Ga naar inhoud

Zieke Snuffy


Noontjje

Aanbevolen berichten

  • Reacties 108
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Beste reacties in dit topic

Aaaaaaa ik had nog zo gehoopt dat het mee zou vallen of dat de da nog iets anders wist wat meer succes zou hebben. Het leek me zo'n leuk konijntje en dat steun zoeken vond ik ook al zo'n tranentrekker. :(

Heel veel sterkte en petje af dat jullie zijn belangen zo goed in het oog hebben gehouden.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Thanks voor jullie medeleven allemaal,

Snuffy had een erg slechte prognose en werd alleen maar slechter. Op de medicatie reageerde hij niet of nauwelijks. DA gaf aan dat hij altijd zou blijven sukkelen, n kneusje zou blijven. De kans dat hij wel op zwaardere medicijnen zou reageren was ook niet erg groot. Aangezien dit ook nog besmettelijk is voor andere konijnen kon er dus geen vrouwtje bij gezet worden. Zeker als her last v ging houden

Helaas was deze knappe vent pas 11 weken, hij heeft nu geen pijn meer.

Ik ga zo zijn kooi leegmaken en ontsmetten met Dettol..wat n verschrikkelijk gezicht die lege kooi..

:(:(

Link naar reactie
Delen op andere sites

Nyuszi, wat zal dat verschrikkelijk zijn voor je. Voor jou ook veel sterkte.

Net voor een compensatie terug geweest naar Intratuin Heerlen. Snuffy hebben we 19 dagen gehad, was 11 weken oud.

De winkel heeft de dieren in de kou (tocht) zitten met teveel dieren in een bak. Als je dan vraagt voor een vergoeding geven ze niet thuis, ook niet eens als je de aankoopprijs en 1 inenting verlangt,( 40€)dan hebben we niet eens de andere 120 euro DA kosten genoemd..Kan niet eens iets vanaf: Ow wat vervelend, sterkte..

Nee de winkel verschuilt zich achter procedures, gvd als er 1 week niet mobiel gebeld kan worden schreeuwt half NL moord en brand voor compensatie, maar koop je een doodziek dier wordt je afgewimpeld?

In welke wereld leven we anno 2012?

Morgen terug naar de winkel, ik zou niet graag die bedrijfsleider of is het bedrijfs-lijder willen zijn..morgen geldt weekendtarief;)

Even vooropgesteld het gaat niet over geld, ik had liever Snuffy terug gehad, maar kan me in het belang vd dieren ergeren.

Zij hebben niet gevraagd voor met 4 in een bak van 80x50 gezet te worden in de tocht ...

Als je dan zo'n reactie krijgt van: tja de procedures..dan heb ik zoiets van, procedures? Vernieuw jullie procedures maar eens wat betreft klant en diervriendelijkheid!

Want die laten ernstig te wensen over!

Dus mensen uit de omgeving Limburg, koop nooit meer uw dier bij Intratuin Heerlen, ga liever kijken bij Cavia en konijnenopvang 't Kuufke in Limbricht of Haas en Ko in Baarlo.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Weet je wat het beroerde is, voor zo'n zaak is het handel, en als ze doodgaan... jammer dan. Hoe beroerd het ook is voor jullie, jullie geven om dat beestje maar zij totaal niet.

Ik wil niet alle dierenzaken over 1 kam scheren hoor, want er zitten er genoeg tussen die wel hun best doen om de diertjes zo gezond mogelijk te houden en op een juiste manier te verkopen. Maar helaas zitten er ook een zooi bij die het niet zo nauw nemen. Pas geleden was ik ergens en telde ik even snel de dieren in het hokje. Was zo'n glazen bak die op de kopse kant zit van zo'n unit. Het "grootste" hok dus. Daar zaten wel geteld....... 13!!!!! dieren in! Een paar cavia's en de rest konijnen.

Het is en blijft triest hoe dit gelopen is en hoe jullie "geholpen" zijn. Ik hoop dat jullie het een plekje kunnen geven. Jullie hebben gedaan wat je kon maar helaas mocht het niet baten.

Nogmaals veel sterkte!!!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Bij de Intratuin in Heerlen loop ik ook altijd met een boog om de hokken heen.

Vind het zo zielig hoe ze daar zitten! Heel kleine hokken, heeeeel jonge konijnen... Mensen die daar werken hebben er absoluut geen verstand van. Bij de Pet's Place in Heerlen hebben ze wel wat grotere hokken, maar dan nog.

Ik kan er niet tegen. Helaas moet ik voor het hooi en bodembedekking altijd langs die hokken. :(

Hoop voor je dat je morgen nog iets kan bereiken in de winkel. Tip: Je kunt ook een klacht indienen via de website van intratuin. Deze klacht gaat dan naar het hoofdkantoor en die geven vaak eerder thuis dan winkelpersoneel.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Op levende dieren heb je meen ik ook garantie.

We gaan er dadelijk heen, houden jullie op de hoogte.

