Ga naar inhoud

Zieke Snuffy


Noontjje

Aanbevolen berichten

  • Reacties 108
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Beste reacties in dit topic

Hoi allemaal,

Geen fijn moment mij voor te stellen, maar ik ben de man v Noontjje.

Zijn net terug v 2e bezoek DA in 2 dagen....:(

Hij heeft snot. Dit hebben ze verwijderd, nu moeten we het niezen aan moedigen. Met als doel dat hij weer gaat eten en drinken. We hebben vd da nog extra medicijn gekregen. Dit als de snot er morgen weer heftig is.

We hopen op een goed herstel en dat ie gauw tekenen v verbetering laat zien..

Wish us luck!

Gr Danny

Link naar reactie
Delen op andere sites

Klinkt misschien een beetje gek, maar hebben jullie al gedacht aan een beetje te proberen dampen boven een hete pot of aërosollen met jullie konijntje? Met fysiologisch water of eventueel iets van druppeltjes er in?

Toen mijn konijn myx had en hij een longontsteking had kreeg hij het ook erg benauwd met snot en piepende adem... Het dampen heeft hem toen wel veel verlichting gebracht!

Veel succes!

Link naar reactie
Delen op andere sites

We hebben alleen eucalyptus in huis en van die bolletjes die we zelf bij een verkoudheid gebruiken voor te stomen.. soort dampo zeg maar.. kan dat ook

gebruikt worden?

Wat ik wel raar/opmerkelijk vind is dat ons koppeltje Dolly en Flap heel rustig is in hun verblijf sinds dat Snuffy ziek is. Ze zitten niet samen..

Uiteraard houden we die 2 ook goed in de gaten en willen niet dat ze dadelijk állemaal ziek zijn. Gelukkig zijn ze nog goed actief en erg klef met elkaar.

We keep you posted.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Snuffy heeft baat gehad bij het uitspuiten van zijn neusje.

Hij hupt weer een beetje door zijn kooi en heeft al paar keer aan de witlof geknabbeld!

Hij heeft alleen nog niet echt moeten niezen, dus we brengen zo samen een badkamer-sauna-bezoekje.. om te stomen.

Deur dicht, verwarming vol open, warme kraan open...

Hoe lang moet ik daar zo blijven zitten??

Anders trek ik uit voorzorg de bikini aan. Hahaha.

aangepast door Noontjje
Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik deed het een kwartier! Je kan daar mee beginnen en dan zien wat dat geeft! :)

Ik heb in de tijd mijn konijn zijn neusje ook zelf uitgespoeld met fysiologische oplossing die ik bij de apotheek gewoon kon krijgen! Een paar druppeltjes vocht in elk neusgat en dan Moéten ze wel niezen... Dit was samen met het dampen (met eucalyptus heb ik dat gedaan) héél efficiënt!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Meneer in de handdoek gewikkeld, op weg naar de sauna!

Warme kraan vol open, badkamer deur dicht, verwarming op 22.

Een echte sauna..!!

Meneer vond het zichtbaar lekker bij de dampen met eucalyptus.

Ja, ik heb er 2 druppels van in gedaan zonder je berichtje te lezen Reusje. :)

Snuffy bleef lekker in de handdoek liggen.

Hij genoot er zichtbaar van.

Naarmate de minuten verstreken, begon hij rustiger te ademen.

Beetje geniest, maar niet echt noemenswaardig.

Ik voelde wel zijn buikje rommelen, alsof hij drolletjes aan het produceren was.

Er kwamen ook 3 innie minnie keuteltjes uit! :)

Terug in de kooi heeft hij 5 ml Olvarit wortel gegeten en 1 blaadje witlof.

Jippie!!!

Ik zag hem net op eigen initiatief een strootje knabbelen. :D

Zijn medicijnen heeft hij vanavond tijdens het bezoek aan de DA meteen gehad, zodat hij die stress nu niet meer heeft.

Nu mag hij lekker uitrusten.

Dan kan ik hem vannacht tenminste weer even storen ;).

Link naar reactie
Delen op andere sites

Oh gelukkig dat het wat beter gaat. Ik maak de oogjes altijd schoon met een beetje kamillethee en een gaasje. Kruiden vinden ze altijd lekker als ze niet goed eten. Je kunt gewoon bij de supermarkt van die verse kruidenpotjes halen voor op de vensterbank.

Van die potjes moet je wel opletten dat er niet teveel andere spullen in zitten denk ik. Ik heb ook wel zelf gepureerd en fijn gemaakte groentes gegeven. Maar dat is een klusje om het goed fijn te krijgen.

Zelf gebruik ik bij snot altijd zilverwater en ik vind echt dat het helpt.

Ik hoop dat de AB nu goed aanslaat en hij snel op gaat knappen want het is wel een schatje ben helemaal verliefd op hem.

Knuffels Belleke

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Onze website website maakt gebruik van cookies. Meer informatie hierover lees je bij onze privacy policy Privacybeleid .