Ga naar inhoud

Kiddo aangevallen, geschrokken en mank


kb1988

Aanbevolen berichten

Het was heel typisch dat Kiddo bij de dierenarts al at, zeker omdat zelfs "gezonde" konijn dit vaak nog wel eens laten vanwege de stress in deze omgeving. Dit was vóór de spuit. Ik ga vlak voor ik naar bed ga Kiddo nog een konijnensnoepje doen en morgenvroeg gaat de wekker vroeg, zodat ik Kiddo ook tijdig kan controleren.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Reacties 163
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Beste reacties in dit topic

Toen ik Kiddo gisterenavond een snoepje deed, had ik de computer al uit gezet. Daarna dus ook meteen naar bed gegaan. Hij griste dit weer uit mijn handen, zoals ik gewend was. Vanochtend meteen poolshoogte genomen en zijn hokje geopend, waarna hij vervolgens nieuwsgierig naar buiten komt om in de tuin te huppelen. Toen ik de achterdeur opende, kwam hij zelfs weer "stiekem" naar binnen.

Zijn afwijking aan de achterpootjes lijkt opgelost te zijn, alhoewel Kiddo zich iets minder snel voortbeweegt. Dit was een enorme opluchting, maar voordat ik te vroeg ga juichen, waar moet ik nu nog rekening mee houden en wat zijn de "Do's" en "Dont Do's"?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Do: Nu eindelijk zorgen dat hij niet meer weg kan, op geen enkele manier.. Ik heb vorig jaar een konijn verzorgd dat door de dierenambulance bij de opvang gebracht is, maar eerst nog even een hond tegen gekomen is. Dat konijntje heeft het, ondanks medische zorg, niet gehaald. Je moet daar echt voorzichtig mee zijn. Je hebt (waarschijnlijk) mazzel gehad, maar hoe anders had dit af kunnen lopen..

Link naar reactie
Delen op andere sites

Don't: Laat hem nog niet te vele huppelen, springen en rennen ;) Door de pijnstiller voelt hij geen pijn meer en weet hij niet hoe ver hij kan gaan.

Verwen hem ook niet extra, want als zijn darmen aan de race gaan, dan heb je dat weer..

Do: haal reserve pijnstilling in huis als je dit nog niet hebt en idd maak alles konijn proof.. Hou hem de komende dagen nog even wat extra in de gaten.

Verder: goed dat hij goed de nacht door is!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Geen idee hoe ik huppelen en springen moet voorkomen. Hij heeft een ruim hok waar dat kan en als hij niet losloopt gaat hij nerveus heen en weer springen (van boven naar onderen). Volgens de DA was de pijnstiller maar 2 uur werkzaam, dus moet deze inmiddels niet verlopen zijn?

De tuin is inmiddels volledig konijn proof, de reden dat hij ontsnapte was gewoon onoplettendheid van mij. Hij nam net als mij de deur, want ik wou voor het huis gaan zitten, omdat hier het zonnetje was. Naar buiten gaan, zal nooit meer hetzelfde zijn.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Dat gaat goed!!

Alleen die geluidjes maak ik me toch wel zorgen over...

Dat hij 'kint' aan je schoenen, dat doet hij om zijn geur aan jouw schoenen te geven. Schoenen hebben altijd 101 luchtjes van waar jij bent geweest ;)

Je hebt een leuk en onbezorgd konijn ;) Hooi eten bij de da..

Link naar reactie
Delen op andere sites

Wat hier meerdere mensen al zeggen; inwendige bloedingen kun je niet altijd zo zien.

Als kind heb ik een konijn gehad die door een kat achterna was gejaagd en daarmee waren we naar de DA geweest die zei dat hij niets had, was ook niets te zien. Een paar uur later lag hij ineens dood te gaan, en toen zei de DA dat het dan wel inwendige bloedingen geweest zouden zijn. Ik ben daar toen nog heel boos over geweest.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Zijn oude gedrag komt weer terug. Wel is hij iets aanhankelijker en is me minder snel zat. Ik weet dat hij bij me op de bank wil springen, dus heb ik een opstapje gemaakt, zodat hij minder hoog hoeft te springen. In de tuin speelt hij weer over de rommel die ik eigenlijk behoorde op te ruimen. Tevens eet hij goed en heeft hij weer in huis gekeuteld, wat hij zelden doet.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Inmiddels heeft de eigenaar van de hond contact opgenomen met mij en de hond die hem greep, bleek een Husky te zijn... Oftewel... Kiddo heeft enorm veel geluk gehad, omdat Husky's jagers blijken te zijn? (Ik weet nix van honden)

Kiddo is inmiddels helemaal de oude! Bedankt voor alle reacties en steun. Inmiddels zijn we 3 dagen verder, moest ik nu nog ergens rekening mee houden?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik geloof dat het volgende filmpje aantoont, waarom ik hem niet in de gang had verwacht op het moment van naar buiten gaan.