Alleen al uit klantvriendelijkheid mag je iets verwachten, gaat het mij niet eens om alle gemaakte dierenarts kosten.

Uit liefde voor Snuffy zijn we met hem naar de DA gegaan.

Compensatie voor aanschaf en enting nieuw konijn vindt ik niet meer als op zijn plaats.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Weet je ik vraag me dan af waarom heb je Fluffie hier dan gekocht. Je zegt dat je zag dat ze er slecht verzorgd werden. Juist dan moet je er geen konijn kopen. Als er niemand een diertje koopt stoppen ze wel met die handel.

IK weet dat je garantie hebt op dieren maar ik vind dat de handel gewoon moet aangepakt worden.

Ik vind het heel erg dat Fluffie dood is hoor en verwijt je ook niets. Vind het erg dat je er zoveel verdriet van hebt.

Maar ik moet zeggen dat ik al jaren een tot nu toe zinloos gevecht aan het voeren ben tegen de verkoop van dieren in tuincentrums etc. Zelf ruzie gemaakt met de politie hierover die na een melding van mij niets deed. Ik vind het ook nog steeds zwak dat eigenlijk de dierenbescherming er zich ook niet echt hard voor maakt dat handel voor gaat. Dat economische reden altijd voor gaan op het welzijn van dieren. Tenminste dat is mijn mening hierover. Maar als we massaal geen dieren kopen op plekken waar dieren zonder veel kennis van zaken worden aangeboden dan stop de verkoop wel denk ik.

IK was toevallig gisteren in de plaatselijke dierenwinkel en ook daar verkopen ze diertjes die te jong zijn. Heb hun er verschillende malen al op aangesproken maar er gebeurd niets. Ook de inspectie is er al geweest maar toch zie ik het steeds nog.

Een andere dierenwinkel waar ik geregel kom die krijgt zijn dieren via een fokker. Heeft ze ergens achterin de winkel staan zodat het geen impuls aankopen worden door mensen die ze zo snoezig vinden en hij heeft er ook wel verstand van. Daar zou ik als een konijntje zou willen kopen gerust een diertje durven kopen.

Dus een beetje gezond verstand gebruiken is op zijn plaatst en nooit nooit dieren bij een tuincentrum kopen. Je koopt toch ook geen vlees bij de groenteman???

Knuffels Belleke

Link naar reactie
Delen op andere sites

belleke ik ben het helemaal met je eens dat de tuincentra s moeten stoppen

met de verkoop van dieren

erger me er ook kapot aan maar ja het schijnt moeilijk te zijn om het te verbieden

ook ik heb mijn eerste 2 konijntjes uit de dw en later heb ik er nog een genomen

omdat hij er niet jofel uitzag

maar laat deze mensen eerst even bijkomen en hun verdriet verwerken om snuffy

kaart het later nog eens aan

ik bedoel het echt niet verwijtend hoor belleke

maar denk dat de mensen hier nu geen behoefte aan hebben

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik kan tegen de opmerking van Belleke. Daarom zit je op een forum. We zijn vandaag terug geweest naar de winkel. Na de negatieve ervaring van gisteren vandaag een zeer positief en prettig gesprek gehad met de bedrijfsleider.

We hebben onze op en aanmerkingen kenbaar gemaakt. Dit wdordt besprokene met hoofd vd afdeling.

Snuffy ( geen Fluffy)hebben we gekocht vanwege het feit dat hij ontzettend leek op een konijn wat ik heb gehad vroeger. En waar ik nog altijd prettige herinneringen aan heb.

In de natuur overleven de sterke dieren, sneuvelen de zwakkeren. Een combinatie v pech kan meespelen. Wij hebben Snuffy gekocht vanwege zn looks, nergens zwarte konijnen te vinden in onze buurt. Ook niet in de opvangen hierboven genoemd, niet in dwergformaat althans.

Dat wil zeker niet betekenen dat wij voorstander zijn v broodfok. (Tegengaan kun je het niet,maar idd kun je als consument kritisch zijn).

We hebben vandaag een bezoek gebracht aan opvang t Kuufke in Limbricht ( vlakbij Sittard) en hebben er een koppel uit gehaald welke er het langste zaten. Het zijn een zwart-witte voedster en bruin witte ex ram (Hollandertjes) met bijna zelfde tekening. Ze lijken echt op elkaar.

Het koppelen verliep uitstekend, evenals de reis naar huis en het badkameravontuur.

Nu liggen ze in de kooi te relaxen alsof ze niet anders gewend zijn.

Het leed v Snuffy verzacht het niet, maar toch zijn we blij dat we deze twee lieve 2 jarige konijnen uit de opvang weer hebben gehaald. Van de 4 konijnen die we hebben is alleen Dolly vd dierenwinkel.

Over een tijdje een groepskoppeling???

We hopen dat ze elkaar gaan verdragen...want uiteindelijk willen we dat ze met hun 4tjes heel oud mogen worden!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Onze website website maakt gebruik van cookies. Meer informatie hierover lees je bij onze privacy policy Privacybeleid .