Ga naar inhoud

Kiddo aangevallen, geschrokken en mank


kb1988

Aanbevolen berichten

  • Reacties 163
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Beste reacties in dit topic

Ik snap niet waarom je niet naar een andere dierenarts gaat.

Want het klinkt allemaal belachelijk slecht en je doet er niks aan omdat?

Je hoopt dat het vanzelf overgaat ofzo?

Als ze er lang genoeg mee doorlopen gaat het inderdaad ook over. Maar dan heb je misschien ook geen konijntje meer.

Misschien toch eens prioriteit bij Kiddo gaan leggen?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Er zijn natuurlijk kleinere hokken als de jouwe, maar dat wil niet zeggen dat de jouwe groot genoeg is. hoeveel m2 is je hok?? voor 1 konijn moet hij minimaal 1m2 zijn, voor 2 konijnen 2m2. Maar dat is minimal. Ik vind dat zelf vƩƩƩƩl te klein! Maar als je een koppel hebt, en je hok is te klein, kunnen ze zich sneller irriteren aan elkaar.

Misschien kun je naar de DA gaan met kiddo. eet hij nog wel goed?? kwijlt hij? knarsetand hij?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Kiddo eet nog erg goed, hij kwijlt niet en het knarsetanden is ook over. Dit is ook de reden dat ik nog geen DA heb ingeschakeld. Ik heb geen geld meer voor de DA, die DA op zondag heeft me gewoon 51 euro gekost, terwijl Kiddo best zonder had gekund. Je hoeft niet met het minste of geringste naar de DA, ben eerlijk gezegd een beetje boos op mezelf dat ik me hier heb laten ompraten en me dit zoveel heeft moeten kosten. Zal deze keer niet gebeuren, zolang Kiddo goed eet, maak ik me geen zorgen. (Ik hou het natuurlijk wel goed in de gaten, door hem regelmatig iets hards bij me op de bank te laten eten, wat prima gaat) Heb hem ook niet meer schuin zien kauwen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Als je konijn je niet eens waard is wat heb je hemdan?:s

Toen ikvan de week naar de da ging nam ik ook 200 mee. erg veel maar als het nodig is geef ik dat aan mijn konijnen uit.

En als je niet was gegaanen hij had wel egn inwendige bloeding n hij was nu dood geweest was je veel meer kwijt dan 51 euro

Link naar reactie
Delen op andere sites

Als je konijn je niet eens waard is wat heb je hemdan?:s

Toen ikvan de week naar de da ging nam ik ook 200 mee. erg veel maar als het nodig is geef ik dat aan mijn konijnen uit.

En als je niet was gegaanen hij had wel egn inwendige bloeding n hij was nu dood geweest was je veel meer kwijt dan 51 euro

Als hij een inwendige bloeding had, kon de DA niets meer doen vertelde ze. 51 euro om even te kijken wat er was en een spuitje. Ik had gedacht dat jullie zoiets wel zouden weten. Mijn vertrouwen is dus gedaald en zolang ik geen problemen merk, ga ik ook niet naar de dierenarts. Heb ook geen geld meer over hiervoor.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Kiddo eet nog erg goed, hij kwijlt niet en het knarsetanden is ook over. Dit is ook de reden dat ik nog geen DA heb ingeschakeld. Ik heb geen geld meer voor de DA, die DA op zondag heeft me gewoon 51 euro gekost, terwijl Kiddo best zonder had gekund. Je hoeft niet met het minste of geringste naar de DA, ben eerlijk gezegd een beetje boos op mezelf dat ik me hier heb laten ompraten en me dit zoveel heeft moeten kosten. Zal deze keer niet gebeuren, zolang Kiddo goed eet, maak ik me geen zorgen. (Ik hou het natuurlijk wel goed in de gaten, door hem regelmatig iets hards bij me op de bank te laten eten, wat prima gaat) Heb hem ook niet meer schuin zien kauwen.

pff dit maakte me eigenlijk best boos.. Je zei eerder een reserve potje te hebben voor als Kiddo naar de da moet en nu ineens heb je na 51 euro geen reserve potje meer....

