Ga naar inhoud

Kiddo aangevallen, geschrokken en mank


kb1988

Aanbevolen berichten

Kiddo is weer eens ontsnapt. Deze keer is hij aangevallen door een hond. Het was een paar keer heen en weer rennen en vervolgens greep de hond mijn konijn. Door te roepen en stampen, liet de hond hem los en in paniek rende Kiddo naar mijn voordeur. Vanaf daar tilde ik hem naar binnen en heeft hij minimaal een half uur plat op de grond gelegen. Hij wou niet eens een stukje wortel aan nemen. Tussendoor heeft hij een keer een stukje gelopen en probeerde op de bank te springen zoals gewoonlijk. Dit lukte hem niet en na de sprong zag ik dat hij mank was. Hij ging nog eens 5 tot 15 minuten liggen en vervolgens pakte hij eindelijk het worteltje.

Is het risisco groot dat hij zal komen te overlijden door de schrik? Hoe kan ik hem het beste kalmeren?

Normaal krabbel ik hem heel vaak masserent over de rug, want ik weet dat hij daar rustig van wordt. Dit heb ik het grootste deel van de tijd ook gedaan, in de hoop hem te kalmeren. Toen hij eindelijk aan het worteltje begon, durfde ik hem ook eindelijk even alleen te laten om dit bericht te typen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Reacties 163
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Beste reacties in dit topic

Dierenarts was sowieso de planning, maar die zijn gesloten op zondag. Er was geen bloed zichtbaar, dat is al een hele opluchting. Ik heb zijn vacht goed schoongemaakt met een spuitbusje water (voorzichtig en weinig gespoten) en een handdoek.

Heb het inderdaad verkeerd geplaatst, ik ben zelf ook heel erg geschrokken. Het moment dat de hond Kiddo greep, piepte hij van schrik, heel zielig! :(

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb een dierenarts gesproken. Zij vertelde mij dat ik aan de pootjes moest voelen en kijken hoe hij reageerde. Ik mocht gewoon aan zijn pootjes zitten. Inmiddels heeft Kiddo ook wat gedronken en is het stukje wortel op. Dierenarts vertelde mij, dat het mank lopen waarschijnlijk stress is en ik hem zo min mogelijk moet belasten. Ze raadde me aan dus nu even niets te doen en morgen eventueel even naar de dierenarts te gaan.

Inmiddels is Kiddo een stuk rustiger en ademt niet meer zo snel. Ik ga hem extra verwennen vandaag.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik zou inderdaad voor zekerheid een da bellen zoals al geadviseerd werd door anderen ( zag al dat je dat ondertussen al gedaan had :$). Maar wat belangrijker is, als hij steeds ontsnapt om toch eens goed te kijken waarmee je kunt voorkomen dat hij weer ontsnapt want blijkbaar zit daar toch een probleem. Dit had ook verkeerd kunnen aflopen.......Ik hoop dat je nijn hier niks aan overhoud

Link naar reactie
Delen op andere sites

Als ik hem straks terug in zijn hok wil doen (hij loopt los in de achtertuin) hoe kan ik hem dan het beste naar binnen doen? Normaal lok ik hem met een snoepje, waar hij vervolgens hyperactief achteraan rent en uit zichzelf het hok in gaat, wetende dat er een beloning is.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik kan overal aanzitten bij hem, zonder dat hij pijn vertoond. Dit vertelde dierenarts mij ook, om dit na te kunnen gaan. Hij ligt inmiddels niet meer, maar maakt regelmatig knorrende piepgeluidjes. Ik heb hier een filmpje van gemaakt en bij 0.19 hoor je zo'n piepknor geluidje

>http://www.youtube.com/watch?v=lSIZknIFLN8

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik zou dit ook niet helemaal vertrouwen... je kunt in dit soort gevallen denk ik beter het zekere voor het onzekere nemen en de dierenarts er even naar laten kijken. Heeft hij al iets gegeten en gedronken? En knarsetand hij? Op je filmpje lijkt zijn bekkie namelijk te bewegen wanneer je hem aait. Dit zou ook een teken van pijn kunnen zijn. Inwendige bloedingen zie je niet van de binnenkant, maar kunnen echt heel gevaarlijk zijn... ik hoop dat je toch even met hem langs een dierenarts gaat

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Onze website website maakt gebruik van cookies. Meer informatie hierover lees je bij onze privacy policy Privacybeleid .