Ga naar inhoud

Fototopic mbt Voer!!


Daniellespring

Aanbevolen berichten

Hallo allemaal,

Veel mensen hebben vragen over het geven van welke groenten/biks/hooi en de hoeveelheid hiervan.

Misschien is het leuk om in dit topic met foto's te werken.

Dus een foto te maken van de hoeveelheid groenvoer, biks en hooi en eventuele andere lekkernijen.

Dan toe te lichten, wat de hoeveelheid is en voor hoeveel konijntjes je dit geeft.

Nu zal ik het spits af moeten bijten, maar ik kom pas net op dit idee en ze hebben hun bak met groenten net

helemaal leeg.. :$

Dus het eerste wat ik morgenochtend ga doen is foto's maken :D :he:

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Reacties 141
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Beste reacties in dit topic

Ik heb de foto's al eens ergens neergezet om te laten zien wat ik precies geef. Dus de foto's stonden nog in m'n album.

Het gaat bij mij om 4 konijnen (dwerggrootte).

attachment.php?attachmentid=52425&d=1316378971

Dit is de biks (SS). Ze krijgen met z'n vieren een half bakje 's morgens en een half bakje 's avonds.

De bakjes zijn gewoon de standaard konijnenvoer bakjes. Geen idee eigenlijk wat de maat daarvan is.

attachment.php?attachmentid=52426&d=1316378971

Dit is het groenvoer. Ze krijgen met z'n vieren 2 volle bakjes 's morgens en 2 volle bakjes 's avonds.

De bakjes bestaan uit:

- rucola

- witlof (per 2 bakjes ongeveer 8 blaadjes)

- Komkommer (per 2 bakjes ongeveer 3 plakjes van ca. een cm dik)

- tomaat (per 2 bakjes ongeveer 4 kleine cherry tomaatjes)

- wortel (per 2 bakjes ongeveer een halve peen)

- peterselie

- selderij

- munt

Soms vul ik het aan met boerenkool, als we dat zelf gegeten hebben.

En soms krijgen ze tussendoor ook een klein stukje appel (per konijn ongeveer 1x1 cm > omdat ik dit niet dagelijks geef, krijgen ze maar een piepklein stukje).

Van het hooi heb ik geen foto. Maar ze krijgen ongeveer een halve zak kruidenhooi per dag (ca. 250 gram per dag)

Deze foto is gemaakt toen ik de heren & dames net gekoppeld had.

Ze kregen hier nog veel meer biks. Ik gaf ze destijds veel te veel. Maar de foto is wel leuk, vind ik.

attachment.php?attachmentid=30099&d=1286813917

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb ook nog geen foto gemaakt, maar ik had wel een heel leuk idee voor t voer (vond ik zelf)

Ik doe het groenvoer nu in een schoendoos, met de deksel erop!

Hier doe ik ook een flinke pluk hooi bij. Ze moeten dan zelf de deksel eraf halen en de doos leeg eten!

Zo zijn ze bijna een half uur met hun groenvoer bezig terwijl ze het normaal in 5 minuten op hebben!

Ze krijgen dit wel niet elke dag, anders word het saai. En ik heb het toevallig vandaag nog gegeven maar ik zal foto's maken als ik ze het de volgende keer geef! Waarschijnlijk van het weekend!:)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Bedoel je dat je het groenvoer niet iedere dag geeft of dat je het niet iedere dag in een schoenendoos geeft?

Ik heb ook nog geen foto gemaakt, maar ik had wel een heel leuk idee voor t voer (vond ik zelf)

Ik doe het groenvoer nu in een schoendoos, met de deksel erop!

Hier doe ik ook een flinke pluk hooi bij. Ze moeten dan zelf de deksel eraf halen en de doos leeg eten!

Zo zijn ze bijna een half uur met hun groenvoer bezig terwijl ze het normaal in 5 minuten op hebben!

Ze krijgen dit wel niet elke dag, anders word het saai. En ik heb het toevallig vandaag nog gegeven maar ik zal foto's maken als ik ze het de volgende keer geef! Waarschijnlijk van het weekend!:)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Wat leuk dat jullie ook foto's hebben!

Ik heb alvast een foto van het groenvoer en hooi. Nog niet van de Biks.

