Ga naar inhoud

Fototopic mbt Voer!!


Daniellespring

Aanbevolen berichten

  • Reacties 141
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Beste reacties in dit topic

Ze krijgen trouwens 2 keer per dag deze hoeveelheid. daarnaast hebben ze ook wel een vrij grote bak :whistle2: (anders passen hun dikke hoofden niet in de bak:p dit is het grootste formaat hondenbak)

Pfff.. dan Krijgen ze per dag net zo veel als onze grote honden per hond per keer (2x per dag) krijgen!!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Pfff.. dan Krijgen ze per dag net zo veel als onze grote honden per hond per keer (2x per dag) krijgen!!

?? krijgen jouw honden konijnenvoer dan? ik denk niet dat mijn konijnenvoer met jouw hondenbrok te vergelijken is :P

401123_2826493696326_1078547316_32850334_1653319518_n.jpg

Deze moest ik van Wupsie ook plaatsen :he:

Tuurlijk. Groente meneer met broccoli haar is cool ^^

Link naar reactie
Delen op andere sites

Geen foto's, maar wel een omschrijving. Als ik er aan denk zal ik vanavond een foto maken.

Meneer kreeg vanmorgen:

1 wortel (winterwortel)

2 stronken witloof

1 brocoli

een halve bos peterselie

de overschot van de sla die ik voor mezelf had gewassen (een blad of vijf-zes)

Niets versneden, alles gewoon in zijn natuurlijke vorm. Niets is zo leuk als alles losknagen natuurlijk. Ik zou denk ik nooit dingen gaan versnijden, de enige keer dat we dingen hebben 'verwerkt' was toen hij ziek was, om hem blaadje per blaadje te kunnen voederen.

Hij krijgt geen brokken, wel twee keer per dag zijn ganse bak vol vers hooi, vooral aan de kanten. Dat gaat er ook goed binnen.

's avonds krijgt hij nog eens die hoeveelheid, voor we gaan slapen nog een witloofje.

Sinds hij geen brokjes meer krijgt is hij eerder aan de magere dan de dikke kant (je voelt vrij goed zijn ribben en heel goed zijn rug, hij weeg 5,5 kg voor een FH) maar goed, beter ietjes te licht zou ik zo denken, dan te dik (althans ook volgens de dierenarts).

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maar jij hebt maar één konijn. Als ik hier, om wat voor reden dan ook, een konijn alleen heb ga ik het ook niet klein snijden. A) omdat het dan niet nodig is en B) omdat ze zich toch vaak vervelen, ik wil ze dan zo lang mogelijk bezig houden met eten. Gisteravond had ik geen zin om alles te snijden en dat betekend dus dat mijn heren geen wortel en broccoli gezien hebben, want daar gingen de dames al gelijk mee vandoor. Dus vandaar dat dat hier gewoon niet werkt.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Naar mijn idee is het dieet van jouw konijn aardig eenzijdig en krijgt je konijn op deze manier niet alles voedingstoffen doe je konijn nodig heeft. Om een konijn natuurlijk te voeren, (dus zonder brokken) Heb je heel veel soorten groenvoer nodig om alle essentiële voedingsstoffen binnen te krijgen. Wat zijn naar mijn idee veel te weinig soorten. Dat is ook de reden dat er brokken gegeven worden aan konijnen.

Hooi is het hoofdvoer, dat klopt. maar in hooi zitten erg weinig voedinsstoffen. te weinig om alles uit te halen, hoeveel ze er ook van eten. Daarom eten wilde konijnen in de natuurlijk ook van verschillende planten en kruiden.

Het is voor een huiskonijn bijna onmogelijk om met alleen vers groenvoer je konijn toch alle voedingsstoffen die hij nodig heeft binnen te krijgen.

Als ze hier groente krijgen snijd ik het ook. Niet omdat ze het zelf niet af kunnen bijten, maar omdat mijn ram anders achter mijn voedster aan blijft rennen om haar stukje groente. Geef ik meerdere kleine stukjes doen ze dit niet.

