Ga naar inhoud

Kiddo aangevallen, geschrokken en mank


kb1988

Aanbevolen berichten

Sorry, ik weet wel dat jullie het goed bedoelen. Ik vind zelf dat ik het geld beter kan besteden, voor als er écht iets is. Als hij een beetje piept bij het eten, hoeft dat nog niet meteen een probleem te zijn vind ik. Hij eet nog evenveel als gewoon en ook gewoon de harde dingen. Hij knaagt zelfs nog aan het hok! Zijn gedrag is inmiddels weer de oude. Waarom zou ik naar de DA gaan, omdat een konijntje een beetje piept bij het eten? Ik heb hem gisteren bij de kaakjes gevoelt bij de wangetjes en hij spartelde niet tegen. Houdt in dat hij geen pijn heeft.

Vorige week zondag naar de DA geweest en nu krijg ik al een reactie dat men medelijden heeft dat ik hem niet naar de DA breng? Gaan jullie wekelijks naar de dierenarts dan? :o

Nogmaals, als er echt verontrustende dingen te zien zijn, ga ik wel naar de dierenarts, net als toen met het dikke oog en vorige week na de aanval. Als het geld straks op is vanwege onzinnige dingen, kan ik niet meer naar de dierenarts als er echt wat is.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Reacties 163
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Beste reacties in dit topic

Als jij het aanraakt en hij reageert niet wil niet zeggen dat hij geen pijn heeft.

Een konijn is een prooidier. Waardoor hij in zijn natuur heeft zitten om geen pijn aan te geven omdat ze weten dat ze dan de zwakke zijn.

Mijn konijn blijft ook liggen als ik hem op zijn rug leg. Wil niet zeggen dat hij dat fijn vind maar dat doen ze omdat ze zich dan dood voor doen in de hoop dat een jachtdier het niet boeiend vind.

Een konijn is goed in het verbergen van pijn.

En piepen tijdens het eten? Ik neem toch aan dat je wel snapt dat dat niet gezond is?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Sorry, ik weet wel dat jullie het goed bedoelen. Ik vind zelf dat ik het geld beter kan besteden, voor als er écht iets is. Als hij een beetje piept bij het eten, hoeft dat nog niet meteen een probleem te zijn vind ik. Hij eet nog evenveel als gewoon en ook gewoon de harde dingen. Hij knaagt zelfs nog aan het hok! Zijn gedrag is inmiddels weer de oude. Waarom zou ik naar de DA gaan, omdat een konijntje een beetje piept bij het eten? Ik heb hem gisteren bij de kaakjes gevoelt bij de wangetjes en hij spartelde niet tegen. Houdt in dat hij geen pijn heeft.

Vorige week zondag naar de DA geweest en nu krijg ik al een reactie dat men medelijden heeft dat ik hem niet naar de DA breng? Gaan jullie wekelijks naar de dierenarts dan? :o

Nogmaals, als er echt verontrustende dingen te zien zijn, ga ik wel naar de dierenarts, net als toen met het dikke oog en vorige week na de aanval. Als het geld straks op is vanwege onzinnige dingen, kan ik niet meer naar de dierenarts als er echt wat is.

Als het moet sta ik meerdere malen per dag op de stoep bij de da! En ja, dat is ook al voorgekomen.. Een konijn kan zeer snel verslechteren..

Al eens aan een konijnen verzekering gedacht?

Piepen onder het eten is niet normaal, maar het ging ook nog eens niet alleen om het piepen.. Het ging ook om scheef kauwen! En wat gebeurd er met konijnen waarvan de kaken scheef op elkaar staan?? Juist! Die kiezen slijten onvoldoende af, er komt pijn bij kijken, er komt in het ergste geval stoppen met eten bij kijken (daarna stille darmen en dood). Als dit blijvend is kan het best zijn dat jij om de 4 weken bij je da zit voor kiezen slijpen. Ten eerste is de narcose en stress ongezond, ten tweede kost het je meer dan 100 euro per keer!! En dan ga je nu lopen tobben over een da controle..

aangepast door Nicky_the
Link naar reactie
Delen op andere sites

Scheef kauwen heb ik één keer gezien en ook maar 1 of 2 keer op en neer en verder was het weer gewoon recht kauwen. Op mijn part kan hier een slotje op. Ik lijk niet tot jullie door te dringen en ik laat me deze keer niet weer ompraten. Vorige week werd ik min of meer uitgelachen door de DA, waarom ik in hemelsnaam hiervoor naar hen toe kwam.