Hier is het onderste gedeelte, even een aparte foto want straks is dit niet meer te zien

img1473439588.jpeg

Dan boerenkool en paprika erbij

img1473439593.jpeg

Dan nog wat gesneden andijvie

img1473439602.jpeg

En hier lekker smullen:

img1473442076.jpeg

Hier gaat bij mij het hooi in, boven de wc. hier is hij wat leeg maar inmiddels weer volop gevuld :D

img1473441495.jpeg

Link naar reactie
Delen op andere sites

Jemmig, als ik deze foto's allemaal zie dan denk ik, wat hebben we toch veel over voor onze nijntjes. Qua geld bedoel ik dan ook. @nicky even off topic! wat is dat voor hangende wilgenburg? Wat gaaf, waar heb je die vandaan?

Die heb ik zelf gemaakt ;) Ik heb de grootste brug bij zooplus.nl besteld en toen heb ik er 4 haken in geschroeft van de bouwmarkt en aan die haken heb ik 4 ijzeren draden gemaakt :)

Link naar reactie
Delen op andere sites

@ Nicky: Die hooihuisjes, zo herkenbaar! Ze vinden het geweldig en na een tijdje hebben ze er zelf een paar ingangen bijgemaakt. Helaas hadden ze er bij mij na een paar dagen zoveel ingangen bijgemaakt dat Fudge er doorheen zakte. Dag huisje!

Maar toch lol voor 10 gehad ermee. Een groter succes dan de lenterol waar karton in zit...

Link naar reactie
Delen op andere sites

@ Nicky: Die hooihuisjes, zo herkenbaar! Ze vinden het geweldig en na een tijdje hebben ze er zelf een paar ingangen bijgemaakt. Helaas hadden ze er bij mij na een paar dagen zoveel ingangen bijgemaakt dat Fudge er doorheen zakte. Dag huisje!

Maar toch lol voor 10 gehad ermee. Een groter succes dan de lenterol waar karton in zit...

Haha, ja, zo ging het hier ook. Ik heb voor de zomer alweer een nieuwe liggen ;)

ze maakten er hier dus ook zo veel ingangen in. Ik ben er op een krukje muisstil bij gaan zitten en heb gewoon gekeken. Wat moest ik mijn lach in houden zeg! Je ziet de zijkant van het huisje bewegen (ze zaten beiden in het huisje), je hoort ze graven en ineens zie je een neusje de weg naar buiten zoeken door de zijkant heen :P

Op een gegeven moment was 1 zijkant helemaal weg. De onderkant was voor de helft los en de andere zijkanten waren ook niet zo best meer. Ik moest hem elke keer weer opnieuw in elkaar zetten.

Toen ging mijn ram erin zitten te graven en mijn voedster sprong er bovenop.. Ze dacht op het huisje te springen, maar sprong dus vol op mijn ram!! Ja had hun houdingen moeten zien.. Mijn voedster leek wel heel verbaasd, terwijl mijn ram niet zo blij leek.. Hahaha...

Link naar reactie
Delen op andere sites

Bedoel je dat je het groenvoer niet iedere dag geeft of dat je het niet iedere dag in een schoenendoos geeft?

Neenee! Ze krijgen elke dag groenvoer, maar als ik het elke keer in een doos geef word dat een beetje saai. Dus ik geef het ongeveer 1x in de week in die doos! zo blijft het spannend;)

@Nicky_the: wat grappig om te zien! Jou lichte konijntje lijkt super veel op mijn konijntje haha!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik kwam deze ook nog tegen:

attachment.php?attachmentid=47846&d=1309361560

Die hoorde tussen het binnen hok en het hok met grote ren ;)

De vrijheid in de tuin was leuker als het eten van groente en kruiden (basilicumplant) ;)

Uit die flessen drinken ze overigens niet meer. Dat wilden ze ineens niet meer. Met bakjes gaat het ook goed.

aangepast door Nicky_the
Link naar reactie
Delen op andere sites

@Nicky_the: Bij mij is het ook mn voedster haha! Teuntje! Leuk om te zien!

Het valt met nu trouwens wel op dat jullie allemaal vrij veel groenvoer geven aan jullie konijnen! Ik heb een vlaamse reus en een middelmaat en die hebben vanmorgen 3 kontjes van de wortels en een halve witlof streng gekregen (zonder blaadjes want die haddenwe zelf al opgegeten!:))

Zou ik dan dus ook meer mogen gaan geven ofniet? Als ik het dan opbouw natuurlijk!

Bij mij krijgen ze savonds gewoon alleen biks. Ik ben bang dat ze anders snel te dik worden!

Kan je dat dik worden trouwens alleen zien aan de wam? Of is daar ook nog een andere maatstaaf voor?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Onze website website maakt gebruik van cookies. Meer informatie hierover lees je bij onze privacy policy Privacybeleid .