Een reserve potje voor de DA is een zeer goed idee, maar 51 euro is veel te kort!!! Al helemaal als je er straks 2 hebt of als Kiddo de rest van zijn leven aan zijn tanden geholpen moet worden omdat JIJ nu zo eigenwijs bent..

Vorig jaar toen mijn nijnsels ziek waren was ik zo'n 200 euro kwijt, waarbij is zeer veel gratis van mijn da gekregen heb. Mijn da zag namelijk geen positief uitzicht meer (dacht dat ze beiden zouden overlijden). Ik voelde het echter anders en wilde door gaan. Ik dwangvoerde ze 18uur per dag om het half uur en kocht allerlei kruiden en groenten om ze maar aan het eten te krijgen.

Omdat mijn da daar respect voor had kreeg ik alle consulten gratis. Op een gegeven moment kreeg ik ook gratis medicijnen.

Die 200 euro was dus alleen dierenarts kosten. De groente, kruiden, verschilldende biks komen daar nog bovenop!!

En tja kom ik weer met mijn hond.. Die heeft me zeker 2 jaar lang minimaal 200 euro per maand gekost (vaak nog meer) aan dierenarts kosten!!

En wat denk je dat een spoed operatie had gekost wanneer dit nodig was geweest? Ben je ook al snel 100 tot 200 euro kwijt voor alleen de operatie. Komt nazorg, medicijnen etc etc nog boven op. Wat had je dan gedaan met je 51 euro reservepotje??

Mijn reserve potje voor de da kosten van de dieren is 500 euro. Daarnaast heb ik nog een algemeen reserve pot voor het huishouden en spullen die stuk gaan en eventuele overige da kosten van veel meer als 500 euro. Mocht er een dure operatie van de dieren komen (honden kunnen al snel op 1500 euro zitten na bijv een aanrijding) dan is dat geen probleem. Ik zou er namelijk echt niet mee kunnen leven dat ik mijn dier moet laten inslapen omdat ik geen geld voor een operatie heb!!

Jij hebt voor Kiddo gekozen, Kiddo heeft niet voor jou gekozen. Dus moet jij ervoor zorgen dat hij altijd alles krijgt en kan krijgen wat hij nodig heeft! Da zorg, eten, drinken, een goed hok, 24-7 goede loop ruimte, genoeg te knagen, een vriendin etc etc.

Link naar reactie
Delen op andere sites

je vertrouwen in ons is gedaald?

dacht je dat wij hier dierenartsen waren dan?

Precies. Alsof wij hier kunnen oordelen dat Kiddo niets over heeft gehouden na een aanval van een hond. Als je bedenkt dat de meeste konijnen een aanval niet overleefd, is het niet gek om naar een DA te gaan. Wat als hij wel wat had gehad?

En alleen naar de DA gaan als hij niet eet? Denk dat mijn Maaike dan al niet geleefd had of dat ik veel (maar dan ook Ʃcht vƩƩl) te laat in actie was geschoten. 51 euro is niets qua medische kosten van een konijn, ze horen er bij. En als je dat niet kunt veroorloven, moet je geen dieren nemen. Onthouden van medische zorg aan dieren is bovendien strafbaar.

Om even een voorbeeldje te geven... mijn Maaike heeft mij dit jaar honderden euro's gekost. Volgens mij ben ik een keer of 8 bij de DA geweest en maar 2 keer was ze net gestopt met eten....

En nee, ik heb ook geen ezeltje dat geld schijt en nauwelijks inkomen..., maar ik heb voor mijn dieren gekozen en daar horen kosten bij.

Als jij zo ingesteld bent, kan ik alleen maar erg veel medelijden hebben met Kiddo...

Net als al dat aanrommelen met hem. Brrrr.