Link naar reactie
Delen op andere sites

ken, het gaat er niet om dat je elke week een keer bij een DA moet zijn geweest, natuurlijk niet. Maar het gaat er om dat je Kiddo de benodigde medische zorg moet geven. Als hij echt scheef kauwt zoals je zegt en hij piept ook nog eens bij het eten kan dit echt een teken zijn dat het fout zit in dat bekkie.

Dat je aan zijn wangen mag komen zegt niks. Als Max erge haken heeft mag ik ook aan zijn wangen en kop komen zoveel ik wil en geeft hij geen kik. Dat hij haken heeft of last van zijn mondje merk ik aan andere dingen. Bepaald gedrag bij het eten. (Max word nukkig omdat eten hem niet goed lukt, maar voor Kiddo kan dit piepen zijn en zijn kaak in een andere stand houden.)

Dit is ook niet iets waar je nu op zondag gelijk mee naar de DA hoeft, maar het is wel verstandig om naar te laten kijken. Vind je dat het teveel geld kost, moet je geen dieren nemen. Het onthouden van medische zorg valt onder dierenmishandeling (dit is zo volgens de wet, dit verzin ik niet zelf). dit is geen acute medische nood, maar het kan wel zijn dat hij lijd. Ik kan Kiddo niet zien en ik ben geen dierenarts, dus ik kan ook niet zeggen dat er werkelijk wat aan de hand is, maar met wat jij zegt vermoed ik wel dat er iets niet helemaal goed zit in dat bekkie. Zou jij het op je geweten willen hebben dat Kiddo onnodig lijd?

en ongezond om veel geld aan een DA uit te geven? Dit vind ik niet terecht. Deze uitspraak laat meer iets van jou zien...Een konijn is een dier, net als een hond en een kat. Die dieren zijn afhankelijk van hun baasjes en worden ook niet voor de lol ziek. Als je een huisdier neemt ben jij daar verantwoordelijk voor, ook voor de gezondheid van het beestje. zoals ik al eerder zei: het onthouden van medische zorg valt officieel onder dierenmishandeling. Nederland kent helaas veel te weinig regels voor het houden van huisdieren, maar dit is er wel een. En terecht.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik kan me op zich voorstellen dat je niet direct bij de dierenarts op de stoep staat vanwege wat gepiep en een kaak die één keer scheef gehouden werd, als het konijn verder helemaal zichzelf is. Wat me wel verbaasd is dat je spijt hebt dat je naar de dierenarts bent gegaan. Want wanneer een klein konijn als Kiddo door een husky (flinke hond dus!) gegrepen wordt, spreek je toch niet meer van een wissewasje? En als de dierenarts jouw bezoek aan haar echt om te lachen vond, dan lijkt dat me een goede reden om een andere dierenarts te kiezen. Als jij bij de dierenarts komt omdat je je zorgen maakt om je dier, dan hoort je dierenarts die zorgen serieus te nemen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Je zet zelf je zorgen hier neer van het schuin houden van zijn kopje tot aan het gepiep bij het eten en vervolgens sla je alle adviezen in de wind en zijn mensen hier niet "gezond" bezig. Ik ben het met je eens dat sommige mensen het kunnen overdrijven maar een discussie dat Kiddo het slechter had kunnen treffen.........het is niet meer dan normaal dat als je een huisdier aanschaft, ze ruimte geeft en er alles aan doet om het beestje een zo fijn mogelijk leven te geven. Dat er in je leven dingen gebeuren waardoor je misschien door gezondheidsredenen of door financiële omstandigheden niet meer in staat bent dit te doen is een ander verhaal. Maar door te zeggen dat je dat er op dit moment niet voor over hebt en andere prioriteiten stelt: neem jij aub nooit geen kinderen zeg! Ondertussen open je het ene topic na het andere en zet je erg leuke foto's van Kiddo neer maar iedere keer is er wel weer wat. Je doet mij een beetje denken aan het Munchhausen syndroom. Begin er echt een beetje aan te twijfelen of je wel helemaal jofel bent.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Als baasje ken je je konijn toch echt het beste en weet je heel goed wat normaal is en wat niet. Ik begrijp niet dat leden van het forum TS ervan beschuldigen dat hij slecht voor zijn konijn zorgt. Wij kennen het konijn toch niet en kunnen toch niet via een filmpje of foto zeggen of er iets aan de hand is? Het is natuurlijk goed bedoeld, maar ik vind jullie wel erg hard.