Link naar reactie
Delen op andere sites

en jouw hondenbrokken hebben de zelfde voedingswaarde, massa en soortelijk gewicht als mijn konijnenbrokken? :P

en als het voer van jouw bouvier in een half blikje tomatenpuree past zou ik toch nog eens na gaan denken of ze misschien toch nog niet wat meer moeten hebben ;)

Heb haar voer nooit in een tomaten puree blikje gedaan :) En geen idee of ze dezelfde massa hebben, zal vast niet. Maar daar ging het allemaal ook niet om. Je kunt dingen ook te serieus opvatten.

Link naar reactie
Delen op andere sites

ik vat ze op zoals jij het zegt. Jij zegt dat mijn konijnen net zo veel voer krijgen als jouw honden. nou geef ik mijn konijnen geen hondenvoer en volgens mij kregen jouw honden orijen, dus de vergelijking vind ik al knap. en nu lijkt mij ook dat een hondenbrok iets groter is dan een korrel biks dus zal mijn laagje van 3 mm bij een hondenbrok al snel 1cm zijn.... het is dus absoluut niet te vergelijken in mijn ogen

Link naar reactie
Delen op andere sites

ik vat ze op zoals jij het zegt. Jij zegt dat mijn konijnen net zo veel voer krijgen als jouw honden. nou geef ik mijn konijnen geen hondenvoer en volgens mij kregen jouw honden orijen, dus de vergelijking vind ik al knap. en nu lijkt mij ook dat een hondenbrok iets groter is dan een korrel biks dus zal mijn laagje van 3 mm bij een hondenbrok al snel 1cm zijn.... het is dus absoluut niet te vergelijken in mijn ogen

Pff.. met welk been ben jij uit bed gestapt zeg. Ik doe al niet eens meer moeite om het uit te leggen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

2012-02-29%252011.22.34.jpg

Mijn konijnen (zowel mijn koppel als mijn drietal) krijgen elke ochtend deze hoeveelheid. Die hoeveelheid is gelijk aan dit:

2012-02-29%252011.23.15.jpg

Ofwel, ongeveer 50 gram. Toen Jasmijn er nog niet was, kregen Fred en Pip 4/5e van een blikje.

dit is overigens precies dezelfde hoeveelheid van dezelfde brok als wat mijn konijnen krijgen.:yes: maar dan verdeel ik het over 2 keer in ee ngrotere bak

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ja, en Feline en Peter Rabbit ook, die zijn wat groter. Doen ze het allemaal prima op. Alleen Fred krijgt een paar keer per week SS Junior extra, omdat hij anders niet op gewicht blijft. Maar die is dan ook niet meer de jongste. En de dames doen het prima op deze hoeveelheid.

Link naar reactie
Delen op andere sites

ja die foto van jou bedoel ik.

is dat een beetje een fijne biks? goed voor de konijnen?

kan het altijd eens proberen, mits het niet (veel) duurder is.

Ik heb deze biks ooit aangeschaft omdat het op dit forum aangeraden werd.

Voor mijn vorige konijnen haalde ik gewoon gemengd voer van de supermarkt...

Deze biks (Sience Selective) heb je in verschillende hoeveelheden.

1,5 kilo kost ongeveer 9 euro.

3 kilo kost ongeveer 16 euro.

En je hebt ook nog grotere zakken, maar dat haal ik eigenlijk nooit.

De biks is wel goed. Je hoeft er niet veel van te geven. Ongeveer 10 á 15 gram per kilo gewicht van het konijn.

Dus als je konijn 2 kilo is, geef je ze 20 tot 30 gram per dag biks.

Op die manier doe je dus ook wel wat langer met zo'n zak.

Wij doen met een zak van 15 kilo wel een paar weken.

Link naar reactie
Delen op andere sites

De drie van mij krijgen om de nabij ook 50 in twee keer.

De 2 caafjes ook maar ben daarbij in de afbouw gezien de hoeveelheid die ze eerst kregen. Leek mij niet zo goed om die gelijk op niets te zetten in vergelijking met eerst :)

Daarnaast krijgen ze veel hooi (wat ze ook eten al knoeien de nijnen veel). Ben nu wat minder scheutig met groenvoer omdat ze het hooi wat lieten staan en ik vind dat hooi het belangrijkste is......

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Onze website website maakt gebruik van cookies. Meer informatie hierover lees je bij onze privacy policy Privacybeleid .