Link naar reactie
Delen op andere sites

kenheimer elke keer word je boos op ons

eerst over het idee om kiddo als dekram te gebruiken

dan weer over zijn huisvesting en buiten los laten lopen

nu ben je weer beledigt over het aanraden om met kiddo

naar de da te gaan

en zo heb je altijd wat te vitten op de adviesen die je hier krijgt

maar toch kom je zelf steeds weer advies vragen aan ons

als ik geen vertrouwen had in deadviesen hier was ik allang

gestopt met bb

Link naar reactie
Delen op andere sites

Nogmaals, als er een spoedoperatie nodig is, dan zorg ik dat dit gebeurd, maar om uit voorzorg telkens rekeningen van 50 euro te gaan betalen gaat mij te ver! Het konijn heeft inderdaad niet voor mij gekozen, maar een andere eigenaar was waarschijnlijk niet op zondagavond op het laatste moment nog naar de Dierenarts gegaan. Een andere eigenaar had waarschijnlijk ook dezelfde beslissing genomen als ik nu doe. Kiddo had veel slechter terecht kunnen komen, 24/7 in een te klein hokje zoals je meestal ziet. Konijnen zijn leuk, maar het moet niet uit de hand gaan lopen. Ik ben best in staat om een konijn te gaan dwangvoeden als dit nodig is, maar zoals ik nu meerdere keren gezegd, ben ik niet van plan om bij elk wissewasje naar de DA te stappen. Blijkbaar kan ik het niet vaak genoeg zeggen, want jullie proberen me toch wel om te praten.

Link naar reactie
Delen op andere sites

kenheimer elke keer word je boos op ons

eerst over het idee om kiddo als dekram te gebruiken

dan weer over zijn huisvesting en buiten los laten lopen

nu ben je weer beledigt over het aanraden om met kiddo

naar de da te gaan

en zo heb je altijd wat te vitten op de adviesen die je hier krijgt

maar toch kom je zelf steeds weer advies vragen aan ons

als ik geen vertrouwen had in deadviesen hier was ik allang

gestopt met bb

Heel veel adviezen volg ik op. Zonder jullie had Kiddo zich kapot gevochten met een ander mannetje, had ik hem gekoppeld met een vrouwtje van een collega en een nestje genomen. Tevens zou ik hem dan nooit aan een vast maatje koppelen ooit. Sommige dingen gaan mij gewoon te ver, omdat ik ook nog een eigen leven heb. Kiddo lijkt me niet ongelukkig en ik weet zeker dat hij ook goed functioneerd zonder maatje. Toch heb ik me dit laten aanpraten en ga ik dit doen. Omdat ik een paar adviezen aan de kant schuif, betekend het nog niet dat ik niets aan neem.

Link naar reactie
Delen op andere sites

maar stel dat je niet naar een dierenarts was gegaan en Kiddo was die nacht overleden dat had je mischien spijt gekregen.

omdat je dan niet was gegaan wat mischien zijn leven had kunnen redden.

ik heb nu een apparte rekening waar ik elke maand geld op stort wat ik extra kan missen en die rekening is voor de konijnen.

bij kanina was dat echt nodig want daar moest ik elke 6 weken 100 euro voor betalen aan haar haakjes.

Link naar reactie
Delen op andere sites

nou ik ben blij dat kiddo een maatje krijgt

maar hij zal eerst gecastreerd moeten worden

ik ben een baasje wat ook in het weekend naar de da gaat

ik ben elk jaar veel geld kwijt aan dakosten

ook ik heb een eigen leven maar daar gaan we het nooit eens over worden

succes met kiddo

Link naar reactie
Delen op andere sites

Je moet niet uit gaan van ; Nou mijn konijn mag in ieder geval af en toe los dus is hij gelukkig als wanneer hij in een klein hokje zit.

Die konijnen in die kleine hokjes zijn niet gelukkig maar ik vind niet dat je dan maar moet zeggen; Nouja mijn konijn heeft het iets beter dus ben ik goed bezig.

Mijn konijnen hebben mij ook heel veel geld gekost. En dan meer op het gebied van de tuin afsluiten zodat ze er niet uit kunnen, hekken bouwen dat ze elkaar niet kunnen aanvallen door de rekken heen. Ik ben overgestapt op science selective na het advies van hier en dat is ook geen goedkoop voer.

Maar ik heb 4 konijnen genomen en ik vind dat ik daar voor moet zorgen. En als ik dat niet zou kunnen zou ik ze wegdoen zodat ze een beter leven kunnen hebben.

Maar om uit voorzorg telkens rekeningen van 50 euro te gaan betalen gaat mij te ver! Het konijn heeft inderdaad niet voor mij gekozen, maar een andere eigenaar was waarschijnlijk niet op zondagavond op het laatste moment nog naar de Dierenarts gegaan.