Echter snap ik TS zijn spijt om naar de dierenarts te gaan ook niet helemaal. Je hebt daarin goed gehandeld! Het is balen dat het zoveel geld kost (zou ik ook echt van balen namelijk), maar een aanval van een hond kan heel wat aanrichten. Jammer dat de dierenarts je daarin niet steunde.

Ik heb niet het gevoel dat je slecht voor je konijntje zorgt en heb daarom ook geen medelijden met Kiddo, volgens mij heeft hij het goed bij jou.

Tegen de rest van de leden wil ik zeggen dat je niet te snel met je oordeel klaar moet staan, wij kennen het konijn namelijk niet en waren niet bij de aanval van de hond. Helpen is altijd goed, maar zeggen dat je medelijden hebt met Kiddo vanwege de slechte verzorging, noem ik geen helpen meer.

Link naar reactie
Delen op andere sites

@Ingeping TS geeft aan niet meer voor dingen naar de DA te gaan omdat het konijntje geen prioriteit heeft.

Dan heb ik inderdaad medelijden met het konijntje, want als het dus ziek word en TS vindt het geen prioriteit of wil niet naar de DA vanwege de kosten dan vind ik dat heel erg sneu voor dat konijn!

Dieren kosten nou eenmaal geld. Dat weet je voordat je eraan begint. Als je dat geld niet hebt of er niet aan uit wil geven moet je gewoon geen dieren nemen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Het overige reageer ik niet meer op, want dit blijft een welles niettes spelletje...

Maar een konijnverzekering heb ik nog niet eerder van gehoord, bestaat dat?

Ja, zeker bestaat dat. Je betaald een bepaald bedrag in de maand en als de dingen onder je verzekering vallen betaal je alleen een eigen risico.

Ik zelf zet zelf een bepaald bedrag per maand opzij voor de da, maar ik denk dat de konijnen verzekering zeer goed bij jou zou passen... Dan hoef je je geen zorgen meer te maken over de kosten van de da en kun je altijd (ongeacht je financiele gesteldheid) naar de da. Je kunt dus altijd je konijn(en) voorop zetten.

aangepast door Nicky_the
Link naar reactie
Delen op andere sites

daarom heb ik niet gekozen voor verzekering bij Kanina maar zelf geld appart te zetten,omdat haakjes verwijderen er al niet bij hoorde.

dus nu zet ik elke maand zelf geld op zij, op een spaarrekening wat ik anders aan verzekering zou betalen.

en als ik bv eind april mijn konijnen moet laten inenten zet ik een dag er voor het geld over naar de betaalrekening.

Link naar reactie
Delen op andere sites

daarom heb ik niet gekozen voor verzekering bij Kanina maar zelf geld appart te zetten,omdat haakjes verwijderen er al niet bij hoorde.

dus nu zet ik elke maand zelf geld op zij, op een spaarrekening wat ik anders aan verzekering zou betalen.

en als ik bv eind april mijn konijnen moet laten inenten zet ik een dag er voor het geld over naar de betaalrekening.

