen en pluisje me zijn 1900 gram 1,5 ml!

dan geef ik bij de 2de behandeling meer dan. Het is gegeven en het heeft zo te zien goed gewerkt alles was dood vanmorgen

Link naar reactie
Delen op andere sites

Nooit gedacht dat een konijn zoveel wormen zou hebben. Dan is gewichts verlies ook geen wonder, getsie. Ik blijf zeker de drolletjes goed controleren!

Je moet echt geluk hebben om het op drolletjes te zien hoor, zeker als het buitenkonijnen zijn. Als je binnekort voor de entingen naar je DA moet, vraag dan gewoon eens panacur om preventief te ontwormen, het schaadt niet. Als je ziet dat er uitkomen, herhaal je dat gewoon elk jaar, komen er geen uit, dan ben je weer gerust :)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ja, de dode wormen zie je idd erg goed! Maar de levende niet en ze komen er dus niet met trosjes uit. Ik heb ze erg toevallig ontdekt hier en ik was al een paar weken aan het controleren. Ze drogen ook binnen de 10 minuten uit, dus als je een buitenkonijn hebt, zal je ze zelden zien, tenzij de besmetting zo ernstig is dat je konijn er last van begint te krijgen.

Cindy ben benieuwd wat je extra op stal hebt...

Link naar reactie
Delen op andere sites

in de mnd augustus bij pluisje was VRESELIJK, mijn vingers zaten er vol van en dan heb je 2 katten die om je heen janken. "ga weg ga weg ik zit eronder ga weg !!!!!

Proberen een wc papier of kraan te openen maar tegelijk voor zorgen dat je geen wormen ergens achter laat.

Ik heb gewoon het vermoeden dat het door het gras komt bij pluisje, miss liepen daar slanke of hun slijm achter gelaten. maar pluisje is schijnbaar wat sterker qua gezondheid want die heeft niks

Link naar reactie
Delen op andere sites

ok dan weet ik dat.

Anouk : 0.8x 2.4= 1.9ml

pluisje : 0.8x1.9= 1.5ml

thnks :D

maar ik heb vandaag weer gekeken en pluisje heeft niks meer en anouk nog steeds niet.

Het is inderdaad zo wat jij zei Cindy dat ze het pas geleden al gehad hebben dat de besmetting inder erg is

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Onze website website maakt gebruik van cookies. Meer informatie hierover lees je bij onze privacy policy Privacybeleid .