>http://www.youtube.com/watch?v=4xDpRPSEz4A

Deur beter aantrekken dus.

Dit is trouwens een zware brandveilige deur. Vandaar ik hiervan sta te kijken.

aangepast door kb1988
Link naar reactie
Delen op andere sites

Fijn dat het weer helemaal goed gaat met Kiddo een ongeluk zit in een klein hoekje en je kunt nu eenmaal niet alles voorkomen. Lijkt met sommige mensen hier wel of er nooit iets gebeurd of kan gebeuren......Ons nijn loopt dag en nacht los in huis en ja dat is aanpassen en opletten. Maar gisterenavond ging ik de hond uitlaten ik had de deur nog niet eens op een kiertje en die kleine terrorist was in een klap zo de deur uit de pikdonkere tuin in. Gelukkig had ik hem zo te pakken en mijn hart ging te keer onze tuin is erg groot en ga hem maar vinden in het pikkedonker.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hij breekt niet meer uit de tuin, die is nu helemaal konijnproof! Dit is gebleken, omdat hij al maanden niet meer is uitgebroken! Ik wou even voor het huis zitten met mijn buurman en langoor huppelde vrolijk achter mij aan en voor ik het wist zat hij op het grasveldje te huppelen. Moet zeggen dat ik hem ook wel eens gecontroleerd liet lopen daar en hij rende nooit zomaar de straat op en dus maakte ik me niet meteen grote zorgen. Pas toen ik vanaf de verte zag dat konijn in de tuin van andere mensen zat, maakte ik me zorgen. Die zorgen werden ineens veel en veel groter, toen ik die hond (Husky) zag.

Als ik me meteen zorgen had gemaakt, was ik er eerder heen gerend. Nu liep ik er in alle rust heen. Dit was meer een eigen schuld, dikke bult situatie en helaas heeft Kiddo daar onder moeten lijden. Hij is dus in ieder geval niet meer uit de tuin gebroken, dat we dat even duidelijk hebben. Die is gelukkg Kiddoproof. :)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gewoon de deur in dat slot laten vallen. Want als ik dat niet doe maakt mijn monster de deur ook open. Hoeft maar op een klein kiertje te staan en het lukt hem. Het is sowieso wat beter opletten als je bun los loopt in huis. Dingen aan de kant leggen, draden buiten bereik houden. Planten buiten bereik zetten.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Moet zeggen dat ik hem ook wel eens gecontroleerd liet lopen daar en hij rende nooit zomaar de straat op en dus maakte ik me niet meteen grote zorgen. Pas toen ik vanaf de verte zag dat konijn in de tuin van andere mensen zat, maakte ik me zorgen. Die zorgen werden ineens veel en veel groter, toen ik die hond (Husky) zag.

. :)

Uhh weet je wel wat voor risico je dan neemt? Er hoeft maar iets te gebeuren waardoor kiddo schrikt en dan is het einde verhaal.

Ik begrijp even niet hoe je een konijn onder "toezicht" vrij kunt laten rondhuppelen over een grasveldje......

Of ben ik nu weer te........voor mij gaat dit net iets te ver in je nijntje vrijheid geven :$ ( das mijn persoonlijke mening)

Link naar reactie
Delen op andere sites

ik ben het wel met je eens hoor. Wat ik begrijp is hij er dan wel bij als Kiddo daar loopt. Maar een ongecastreerde ram echt los laten lopen....het is voorjaar... er gaat maar 1 ding in dat koppie om, als hij een voedster ruikt is hij weg, en dan hou jem echt neit hoor!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Onze website website maakt gebruik van cookies. Meer informatie hierover lees je bij onze privacy policy Privacybeleid .