Maar niet iedereen is in staat om zelf een geldpot te sparen wat hij/zij alleen aan de konijnen uitgeeft. Dan is een verzekering zeker wel een goede oplossing. Vandaar dat ik dat op noemde.

Link naar reactie
Delen op andere sites

ik heb er ook al eens naar gekeken. De meest voorkomende dingen vallen niet onder die verzekering. ook dingen die al bestaan niet. tel dat geld wat je jaarlijks aan premie betaald eens bij elkaar op. kun je aardig wat keren voor naar de DA;) en over het algemeen hoeft een dier niet zo vaak naar een DA. Als ik kijk naar Mini. die is voor sterilisatie bij de DA geweest, en nu vorige maand voor het eerst omdat ze haakjes had. maar mag het met 5 jaar? Max heeft naast zijn haakjes verder ook niet veel meer. Ja hij plaste zichzelf nat. heeft een afwijking in zijn rug, maar daar is niks aan te doen. Met een ander hok gaat dat prima, dus buiten zijn haakjes komt hij ook niet meer bij de DA. Ook voor Max dus, onnodige kosten aan premie gemaakt.

Voor mijn kat Rose had het waarschijnlijk wel uitgekund. zijn bij 500 euro gestopt met tellen :P bloedonderzoek,virus onderzoek, ontlasting onderzoek, medicatie, opname, strilisatie, entingen. Maar ja het probleem is er nog steeds en is al van voor je de verzekering af sluit, dus worden ook die kosten niet vergoed. Maar als ik een jonge kat koop, ga ik er gewoon van uit dat die gezond is en ik dus geen verzekering nodig heb. Rose is een uitzondering wat betreft medische kosten bij een jong dier.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ook bij ons geen verzekering, maar altijd het gezonde verstand... Dus altijd wat geld achter de hand "voor het geval dat" en voor de entingen van de konijnen. De beide katten zijn zo'n zeven jaar geleden voor het laatst bij de DA geweest voor hun castratie en eenmaal een enting. Waarschijnlijk hebben we geluk met onze diertjes - of hun verzorging is overmatig goed :P

Link naar reactie
Delen op andere sites

niet gezond meer?

Je hoort voor dat beestje te zorgen ongeacht de kosten.

En je eerste konijn was misschien ouder geworden als je uit voorzorg naar de dierenarts was geweest;)

Ik heb gewoon medelijden met je konijntje dat hij niet eens naar de dierenarts KAN als er wat aan de hand is omdat het baasje het gezonde liefhebberij vind wat in zijn ogen blijkbaar geen geld uitgeven is

Ik heb geen medelijden met dat konijn hij heeft het echt wel goed , zeker als ie straks een maatje heeft , Als kiddo echt naar de da moet gaat hij wel , dat zegt TS ook , maar ik loop ook niet zo snel naar een da hoor , met de honden niet , met de pony's niet , met de konijnen niet , maar als het echt nodig is wel natuurlijk , er zijn paarden eigenaren die bv een paar keer per jaar de tandarts laten komen , hahaha die vind dan altijd wel een paar haakjes , bij mij kijkt de smid[ indien nodig ],naar de tanden en vijlt zo nodig af , maar als de paarden goed eten , laat ik echt geen tandarts uit voorzorg komen , of de chiropractor om te kijken of de rug nog wel in orde is , ik denk dat TS dit ook bedoelt , eerst ff aankijken , als er echt wat is naar de da .

Niks mis mee imo

Link naar reactie
Delen op andere sites

Fijn dat er ook iemand is die mijn verhaal snapt. Ik begrijp dat iedereen super gek met konijntjes is en dat is jullie goed recht, want ik ben ook helemaal weg van konijnen. Iedereen zijn eigen manier om ermee om te gaan. Zoals bovenstaande reactie zei, als er echt wat is ga ik écht wel. Kiddo is mij veel te veel waard om aan de kant te zetten.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Onze website website maakt gebruik van cookies. Meer informatie hierover lees je bij onze privacy policy Privacybeleid .