Uit voorzorg rekeningen van 50 euro stelt ook niet zo heel veel voor.

Ik ben donderdagavond met spoed naar de dierenarts geweest, die heeft gekeken en wat haren op kweek gezet en dat kostte me ook 35 euro. Ik ga dan niet zitten zeuren dat ik 35 euro betaal om even te laten kijken.

Als ik het niet gedaan had en mijn konijn zou de volgende dag dood in der hok liggen zou ik het veel erger vinden. Dan zou dat geld me echt gestolen kunnen worden!

Je neemt een konijn omdat je er voor wil zorgen. En als je daar niet (Op medisch gebied) voor wil zorgen omdat het geld kost moet je geen konijn nemen.

Als jij iets mankeert ga je ook naar de huisarts ook al zegt de huisarts dat het vanzelf wel over gaat. Want je wil zelf toch ook weten of je iets mankeert?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik snap de hele discussie niet echt :$

Als je mijn da kosten van afgelopen jaar bekijkt , had daar een mooie vakantie tegenover gestaan maar als je dieren hebt, dan heb je de verantwoording en als je diertje aangevallen wordt door een hond, ook al is het in het weekend dan vind ik het niet meer dan normaal (!!) dat je een dierenarts ernaar laat kijken voor alle zekerheid, ongeacht de kosten. Onze hond had laatst ook een probleempje en ja hoor altijd in het weekend, en ook dik 250 euro kwijt, maar dat neem je op de koop toe want het beestje verdient de beste zorg als ie iets mankeert lijkt me......:$

Als ik iets niet vertrouw dan ben ik bij de da ook al is het zondag, en dan ben ik al aardig handig met problemen oplossen van de nijntjes maar wil toch voor alle zekerheid altijd een da zijn mening. Je hoeft maar iets over het hoofd te zien toch?

Hier op bb proberen ze je te helpen zodat je nog lang van je nijntje kunt genieten, dat betekent niet dat we hier allemaal dierenartsen zijn, de meesten spreken uit ervaringen en proberen je dan zo goed mogelijk advies te geven. Jij bent degene die als laatste de beslissing neemt maar val ons daar niet op aan, wij bedoelen het goed. En je vraagt ook steeds om raad, dus blijkbaar hecht je wel waarde aan ons advies........

Nogmaals wij vallen je niet aan, we geven goedbedoeld advies :mdr:

En het is duidelijk dat je veel om kiddo geeft, daar twijfel ik niet aan.

Probeer de adviezen mee te nemen waar je iets aan hebt, zo werkt het het beste. BB-ers bedoelen het niet verkeerd :mdr:

aangepast door rabbitmams_miriam
Link naar reactie
Delen op andere sites

Misschien heeft Paula toch gelijk dat ik beter een ander konijnenforum kan zoeken. Als ik zie hoeveel jullie uitgeven aan een konijn, is ook niet gezond meer. Ik weet niet waar jullie dit vandaan halen, maar ik heb het dus niet. Mijn vorige konijn is 10 jaar geworden in een veel kleiner hok, minder bewegingsruimte en zonder uit voorzorg naar de DA. Mijn eerste konijn stierf rond zijn derde bij de dierenarts. We brachten hem daar direct na de eerste klachten.

Als jullie het op jullie manier willen blijven doen, hou ik jullie niet tegen. Ik blijf het op mijn manier doen, omdat ik uit ervaring weet, dat het waarschijnlijk wel goed komt. Bij mij blijft het konijn een gezonde liefhebberij, waarin niemand te kort heeft.

Link naar reactie
Delen op andere sites

niet gezond meer?

Je hoort voor dat beestje te zorgen ongeacht de kosten.

En je eerste konijn was misschien ouder geworden als je uit voorzorg naar de dierenarts was geweest;)

Ik heb gewoon medelijden met je konijntje dat hij niet eens naar de dierenarts KAN als er wat aan de hand is omdat het baasje het gezonde liefhebberij vind wat in zijn ogen blijkbaar geen geld uitgeven is

Link naar reactie
Delen op andere sites

Nogmaals, als er een spoedoperatie nodig is, dan zorg ik dat dit gebeurd, maar om uit voorzorg telkens rekeningen van 50 euro te gaan betalen gaat mij te ver! Het konijn heeft inderdaad niet voor mij gekozen, maar een andere eigenaar was waarschijnlijk niet op zondagavond op het laatste moment nog naar de Dierenarts gegaan. Een andere eigenaar had waarschijnlijk ook dezelfde beslissing genomen als ik nu doe. Kiddo had veel slechter terecht kunnen komen, 24/7 in een te klein hokje zoals je meestal ziet. Konijnen zijn leuk, maar het moet niet uit de hand gaan lopen. Ik ben best in staat om een konijn te gaan dwangvoeden als dit nodig is, maar zoals ik nu meerdere keren gezegd, ben ik niet van plan om bij elk wissewasje naar de DA te stappen. Blijkbaar kan ik het niet vaak genoeg zeggen, want jullie proberen me toch wel om te praten.

Dusss.. Als jij half dood op straat ligt, laten wij je liggen want anderen zouden dat misschien ook wel doen... Slaat dat ergens op?

Het gaat hier om jou en hoofdzakelijk om Kiddo, niet om andere mensen.. Wanneer ga je dat inzien?

En ik weet het niet hoor, maar ik heb vaak genoeg op zondag avond bij de da gestaan.. Toen mijn konijnen vorig jaar zo ziek waren was dat ook in een periode van paas en pinkster, maar stond ik ook op de stoep van mijn da!

En je zegt in staat te zijn om 1 konijn te dwangvoeren.. Hoe zit dat dan met 2? Ik moest ze beiden om het half uur dwangvoeden en meer dan 4x per dag tot wel 4 medicijnen per keer geven..

Je zei eerder ook dat je een resserve pot had, dat bleek slechts 51 euro te zijn. Nu zeg je in staat te zijn om te dwangvoeren, maar eigenlijk.. geloof ik dat als het zo ver is, je het misschien 2 dagen vol houd, maar geen 6 weken..

Link naar reactie
Delen op andere sites

Misschien heeft Paula toch gelijk dat ik beter een ander konijnenforum kan zoeken. Als ik zie hoeveel jullie uitgeven aan een konijn, is ook niet gezond meer. Ik weet niet waar jullie dit vandaan halen, maar ik heb het dus niet. Mijn vorige konijn is 10 jaar geworden in een veel kleiner hok, minder bewegingsruimte en zonder uit voorzorg naar de DA. Mijn eerste konijn stierf rond zijn derde bij de dierenarts. We brachten hem daar direct na de eerste klachten.

Als jullie het op jullie manier willen blijven doen, hou ik jullie niet tegen. Ik blijf het op mijn manier doen, omdat ik uit ervaring weet, dat het waarschijnlijk wel goed komt. Bij mij blijft het konijn een gezonde liefhebberij, waarin niemand te kort heeft.

Uhh je opmerking vind ik zeer onterecht, ik geef misschien meer aan mijn nijntjes uit als jij maar ik heb er dan ook 7 en niet 1 en voor alle 7 heb ik de zorg over die nodig is.

En eerlijk gezegd dat je vorige konijntje zonder teveel da zorg en kleinere ruimte 10 jaar is geworden zegt mij niks....mensen die alles fout doen wat je fout kunt doen kunnen ook 100 worden......geeft dat aan dat het dan goed was wat ze deden??

Maar ik denk dat het beter is dat ik het hierbij laat, blijkbaar hebben we gewoon een andere opvatting erover, en dat mag gelukkig :mdr:

Het enige wat ik je nog wil meegeven, geniet van kiddo :yes:

Link naar reactie
Delen op andere sites

nou ik ben blij dat kiddo een maatje krijgt

maar hij zal eerst gecastreerd moeten worden

ik ben een baasje wat ook in het weekend naar de da gaat

ik ben elk jaar veel geld kwijt aan dakosten

ook ik heb een eigen leven maar daar gaan we het nooit eens over worden

succes met kiddo

Ook als die op de manier als Kiddo verzorgt word? Of misschien nog wel erger, want dan is het niet 1x da kosten maar 2x da kosten..

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Onze website website maakt gebruik van cookies. Meer informatie hierover lees je bij onze privacy policy Privacybeleid .